A karácsony előtti időszak hagyományosan kiemelkedő a pálinka értékesítés terén, az éves forgalom 30%-át adja. Ezt 2020-ban teljesen lenullázta a járvány. Az év eleje pedig mindig csendes. Ezért is van nehéz helyzetben a pálinkaszektor, hiszen az év végi – novemberi és decemberi – hónapokban termelődik ki az az összeg, amellyel a következő évi első negyedévet a pálinkafőzdések átvészelik. Egy jó, államilag támogatott országos marketinggel elősegíthető lenne egy kiegyensúlyozottabb folyamatos fogyasztás, illetve kialakulhatna egy tervezhetőbb, kiszámíthatóbb és egyenletesebb piaci kereslet. A hazai pálinkaszektor nehézségeiről és kihívásairól Mihályi Lászlót, a Pálinka Nemzeti Tanács elnökét kérdeztük.
Bővebben: Mihályi László, a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke: Pálinkaálmok