A bolthálózat azzal a jelenséggel indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.
A Tesco szupermarketcsoport közölte, hogy az alapvető termékek kategóriájában csökkenti a márkás termékek számát a brit vegyesboltjaiban, mivel a megélhetési válsággal szembesülő vásárlók egyre inkább az olcsóbb, saját márkás árucikkeket keresik – írja az ESM.
Az Egyesült Királyságban a vásárlók a második éve tartó válság miatt igénylik a spórolási lehetőségeket. Júliusban az adatok szerint 14,9%-os volt az infláció az országban, és 2021 decembere óta 14 alkalommal történt kamatemelés.
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője közölte, hogy a több mint 2000 Express kisboltjában több mint 50 alapvető terméket olcsóbb, sok esetben saját márkás termékekre cserélnek le, egyes árucikkek ára pedig kevesebb mint egyharmada lesz a helyettesített termékének. A bolthálózat azzal a jelenséggel indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.
Az NIQ piackutató májusban közzétett adatai szerint a brit szupermarketekben a saját márkás termékek értékesítése 2023-ban kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a márkás termékeké.
A Tesco új, saját márkás termékcsaládot is bevezet, például a Tesco penne tésztát és a Tesco sima mogyoróvajat. Mindkettő fele annyiba kerül majd, mint az előzőleg raktáron lévő márkás termék. A fagyasztott Tesco zöldborsó pedig majdnem 40%-kal lesz olcsóbb, mint a helyettesített márka.
A Tesco közölte, hogy az új termékeket augusztus végégi kiszállítják az üzletekbe.