Milyen kávéfogyasztók a magyarok? Milyen innovációk jellemzők a kávégyártásra? Milyen fejlesztéseken megy át egy új kávétermék a végső íz eléréséhez? A legújabb innovációkról kérdeztük Papi Orsolyát, a Jacobs Douwe Egberts marketing munkatársát.
Milyen kávéfogyasztók a magyarok? Milyen innovációk jellemzők a kávégyártásra? Milyen fejlesztéseken megy át egy új kávétermék a végső íz eléréséhez? A legújabb innovációkról kérdeztük Papi Orsolyát, a Jacobs Douwe Egberts marketing munkatársát.
Egy friss felmérés szerint már nem csak az idősebbek és a középkorúak, hanem egyre több fiatal vásárol ezen a hagyományos módon. A piacok elsősorban a friss áruk, a helyi termelők és a kapcsolatteremtés, a közösségi élmény az „ismerős árusok” miatt keresettek.
Bővebben: Újra trend itthon a piacozás: Felveszik-e a versenyt a szupermarketekkel?
Fajtájától függ, hogy már javában zajlik, vagy éppen befejeződött a magyar kivik szürete, amelyet néhány éve termelnek a Zala megyei Becsehelyen. A hazai ültetvény a jelenlegi import néhány százalékát tudja majd ellátni, jóllehet a mostani 8 tonna össztermés akár a tízszeresére is növekedhet. A tavalyi évtől egy nagy nemzetközi lánc már árulja a magyar kivit.
Bővebben: Szüretelik a magyar kivit: Az import néhány százalékát fedezheti
A saját márkák egyre erősebb szerepével párhuzamosan, a gyártói brandeknek újabb és újabb stratégiákat kell kidolgozniuk. A képlet azonban bonyolultabb annál, mint hogy a két kategória csupán egymással versenyezne. Melyek lehetnek a gyártói márkák új útjai és merre fejlődnek a saját márkák?
Bővebben: Saját márkák vs. gyártói márkák: Élesedik a verseny
2017. július - augusztus havi üzletnyitások