2025.júl.18.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

    Szilva

    Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza

    Általános

    Színes saláta

    A helyes táplálkozás nem kitartás kérdése, hanem s…

    Kutatás

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

    Újrahasznosítás

    15 milliós napi rekord született a visszaváltásban…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

    babaápolás

    Gondoskodás nagy kiszerelésben is: Kettős kihívás …

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

    Sörcsap

    Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Kereskedelem

Csökkent a FrieslandCampina nyeresége az első félévben
Kereskedelem
2023.aug.14.

Csökkent a FrieslandCampina nyeresége az első félévben

A magasabb önköltségi áron előállított készleteket alacsonyabb piaci értéken kellett értékesíteni.

A holland FrieslandCampina tejipari szövetkezet profitja a pénzügyi év első felében az előző évhez képest 85,7%-kal 47 millió euróra csökkent. A FrieslandCampina a nyereség csökkenését az élelmiszer- és italgyártás, valamint a kereskedelmi üzletág teljesítményének tulajdonította – írja az ESM.

Ezen időszak nettó nyeresége az előző évhez képest 94,2%-kal, 8 millió euróra csökkent, ami a kamatlábak emelkedésének, a kedvezőtlen árfolyamváltozásoknak, a vásárlóerő csökkenésének és a fogyasztói kiadások késleltetésének tudható be.

Az első hat hónapban a FrieslandCampina bevétele 4,6%-kal, 6,9 milliárd euróra nőtt a korábbi áremeléseknek köszönhetően. A vállalat közölte, hogy a tejtermékek ára gyorsabban csökkent, mint a tej alapanyagára, amit a FrieslandCampina fizetett a termelőinek ebben az időszakban. Ráadásul a magasabb önköltségi áron előállított készleteket alacsonyabb piaci értéken kellett értékesíteni, ami hatással volt a nyereségességre.

Jan Derck van Karnebeek, a Royal FrieslandCampina N.V. vezérigazgatója azt mondta, hogy 2023-ban és a közeljövőben a hangsúly a nyereségesség javításán van. Ezért rövid távú költségcsökkentést hajtottak végre, hogy ne veszélyeztessék a hosszú távú növekedési kilátásaikat. Emellett az alacsonyabb árrésű termék- és ügyfélszegmenseket érintő stratégiájukat is átdolgozzák.

A szövetkezet élelmiszer- és italüzletágának bevételei az áremelkedéseknek köszönhetően 1,9%-kal, 4,8 milliárd euróra nőttek, szemben az előző év azonos időszakában elért 4,7 milliárd euróval. Az üzletcsoport működési eredménye azonban 85,4%-kal, 23 millió euróra csökkent a tavalyi 158 millió euróról.

A Speciális táplálkozási részleg bevétele az előző évhez képest 17,1%-kal, 582 millió euróra nőtt, a működési eredmény pedig 30,9%-kal, 127 millió euróra emelkedett, részben a Friso Prestige márkanév alatt Kínában az ultraprémium szegmensben értékesített csecsemőtápszerek növekedésének köszönhetően.

A kereskedelmi üzletág 24,8%-os bevételnövekedést könyvelhetett el, de a tejtermékek árának meredek csökkenése miatt 138 millió eurós működési veszteséget szenvedett el.

A szövetkezet arra számít, hogy a tagjainak fizetett tejár és a tejtermékek árai a második félévben közelednek majd egymáshoz. Az infláció és a fogyasztói vásárlóerő csökkenése miatt a szövetkezet arra számít, hogy továbbra is minden piacot érinthet az értékesített volumen csökkenése. Az emelkedő kamatlábak és a kedvezőtlen árfolyamváltozások valószínűleg hatással lesznek a vállalat teljesítményére a második félévben is.

Tags: Tejipar, Hollandia, tejtermék, tejár
  • Előző cikk: A Tesco csökkenti a márkás termékek mennyiségét a kisebb boltjaiban Előző
  • Következő cikk: Lengyelországban csökkent az infláció, már tíz százalékhoz közelít Következő

Legfrissebb

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Mizo Art Coffee

Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

2025.júl..16

Solti Andrea mozaikkép

Leköszön posztjáról Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary …

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom