2025.nov.09.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Aldi

    Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: decemb…

    Üzletlánc

    Spar uzletbelso

    1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolco…

    Üzletlánc

    kassza vásárló

    A kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos idős…

    Kutatás

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Bamba Pulyka Burger

    Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burge…

    Hírek

    Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

    Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyob…

    Hírek

    Etesd az eszed jatek

    Novemberben indul az Etesd az Eszed edukációs prog…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Betekintés a chicagói retail világába: Polcokon az…

    Kereskedelem

    Tisztaság újratöltve – fertőtlenítő fronton erősít…

    Polc

    bevásárlás

    A hazai termék nemcsak származás, hanem érték is…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    szupermarket

    Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szint…

    Kereskedelem

    John Lewis

    Bemutatta 2025.ös karácsonyi reklámját a John Lewi…

    Ipar

    PEnny

    A PENNY 427. üzletét nyitotta Romániában

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Trend

Mutatjuk a 2024-es év legfőbb élelmiszer- és italtrendjeit
Trend
2023.nov.05.

Mutatjuk a 2024-es év legfőbb élelmiszer- és italtrendjeit

A fogyasztók az infláció hatására próbálják csökkenteni a költségeket. Ahogy alkalmazkodnak a recessziós környezethez, csökken a márkahűség, és a megszokottól eltérő vásárlási lehetőségeket keresnek.

Az élelmiszer- és italmárkáknak meg kell ismerniük azokat a trendeket, amelyek a következő évben a fogyasztói viselkedést alakítják. A piacok működését jelenleg nagymértékben befolyásolja a bizonytalanság és az aggodalom. A fogyasztók a háborúval, a világjárvánnyal és az inflációval szembesülve megértették, hogy elkerülhetetlen a bizonytalanság, és igyekeznek megóvni fizikai és érzelmi jóllétüket – írja az ESM az FMCG Gurus friss trendjelentése alapján.

Az FMCG Gurus szerint 2024-ben az alábbi globális trendek alakítják a fogyasztók étel- és italválasztását:
• Maximális érték a pénzemért
• Zöld látószög
• Az én tányérom, az én profilom
• Boldogságra törekedve
• Természetes harmónia
• Határok lebontása
• A technológia és az ízlés találkozása
• Most, a jobb holnap érdekében
• Egyszerűségre törekedve
• Újjáéledni és gyarapodni
A lap az első öt trendet vizsgálta meg a tíz közül.

Maximális érték a pénzemért
Az FMCG Gurus 2023-as adatai szerint a globális fogyasztók 53%-a aktívan tesz azért, hogy csökkentse az élelmiszerekre és italokra fordított kiadásait. A fogyasztók az infláció hatására próbálják csökkenteni a költségeket. Ahogy alkalmazkodnak a recessziós környezethez, csökken a márkahűség, és a megszokottól eltérő vásárlási lehetőségeket keresnek.

Ennek ellenére a fogyasztók arra törekednek, hogy minimalizálják a kompromisszumokat. Nem akarnak nélkülözni, ezért inkább csökkentik az élelmiszer-pazarlást és kihasználják az akciós ajánlatokat. A márkák erre a termékek eltarthatósági idejét meghosszabbító csomagolási innovációkkal reagálhatnak, és személyre szabott promóciós ajánlatokat kell nyújtaniuk.
A kiadások csökkenése a nem alapvető termékek és kényelmi cikket kategóriájában várható. A fogyasztók azonban továbbra is vágynak a kompromisszum-mentes élvezetekre. Sokan keresik a prémium kategóriás termékeket, de alapvető fontossággal bír az, hogy ezek az élvezetek megfizethetőek maradjanak.

Zöld látószög
Az FMCG Gurus 2023-as adatai szerint 10-ből 8 globális fogyasztó jobban bízna egy vállalatban, ha az regeneratív gazdálkodást folytatna. Ennek az az oka, hogy a fogyasztók egyre inkább tudatában vannak az éghajlatváltozás élelmiszerláncokra gyakorolt hatásának, és felismerik, hogy maga a mezőgazdaság is hozzájárul ehhez a problémához. Mérettől függetlenül, multinacionális vállalatoktól és kistermelőktől is elvárják, hogy a biológiai sokféleséget és a természeti erőforrásokat megőrző, környezetbarát gyakorlatokat alkalmazzanak.

Az újrahasznosított összetevők azért is olyan népszerűek, mert választ adhatnak az élelmiszer-pazarlás problémájára. A márkáknak az egész ellátási láncban igazodniuk kell a fogyasztói értékekhez. A fenntarthatóságra vonatkozó állítások önmagukban még nem ösztönzik a vevőket vásárlásra.

A környezetvédelmi üzenetek nyomasztóak lehetnek, különösen bizonytalan időkben, és a fogyasztókat elriaszthatja az, hogy az ilyen termékek drágábbak lehetnek. A valóságban a vásárlási szokásokat nem kizárólag az önzetlenség vezérli, ezért a márkáknak a zöld termékek értékét további előnyök kiemelésével kell népszerűsíteniük.

Az én tányérom, az én profilom
A globális fogyasztók 28%-a állítja, hogy nagyobb mértékben használja az appokat annak érdekében, hogy nyomon kövesse étrendjét és életmódját (Forrás: FMCG Gurus, 2023). Ez is azt mutatja, hogy egészségügyi alkalmazások népszerűsége egyre csak nő. Ez a tendencia megnyitja az utat az egészség- és wellness-piacon az innovációk előtt: a genetikai mintavételen alapuló személyre szabott szolgáltatáshoz.

Bár több kérdés is felmerül az ilyen mértékű személyre szabás pontosságával és etikai vonatkozásaival kapcsolatban, a fogyasztók elvárják majd, hogy a technológiai fejlődés valós idejű egészségügyi kontrollt és az egyedi igényeiknek megfelelő, személyre szabott megoldásokat kínáljon.

A boldogságra törekedve
A globális fogyasztók 57%-a állítja, hogy az elmúlt évben igyekezett javítani mentális jólétén (Forrás: FMCG Gurus, 2023). Az elmúlt években az emelkedő árak és a pánik jelentős hatással volt a fogyasztók érzelmi jóllétére. Ennek eredményeképpen a fogyasztók nagy része aktívan keresi a hangulatjavítás és a mentális jóllét támogatásának módjait.

Amikor a fogyasztókat arról kérdezték, hogyan definiálják a jó mentális jóllétet, a fogyasztók következetesen a boldogságot, mint alapvető szempontot helyezik előtérbe. Ki akarnak lépni a mindennapok nyomása alól és hajlandóak átértékelni prioritásaikat, ami arra készteti őket, hogy a jobb alvási és egészségesebb táplálkozási szokások kialakítására törekedjenek.

Természetes harmónia
A globális fogyasztók 59%-a állítja, hogy az elmúlt egy évben jobban odafigyelt az összetevőkre (Forrás: FMCG Gurus, 2023). A fogyasztók figyelnek a termékekben felhasznált összetevőkre, és igyekeznek gyorsan és tájékozottan felmérni a tápanyagtartalmát.

A fogyasztók nagyra értékelik a valódiság és a hitelesség hangsúlyozását. Olyan termékeket keresnek, amelyeket természetesnek éreznek, mivel úgy vélik, hogy ezek jobbak mind a saját jóllétük, mind a környezetük szempontjából. Ez a törekvés megnövelte a keresletet a mentes állításokkal és egyszerűsített összetevőlistákkal rendelkező élelmiszerekre. Fontos azonban, hogy az összetevők racionalizálását a vevők ne költségcsökkentésként értelmezzék, mivel a fogyasztók a hitelességet és a minőséget egyaránt értékelik.

Tags: élelmiszerfogyasztás, trendkutatás, fogyasztói szokások
  • Előző cikk: Technológia és egészség Előző
  • Következő cikk: Egyre népszerűbbek a mini zöldségek Következő

Legfrissebb

Aldi

Vásárlóbarát nyitvatartás az ünnepek alatt: december 24-én d…

2025.nov..07

Spar uzletbelso

1,4 milliárd forintos fejlesztés Pápán és Miskolcon, a SPAR …

2025.nov..06

Bamba Pulyka Burger

Új kedvenc érkezik a Gallio és a Bamba Marha Burger kollabja…

2025.nov..06

Sarkpont zrt uj gyarcsarnok

Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyobb hazai ge…

2025.nov..06

szupermarket

Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökken…

2025.nov..06

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom