2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Kereskedelem

A fenntarthatósági intézkedések alapján rangsorolták a szupermarket-láncokat
Kereskedelem
2023. december 18

A fenntarthatósági intézkedések alapján rangsorolták a szupermarket-láncokat

A fenntarthatósági stratégia akár a nyereséget is növelheti.

A Brand Finance Fenntarthatósági Percepciós Indexe szerint egyre több kiskereskedő és márka ismeri fel a fenntarthatósági törekvések pénzügyi értékét. Ebből kiindulva az ESM rangsorolta a vezető szupermarket-láncok üzemeltetőit a fenntarthatósági értékük alapján.

Számos kiskereskedelmi és fogyasztási cikkeket forgalmazó márka számára a fenntarthatósági intézkedések szervesen beépültek a működésükbe, és igyekeznek tenni a környezetvédelem és a szélesebb körű társadalmi változások érdekében. A lap szerint azonban jobban kiaknázhatnák az ebben rejlő pénzügyi lehetőségeket, hiszen a fenntarthatósági stratégia akár a nyereséget is növelheti.

Ezt szem előtt tartva a Brand Finance az év elején közzétette a Sustainability Perceptions Indexet, egy átfogó jelentést, amely a világ vezető márkái számára méri a fenntarthatóság megítélésének értékét. A felmérés része volt, hogy a márkát ismerő fogyasztókat is megkérdezték arról, hogy szerintük mennyire elkötelezett a márka a környezetvédelem, a közösségek és a társadalom szélesebb körű támogatása, valamint a vállalatirányítás mellett.

A márkák közül az Amazon rendelkezik a legmagasabb, 19,9 milliárd dolláros fenntarthatósági értékkel (SPV), a Tesla pedig a második 17,8 milliárd dollárra. Őket az Apple, a Google és a Microsoft követi sorrendben.

A szupermarket-szektorban a fenntarthatósági megítélés tekintetében a Costco áll az élen, amelynek SPV-értéke 5210 millió dollár. A második helyen a Lidl diszkontáruház áll, amelynek SPV-értéke 2 358 millió dollár. A Lidl után az amerikai Sam's Club, az Aldi Süd, valamint a Tesco következik.

Fenntarthatósági rangsor az élelmiszer-kiskereskedelemben
1. Costco, Egyesült Államok
2. Lidl, Németország
3. Sam’s Club, Egyesült Államok
4. Aldi Süd, Németország
5. Tesco, Egyesült Királyság
6. Woolworths, Ausztrália
7. 7-Eleven, Japán
8. Publix, Egyesült Államok
9. REWE, Németország
10. Carrefour, Franciaország
11. Asda, Egyesült Államok
12. Edeka, Németország
13. E.Leclerc, Franciaország
14. Coles, Ausztrália
15. Circle K, Kanada
16. Kroger, Egyesült Államok
17. Sainsbury’s, Egyesült Királyság
18. Mercadona, Spanyolország
19. Whole Foods, Egyesült Államok
20. Conad, Olaszország
21. Safeway, Egyesült Államok
22. Kaufland, Németország
23. El Corte Inglés, Spanyolország
24. AEON, Japán
25. Stop & Shop, Hollandia
26. Morrisons, Egyesült Királyság
27. COOP, Olaszország
28. Esselunga, Olaszország
29. The Co-operative, Egyesült Királyság
30. Don Quijote, Japán
31. Yonghui Superstores, Kína
32. Food Lion, Hollandia

 

Tags: fenntarthatóság, kutatás, környezetvédelem
  • Előző cikk: Egy év után ismét nőtt az online élelmiszer-értékesítés az Egyesült Államokban Előző
  • Következő cikk: Főzéssel és saját márkás termékekkel csökkentik karácsonyi kiadásaikat a fogyasztók Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom