Így elkerülhető a túlkínálat, és sokkal kevesebb hulladék keletkezik, mint a hagyományos értékesítés során.

Az amerikai HelloFresh jól ismert könnyen elkészíthető élelmiszer-dobozairól, amelyek 97,5%-ban friss termékből állnak. Ezek segítségével kényelmesen és egészségesen étkezhetnek a fogyasztók, az ellátási lánc pedig hatékony és környezetbarátabb alternatívát jelent a hagyományos élelmiszer-ellátási láncokkal szemben – írja a Freshplaza.

Ahhoz, hogy a több millió élelmiszert eljuttassák ügyfeleikhez, a vállalat ellátási láncában több mint 1500 beszállító vesz részt. A partnerek kiválasztásakor két fontos szempontra figyelnek: a minőségre és a fenntarthatóságra.

A hatékonyság maximalizálása és a pazarlás minimalizálása érdekében a vállalat fejlett algoritmusokat hozott létre, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy előre jelezzék az ügyfelek megrendeléseit, ezáltal az egyes hetekre vonatkozó keresletet. Ennek köszönhetően pont a megfelelő mennyiségben rendelnek terméket a beszállítóktól. Ezzel a modellel elkerülhető a túlkínálat, és sokkal kevesebb hulladék keletkezik, mint a hagyományos élelmiszer-kiskereskedőknél.

A leggyakrabban használt termékek a saláta, a sárgarépa, a spenót, a brokkoli, a fűszernövények és a lime. Az áru kevesebb mint 1%-a az, ami nem jut el a fogyasztókhoz. Az ehető, el nem adott összetevők túlnyomó többségét helyi jótékonysági szervezeteknek adományozzák.

A Hello Fresh minden piacán szorosan együttműködik a helyi élelmiszerbankokkal. Ezek közé tartozik például a Die Tafel Németországban és a Foodbank Australia Ausztráliában. Az Egyesült Államokban együttműködnek a Spoiler Alert-tel, hogy megtalálják a legjobb élelmiszer-mentő szervezeteket az elosztóközpontokból származó, megmaradt élelmiszernek. Csak 2019-ben a vállalat több mint 2,6 millió ételt adományozott az Egyesült Államok egész területén.