Kiemelt külföldi témák

Mozaik Lista

Évente 116 millió tonna tej és tejtermék, vagyis az előállított áruk 16 százaléka vész kárba világszerte a szemétbe dobás és a nem hatékony tárolási, szállítási folyamatok miatt - derült ki az Edinburghi Egyetem szakembereinek vizsgálatából.

A fogyasztók egyre inkább az élményeket is biztosító vásárlást részesítik előnyben, ezért a kiskereskedelem kénytelen erre a területre is figyelmet fordítani, hiszen ellenkező esetben a fogyasztók máshol vásárolnak majd.

Tovább lassult az euróövezet feldolgozóiparának teljesítménye novemberben.

Az Auchan vállalat által Kínában kifejlesztett önkiszolgáló konténerek koncepciója, az Auchan Minute kikerül a francia piacra. Az első automata üzlet 2019 márciusában fog megnyílni.

Az Auchan Minute egy kisméretű kereskedelmi üzlet, amelyet Kínában vezettek be 2017-ben. Az Auchan bejelentette, hogy ott 2018 végéig 750 ilyen boltot fog megnyitni.

Az Auchan Minute 18 m2 alapterületű bolt, amely az élelmiszer-üzletek legkelendőbb termékeiből kb. 500 fajtát kínál. A vásárlás folyamata automatikusan zajlik, a vásárlók önállóan beszkennelik a kiválasztott termékek kódját, és okostelefon segítségével fizetnek, mielőtt kijönnek a boltból.

Az a tény, hogy Franciaországban megnyílik az első Auchan Minute bolt, fontos lépés e kereskedelmi koncepció számára az európai piacok felé való terjeszkedésében. Várható, hogy amennyiben a tesztelés sikeres lesz a francia piacon, a koncepciót tovább fogják fejleszteni pl. a közép-és kelet-európai piacokra.

A Carrefour Lengyelországban új koncepciót fejlesztett ki benzinkút- shopok számára, amelyet franchise-partnerek is átvehetnek.

Romániában még ebben az évben 5, 2019-ben pedig 20 új Lidl-üzlet nyílik.

A Lidl egy mini gyümölcs- és zöldségkészítményt dobott piacra Svédországban.  A termékek nevei: „majombanán”, „ubikroki” és „meserépa”. 

 

A Coca-Cola Co első alkalommal tervezi saját márkanévvel ellátott energiaitalok széles választékának bevezetését, miközben fokozott erőfeszítéseket tesz a hagyományos szénsavas üdítőivel való szakítás és az egészségközpontú trendekre való áttérés érdekében.

A fogyasztók vásárlást érintő döntéseit egyre jelentősebb mértékben befolyásolják az olyan aspektusok, mint az egészség.

Termékmix aktuális szám

 

 

Banner december 3


button belelapozok

Chef&Pincér magazin

chefpincer banner 2018 novdec

web gombok zold belelelapozok

Népszerű külföldi témák

Mozaik Lista

Évente 116 millió tonna tej és tejtermék, vagyis az előállított áruk 16 százaléka vész kárba világszerte a szemétbe dobás és a nem hatékony tárolási, szállítási folyamatok miatt - derült ki az Edinburghi Egyetem szakembereinek vizsgálatából.

Az USA-ban változik a fogyasztók vásárlói magatartása. Az amerikai fogyasztó továbbra is szem előtt tartja az árakat, de emellett az idő és a kényelem is szerepet játszik abban, hogy melyik lehetőséget választja vásárlása során. Ezért gyakran váltogatja az online és az offline csatornákat.

A fogyasztók egyre inkább az élményeket is biztosító vásárlást részesítik előnyben, ezért a kiskereskedelem kénytelen erre a területre is figyelmet fordítani, hiszen ellenkező esetben a fogyasztók máshol vásárolnak majd.

Az elöregedés trendje nem új, azonban meglepő ­módon egyre inkább olyan országokon ível át, ­amelyek fiatalosságuk és fogyasztói kedvük alapján átlagon felüli növekedési perspektívával kecsegtettek.

Hírlevél - feliratkozás

hirlevelfeliratkozas