A fenntarthatósági stratégia akár a nyereséget is növelheti.
A Brand Finance Fenntarthatósági Percepciós Indexe szerint egyre több kiskereskedő és márka ismeri fel a fenntarthatósági törekvések pénzügyi értékét. Ebből kiindulva az ESM rangsorolta a vezető szupermarket-láncok üzemeltetőit a fenntarthatósági értékük alapján.
Számos kiskereskedelmi és fogyasztási cikkeket forgalmazó márka számára a fenntarthatósági intézkedések szervesen beépültek a működésükbe, és igyekeznek tenni a környezetvédelem és a szélesebb körű társadalmi változások érdekében. A lap szerint azonban jobban kiaknázhatnák az ebben rejlő pénzügyi lehetőségeket, hiszen a fenntarthatósági stratégia akár a nyereséget is növelheti.
Ezt szem előtt tartva a Brand Finance az év elején közzétette a Sustainability Perceptions Indexet, egy átfogó jelentést, amely a világ vezető márkái számára méri a fenntarthatóság megítélésének értékét. A felmérés része volt, hogy a márkát ismerő fogyasztókat is megkérdezték arról, hogy szerintük mennyire elkötelezett a márka a környezetvédelem, a közösségek és a társadalom szélesebb körű támogatása, valamint a vállalatirányítás mellett.
A márkák közül az Amazon rendelkezik a legmagasabb, 19,9 milliárd dolláros fenntarthatósági értékkel (SPV), a Tesla pedig a második 17,8 milliárd dollárra. Őket az Apple, a Google és a Microsoft követi sorrendben.
A szupermarket-szektorban a fenntarthatósági megítélés tekintetében a Costco áll az élen, amelynek SPV-értéke 5210 millió dollár. A második helyen a Lidl diszkontáruház áll, amelynek SPV-értéke 2 358 millió dollár. A Lidl után az amerikai Sam's Club, az Aldi Süd, valamint a Tesco következik.
Fenntarthatósági rangsor az élelmiszer-kiskereskedelemben
1. Costco, Egyesült Államok
2. Lidl, Németország
3. Sam’s Club, Egyesült Államok
4. Aldi Süd, Németország
5. Tesco, Egyesült Királyság
6. Woolworths, Ausztrália
7. 7-Eleven, Japán
8. Publix, Egyesült Államok
9. REWE, Németország
10. Carrefour, Franciaország
11. Asda, Egyesült Államok
12. Edeka, Németország
13. E.Leclerc, Franciaország
14. Coles, Ausztrália
15. Circle K, Kanada
16. Kroger, Egyesült Államok
17. Sainsbury’s, Egyesült Királyság
18. Mercadona, Spanyolország
19. Whole Foods, Egyesült Államok
20. Conad, Olaszország
21. Safeway, Egyesült Államok
22. Kaufland, Németország
23. El Corte Inglés, Spanyolország
24. AEON, Japán
25. Stop & Shop, Hollandia
26. Morrisons, Egyesült Királyság
27. COOP, Olaszország
28. Esselunga, Olaszország
29. The Co-operative, Egyesült Királyság
30. Don Quijote, Japán
31. Yonghui Superstores, Kína
32. Food Lion, Hollandia