A korai húsvét szezonális akciói vásárlásra ösztönözték a vásárlókat.

Mivel az Egyesült Királyságban mostanra csökkent az élelmiszer-infláció, az ország kiskereskedői számára a következő feladatot az jelenti, hogy visszacsábítsák a vásárlókat a boltokba. A piackutató NIQ adatai szerint a március 23-ig tartó négy hétben a brit szupermarketek teljes forgalma 5,4%-kal nőtt, ami enyhe növekedést jelent az előző négyhetes időszakban mért 5,3%-os növekedéshez képest – írja az ESM.

A korai húsvét szezonális akciói vásárlásra ösztönözték a vásárlókat. A négyhetes időszakban az élelmiszerek inflációja 3,7% volt, ami jelentősen elmaradt az előző év azonos időszakában mért 15%-tól, és a vásárlók költése is nőtt (20,10 font, szemben a tavalyi hasonló időszak 19,50 fontjával).

A NIQ adatai szerint az alacsonyabb élelmiszer-infláció szerény növekedési ütemet eredményezett a különböző élelmiszer-kategóriák esetében, beleértve a csomagolt élelmiszereket (+3,5%), a fagyasztott élelmiszereket (+3,1%), a csemegekészítményeket (+3,0%), a söröket, borokat és szeszes italokat (+2,7%), a pékárukat (+2,4%) és a tejtermékeket (+1,8%).

A fogyasztók azonban továbbra is korlátozták kiadásaikat néhány területen, például a háztartási cikkek (-0,5%) és a háziállatok ápolására szolgáló termékek (-3,7%) esetében. Máshol a boltok látogatottsága szerény növekedést mutatott (+1,1%). Az online vásárlások növekedése azonban lelassult (+3,1%), aminek következtében az online vásárlás részesedése az FMCG-kiadásokból +10,9%-ra csökkent, szemben az egy évvel ezelőtti 11%-kal.

A piackutató felhívta a figyelmet arra, hogy a fogyasztói kiadások összességében továbbra is nyomás alatt vannak, mivel számos háztartási számla továbbra is a fogyasztói árindexet meghaladó mértékben emelkedik. Ez pedig jól látható abban, hogy továbbra is gyenge fogyasztói bizalom.