A fogyasztói igények éppen olyan nagy hatással vannak a gyártói fejlesztésekre, mint fordítva. Néhány sikeres innováció jóval erősebb hatással bír a fogyasztók mindennapjaira, mintsem azt gondolnánk.
A fogyasztói igények éppen olyan nagy hatással vannak a gyártói fejlesztésekre, mint fordítva. Néhány sikeres innováció jóval erősebb hatással bír a fogyasztók mindennapjaira, mintsem azt gondolnánk.
A magyar fogyasztók nagyon szeretik az innovációkat és az újdonságokat,azonban a régi, megszokott termékeket vásárolják. Ez a kicsit ellentmondásos tendencia a csokoládé és édességpiac nagy részére jellemző. Az édességpiacon történt változásokról és innovációs megjelenésekről Sánta Sándorral, a Magyar Édességgyártók Szövetsége (MÉSZ) elnökével beszélgettünk.
A dm ismert a márkahűségről, illetve az élmény és érzelmi alapú vásárlási stratégiájáról. Csendes bevezetés mellett, ám számos figyelemfelkeltő felhasználóbarát szolgáltatással indította el online értékesítését a dm drogéria. Kanyó Rolanddal, a dm Kft. marketing és PR menedzserével beszélgettünk.
A sertéshús áfájának csökkentése nagyban hozzájárult az ágazat kifehéredéséhez, ami együtt járt a kevésbé hatékony piaci szereplők számának csökkenésével és a sertéshús népszerűsége is nőtt ezáltal. Az áfacsalások gyakorisága miatt ugyanakkor a piaci koncentráció késve indult meg Magyarországon és jelentős hatékonyságjavító lépésekre van szükség a nemzetközi versenyképesség növeléséhez. Kitörési pont lehet a speciális, nagy hozzáadott értékkel bíró készítmények gyártása, a termékpályák jobb szervezettsége, valamint az ágazati integráció növelése. Éder Tamással, a Hússzövetség elnökével beszélgettünk.
A fiatalok közel kétharmada hetente fogyaszt édességet.