Szakértők szerint a rossz időjárási körülmények károkat okoztak a termésben, aminek következtében hiány van most paradicsomból a piacon.
A Burger King közölte, hogy indiai üzleteiben az árak meredek emelkedése után kivette a paradicsomot az étlapról. A gyorsétteremlánc szerint a paradicsomtermés minőségét és kínálatát érintő kiszámíthatatlan körülmények indokolták ezt a lépést – írja a BBC.
Elsőként a McDonald's jelentette be pár hete, hogy kihagyja a paradicsomot számos észak- és kelet-indiai üzletében az ételekből.
Szakértők szerint a rossz időjárási körülmények károkat okoztak a termésben, aminek következtében hiány van most paradicsomból a piacon. A lap emlékeztetett arra, hogy a hét elején az amerikai Subway szendvicslánc is levette a paradicsomot az étlapról a magas indiai élelmiszer-infláció miatt. Még az ingyenes sajtszeleteket is lehagyják, amit éveken keresztül kínáltak a szendvicsekhez. Az elmúlt hónapokban nagyon megnőtt az alapvető élelmiszerek ára Indiában, a paradicsom júliusban elérte a 250 rúpia (3 dollár) kilónkénti rekordárat, mivel a monszunesők károsították a termét, és az ellátási láncokban is zavart okoztak. A paradicsom ára azóta csökkent, a hónap elején pedig India a szomszédos Nepálból kezdett importálni paradicsomot a hiány pótlására.
Szerdán a Burger King azt közölte, hogy indiai franchise-partnerére nagyon magas minőségi követelmények vonatkoztak, és hogy a paradicsom hamarosan újra megjelenik az étlapjukon.
(A Portfolio nyomán.)