Magazin

Gyerekcipőben járó szeniormarketing

Amikor a hatvan év felettiek fogyasztói magatartása kerül szóba, az első kép, ami felvillan, a túlárazott paplanok és egyéb csodaeszközök erőszakos marketinggel történő eladása. Pedig a szenior­marketingben ennél jóval több van, ideje, hogy az egészségügyi és a telekommunikációs szektor után az FMCG képviselői is nyissanak az egyre növekvő számú idős felé.

sorban állás

Figyelmeztet a pénztáraknál lévő sorok kialakulására és azok megszüntetését is megoldja egy magyar startup, az Ultinous mesterséges intelligencián alapuló arc- és testfelismerő rendszere, ezzel jelentős árbevétel-növekedéshez juttatva a megoldást alkalmazó cégeket. A rendszer a világ harmadik leggyorsabb ilyen algoritmusán alapul és jelenleg is tesztelik magyar és külföldi boltláncok.

kosár

Még mindig a diszkontláncok túlsúlya a jellemző a kelet-közép-európai régió kiskereskedelmi piacára, s bár rövid távon a hipermarketek is fejlődhetnek, egyre nagyobb teret nyernek a lokális, gyakran csak egy ország területén működő helyi láncok. A változó piaci környezethez a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell, számukra jó kiút lehet a saját márkás termékek gyártása – derül ki az LZ Retailytics a Termékmix magazin számára készített exkluzív elemzéséből.