Az Egyesült Királyságban most februárban mérték a legalacsonyabb élelmiszer-inflációt 2022 márciusa óta.
Az élelmiszerár-infláció az Egyesült Királyságban 5,3%-ra, 2022 márciusa óta a legalacsonyabb szintre esett vissza – írja az ESM a Kantar új adatai alapján.
A kutatócég szerint az élelmiszerár-infláció 2024 februárjában 1,5 százalékponttal volt alacsonyabb, mint az előző hónapban. A Kantar közölte azt is, hogy a február 18-ig tartó négy hétben 5,1%-kal nőtt a bolti élelmiszer-értékesítés, azonban a vásárlók számára még mindig az érték a legfontosabb, mivel 586 millió fonttal (684,9 millió euróval) többet költöttek promóciókra, mint a tavalyi év azonos hónapjában. Promóciós szempontból a Sainsbury's és az Iceland erőfeszítései különösen sikeresek voltak, mivel ők voltak az egyetlen kiskereskedők, akik több vásárlót csábítottak be az ajtóikba. Ugyanakkor továbbra is éles a harc a szupermarketekben a saját márkás termékek és a nagy gyártói márkák között. A saját márkás termékek ebben a hónapban 5,5%-os növekedést értek el, szemben a márkás termékek 5,3%-os növekedésével.
Az időszak legjobban teljesítő láncai közül a Lidl volt az egyetlen élelmiszerüzlet, amelyik kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el, 10,9%-kal. A Lidl immár hatodik hónapja a leggyorsabban növekvő kiskereskedő az Egyesült Királyságban. Az Aldi szintén a piacot megelőzve növekedett, 5,7%-kal növelve eladásait és megőrizve 9,4%-os részesedését. A piacvezető Tesco pedig 6,2%-os forgalomnövekedésről számolt be, így már 27,6%-os piaci részesedéssel rendelkezik, míg a 15,6%-os piaci részesedéssel bíró Sainsbury's 7,6%-os forgalomnövekedésről számolt be.