Kereskedelem

bevásárálókocsi

A hazai termékek jelentősége folyamatosan változik, ahogy a gazdasági környezet formálja a fogyasztói döntéseket. Vajon milyen szerepet játszanak a védjegyek a ­vásárlói bizalom építésében, hogyan befolyásolják a kampányok az érdeklődést, és milyen hatással van az árverseny a piacra? Üzletláncokkal beszélgettünk a trendekről, a fogyasztói preferenciákról, valamint a gyártók és kereskedők együttműködésének kihívásairól.

grillezés

Ahogy beköszönt a jó idő, a magyar vásárlók egyre nagyobb lelkesedéssel vetik bele magukat a grillszezonba, amely az elmúlt években látványosan átalakult.

Az előre fűszerezett húsok népszerűsége növekszik, de a hagyományos otthoni pácolás hívei is kitartanak. A klasszikus grillhúsok mellett új trendek is megjelentek, és az egészség­tudatos vásárlók kereslete egyre inkább formálja az üzletek kínálatát. Vajon milyen húsfajták hódítanak idén, hogyan alakítják a gazdasági tényezők a vásárlói döntéseket, és mely termékek válnak a szezon slágereivé? A nagy üzlethálózatok szakértői válaszolnak.

PORTRÉ

Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az árrésstop rövid távon enyhítette az alapélelmiszerek drágulását, ám hosszú távú gazdasági következményei kiszámíthatatlanok. A szövetség elkötelezett az infláció visszaszorítása mellett, ugyanakkor óvatosan kezeli a piaci árképzésbe való beavatkozást. Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára lapunknak arról nyilatkozott, hogy nagyon bíznak abban, hogy az árrésstopot hamarosan kivezetik.

online vasarlas

2024-ben az FMCG online kereskedelem új magasságokba emelkedett, miközben a vásárlók igényei és a piaci trendek folyamatosan változnak. Az év során tapasztalt innovációk, technológiai fejlődések és a fenntarthatóság iránti fokozott figyelem nemcsak a vásárlói élményt javították, hanem új üzleti modellek és lehetőségek előtt is megnyitották az utat. Cikkünkben áttekintjük a piaci trendeket és a jövőbeli kilátásokat, amelyek meghatározzák az FMCG online kereskedelem dinamikus világát.