Várhatóan az árstopos termékekből és a megszaporodott akciós termékekből mennyiségben nőni fog a forgalom.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az Inforádiónak arról beszélt, hogy az elmúlt években a legkisebb forgalmú hónapokat, a januárt és a februárt követően, a húsvétot megelőző időszakban megugrott a boltok forgalma. Közölte, hogy ennek a mértéke 2019 előtt a 70-80 milliárd forintot is elérte, tehát ilyenkor többet vásároltak az emberek.

A főtitkár kijelentette, hogy 2023-ban a drágulás miatt más a helyzet, hiszen a termelői, az ipari és a bolti árak jelentős mértékben emelkedtek az év elején. Ez pedig szavai szerint jelentős erőforrásokat köt le a családok és a vállalkozások kasszájában, hiszen a vállalkozások körében a költségemelkedés tolja felfelé az árakat.

„Azzal számolunk, hogy akár az árstopos termékekből, akár a megszaporodott akciós termékekből mennyiségben növekedni fog a forgalom. A többi áruterületen visszaesés lehetséges a korábbi évekhez képest. Ezt láttuk tavaly a második félévben és ezt láttuk az év elején is. Ez a kedvezőtlen árkörnyezet miatt van így” – állapította meg Vámos György.

Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség elnöke pedig azt nyilatkozta a rádiónak, hogy a tavalyi árakhoz képest átlagosan 40 százalékkal kerülnek többe a húsvéti ünnepekhez kapcsolódó élelmiszerek. Úgy véli, ez annak köszönhető, hogy a kereskedők próbáltak kedvezőbb árképzést alkalmazni annak érdekében, hogy ne érvényesítsék teljes egészében a beszállítói áremelkedéseket.

Megjegyezte, hogy az élősertés kilónkénti felvásárlási ára duplájára nőtt tavalyhoz képest, ezért a kereskedőknek is alacsonyabb árrésű árakat kellett kialakítaniuk, hogy ne dráguljon sokkszerűen a sonka.