Az üzletek kisebb szupermarketekké, vagy convenience és to-go üzletekké való átalakulása folytatódik. Elsősorban a belvárosokban egyre több kiskereskedő nyit kis méretű üzleteket.
Az üzletek kisebb szupermarketekké, vagy convenience és to-go üzletekké való átalakulása folytatódik. Elsősorban a belvárosokban egyre több kiskereskedő nyit kis méretű üzleteket.
A fejlett országok piacain, mint az Egyesült Államok vagy Nyugat-Európa, sok kiskereskedő érzi az értékesítés és az árrések csökkenését. Ez a trend idővel még jobban elmélyülhet − áll a McKinsey&Company jelentésében.
Bővebben: Globális trend: Csökken az árrés a hagyományos élelmiszer-kiskereskedelemben
A családmodell fejlődése hatással van arra, mit és hogyan vásárolnak a háztartások. A Euromonitor International jelentésében különböző típusú háztartások kiadásainak modelljét vizsgálta 2030-ig. A háztartások szerinti fogyasztói kiadások a háztartás meghatározott típusa szerinti árukra és szolgáltatásokra fordított éves kiadásokra vonatkoznak. Ezek a háztartástípusok: az egyszemélyes háztartások, a gyermekeiket egyedül nevelő szülők, a gyermekes családok és a gyermek nélküli párok háztartásai. Az Euromonitor International megvizsgálta, hogy milyen fő trendek alakítják a háztartások típusa szerint a kiadásokat, és hogyan lehet felhasználni piaci szempontból a háztartások különböző fogyasztói csoportjait.
„A szakemberek azt keresik, hogy a világ kiskereskedelmét mi határozza meg a jövőben, és melyek az innovatív termékek” – hangzott el az EuroShop 2020 bécsi beharangozó sajtótájékoztatóján.
Bővebben: Jövőbe tekintő és lendületes lesz az EuroShop 2020
Májusban már az ötödik egymást követő hónapban emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak, az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által számított árindex 1,2 százalékkal, 172,4 pontra, tavaly június óta a legmagasabb szintre emelkedett.