A sportos életmódot követő, egészségtudatos fogyasztói trendek erősödésére reagálva az élelmiszeripar folyamatosan új, innovatív termékekkel jelentkezik.
A sportos életmódot követő, egészségtudatos fogyasztói trendek erősödésére reagálva az élelmiszeripar folyamatosan új, innovatív termékekkel jelentkezik.
A tavaszi nagytakarítás hagyományosan minden évben kihívást jelent a gyártóknak és a kereskedőknek egyaránt, hiszen a fogyasztók egyszerre keresik a már jól ismert és az innovatív termékeket.
Európában már komoly piaci részesedéssel rendelkeznek az üdítőitalok piacán a frissen préselt gyümölcslevek és már Magyarországon is látható, hogy egyre népszerűbbek ezek az egyébként magasabb árfekvésű termékek. A hazai piacon ugyanakkor a multinacionális cégek túlsúlya miatt komoly kihívásokkal küzdenek a kisebb termelők.
Bővebben: Itthon is hódítanak a frissen préselt gyümölcslevek
A tudatos táplálkozásra való törekvés és az egészségesnek tartott élelmiszerek iránti igény folyamatosan növekszik. Az egészséges táplálkozás terjedését tükrözi a cereáliák (gabonakészítmények) piacának bővülése.
Bővebben: Nemcsak egészségesek, de finomak is a gabonakészítmények
A sikeres innovációk folyamatosságának igénye nemcsak a gyártók részéről merül fel, hanem a fogyasztók mindennapos életvitele is erre irányít. A non food termékeken belül nagyobb növekedést általában azokban a kategóriákban érik el a gyártók, ahol lehet újítani.