A Lavazza annak ellenére érte el ezt az eredményt, hogy a nyersanyagköltségek emelkedtek, és az inflációs nyomás csökkentette a fogyasztók vásárlóerejét.
Az olasz kávéóriás, a Lavazza 3,1 milliárd eurós bevételt ért el a 2023-as pénzügyi évben, ami 13%-os növekedést jelent a 2022-es évhez képest – írja az ESM.
A Lavazza annak ellenére érte el ezt az eredményt, hogy a nyersanyagköltségek emelkedtek, különösen a robusta kávé esetében, és az inflációs nyomás csökkentette a fogyasztók vásárlóerejét, ami 3%-kal zsugorította a teljes kávépiacot.
A vállalat ezeket a kihívásokat egy megfizethető árstratégia bevezetésével enyhítette. Ez hozzájárult a piaci részesedésük megtartásához (0,3%-os növekedés) és az eladások növekedéséhez. A csoport közlése szerint az e-kereskedelmi eladások különösen erősek voltak, 28%-kal nőttek az előző évhez képest.
A szemes kávé szegmens erősödött a legdinamikusabban, ebben a Lavazza 9,1%-os piaci részesedést szerzett. A kapszulás szegmens is erős növekedést ért el, 15,3%-kal, szemben a piac 3%-os növekedésével, az új NCC1 termékcsalád bevezetésének köszönhetően.
Földrajzi szempontból a Lavazza jelentős növekedést ért el az Egyesült Államokban (+9,8%), Lengyelországban (+21%) és az Egyesült Királyságban (+8,6%). Két legnagyobb piacukon, Olaszországban és Franciaországban szintén 6,3%-os, illetve 5,8%-os növekedést értek el.
A vállalat EBITDA-ja és nettó nyeresége azonban 263 millió euróra (a 2022-es 309 millió euróról), illetve 68 millió euróra (a 2022-es 95 millió euróról) csökkent, amit az árkontroll és a költségnövekedés részleges átvállalása okozott.
A vállalat nettó pénzügyi helyzete negatív volt 292 millió euró 2023 végén a MaxiCoffee franciaországi felvásárlása miatt. A tranzakcióval a Lavazza nemzetközi jelenlétét kívánják megerősíteni a kávé és a kapcsolódó termékek B2B és B2C e-kereskedelmi piacán. A MaxiCoffee e-kereskedelmi platformja 8000 terméket kínál több mint 350 különböző kávémárkából, valamint gépek széles választéka is megtalálható a kínálatban.