A fagyasztott élelmiszerek esetében 55%-uk választja nagyobb valószínűséggel a saját márkás termékeket.

A britek egyharmada (34%) többnyire saját márkás termékeket vásárol a szupermarketekben, további egyharmaduk pedig váltogatja ezeket a termékeket más márkákkal – írja a Grocery Gazette.

A YouGov felmérése szerint a rágcsálnivalók és a tartós élelmiszerek esetében kisebb a különbség: 45% vásárol több márkás vajat és krémet, míg 49% a saját márkás termékeket. A Tesco, az Asda, a Sainsbury's és a Morrisons élelmiszerüzleteiben a márkás termékeket 52% választja, míg az Aldi, a Lidl és az Iceland diszkontok vásárlóinak 69%-a márkán kívülieket részesíti előnyben. A márkás chipsek a felmérésben részt vevők 50%-a körében a legnépszerűbbek, 60% pedig a márkás édességeket és csokoládét is kedveli. A márkás italokat nagyobb valószínűséggel vásárolták, mint a nem márkás alternatívákat, azonban a diszkontokban vásárlók 40%-a nagyobb valószínűséggel vásárol saját márkás kólát és limonádét.

A fagyasztott élelmiszerek esetében 55%-uk nagyobb valószínűséggel választja a saját márkás termékeket, és 51%-uk a saját márkás készételeket is előnyben részesítené. Gyógyszerekből és háztartási cikkekből a britek ötször nagyobb valószínűséggel vásárolnának szupermarketben kapható márkás termékeket. Általánosságban elmondható az is, hogy a lakosság a márkás samponokat, kondicionálókat és mosószereket részesíti előnyben.