Az elmúlt hat hónap rendkívüli árrobbanásai és az ügyfeleiket és beszállítóikat érintő következmények miatt azonban továbbra is óvatos a vállalat.
A csokoládégyártó Barry Callebaut a 2023/24-es pénzügyi év első hat hónapjában a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére 1,1 millió tonna értékesítési volumenről számolt be. Ez 0,7%-os növekedést jelent – írja az ESM.
Az időszak bevételei pedig 19,6%-kal 4,6 milliárd CHF-re (4,7 milliárd euróra) nőttek, a kakaóárak jelentős emelkedésének köszönhetően. A bruttó nyereség 663,1 millió CHF (675,5 millió €) volt.
Peter Feld, a Barry Callebaut Csoport vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a rendkívül nehéz környezet ellenére szilárd pénzügyi teljesítményt nyújtottak. Az elmúlt hat hónap rendkívüli árrobbanásai és az ügyfeleiket és beszállítóikat érintő következmények miatt azonban továbbra is óvatosak.
A csokoládé értékesítési mennyisége 2,2%-kal nőtt Nyugat-Európában az első hat hónapban, ami annak köszönhető, hogy az iparág ki tudta szolgálni a fogyasztók igényét a saját márkás termékekre, illetve az ínyencségek iránti szilárd keresletet. Közép- és Kelet-Európában a mennyiségek 3,5%-kal nőttek, amit az élelmiszergyártók volumenének élénkülése Törökországban és Délkelet-Európában, valamint az ínyencek erős lendülete vezetett.
Latin-Amerikában a második negyedévben felgyorsult a volumen növekedése, ami az első félévben 6,2%-os növekedést eredményezett, a brazil fogyasztóknak köszönhetően. Észak-Amerikában a gyenge fogyasztói hangulat miatt az első félévben 1,9%-kal csökkent az értékesítési volumen, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben, a Közel-Keleten és Afrikában 0,6%-os csökkenés volt tapasztalható a kihívásokkal teli környezet miatt.