Kiemelt külföldi témák

Mozaik Lista

A Spar Ausztria bejelentette, hogy „Fiatal & Urbánus Spar” néven elindít egy újabb startup programot, amellyel a fiatal/kezdő vállalkozókat támogatja a termékeik fejlesztésében.

Az amerikaiak még mindig nagy steak- és burger­fogyasztók, azonban sok jele van a húsfogyasztás terén bekövetkező tartós változásoknak. A marha elveszítette eddig betöltött pozícióját, ezzel szemben nőtt a kereslet a szárnyasok és a húst helyettesítő alternatívák iránt.

A helyhez kötött kereskedelmi csatornák és értékesítési rendszerek globális összehasonlítása azt az eredményt hozta, hogy az elkövetkező 5 évben a convenience-üzletek forgalma tovább növekszik. Ez a piackutató vállalat, a Planet Retail tanulmányának következtetése. 

A négy legnagyobb ­élelmiszer-kiskereskedő Nagy-Britanniában az elmúlt év utolsó negyedévében növelni tudta forgalmát, piaci részesedésük azonban csökkent. Ezzel szemben a diszkontok részesedése nőtt.

A biokereskedő Ekoplaza Hollandiában közép- és hosszú távon le akar mondani a műanyagfelhasználásról. A bio szupermarket-lánc plasztikmentes csomagolásokat alkalmaz.

Az Európai Bizottság számos ajánlást tett közzé a tagállamok számára a nyitottabb, integráltabb és versenyképesebb kiskereskedelmi ágazat létrehozásának támogatására - közölte az uniós bizottság csütörtökön.

Az Albert Heijn Hollnadiában a főzőboxok kínálatát bővíti. A szupermarkethálózat idén mintegy dupla annyi főződobozt kínál. A 12 dobozt magában foglaló aktuális kínálat további 10 box-szal bővül. 

A brit fogyasztók körében eddig a Waitrose szupermarketek voltak a legnépszerűbbek, azonban a közvéleménykutatások szerint most az Aldi tölti be ezt a pozíciót: a felmérések során a vállalat csaknem ugyanolyan jó eredményt ért el, mint a Waitrose.

2016-ban a bioélelmiszerek fogyasztása 33 500 millió euró forgalmat generált Európában; 11,4%-kal magasabbat, mint az előző évben. Ebből 30 700 millió eurót az Európai Unió (+ 12 %) tett ki, mely az Egyesült Államok után a második legfontosabb piac.

Termékmix aktuális szám

 

 

Banner MIX 2018 aprilis


button belelapozok

Chef&Pincér magazin

chefpincer banner 2018 marcius

web gombok zold belelelapozok

Népszerű külföldi témák

Mozaik Lista

Magyarország hosszú idő után először vesz részt ismét nemzeti standdal ezen a rangos szakmai eseményen - hangsúlyozta Szilágyi Melinda, a milánói magyar főkonzulátus gazdasági attaséja az MTI-nek.

Az amerikaiak még mindig nagy steak- és burger­fogyasztók, azonban sok jele van a húsfogyasztás terén bekövetkező tartós változásoknak. A marha elveszítette eddig betöltött pozícióját, ezzel szemben nőtt a kereslet a szárnyasok és a húst helyettesítő alternatívák iránt.

A Spar Ausztria bejelentette, hogy „Fiatal & Urbánus Spar” néven elindít egy újabb startup programot, amellyel a fiatal/kezdő vállalkozókat támogatja a termékeik fejlesztésében.

2016-ban a bioélelmiszerek fogyasztása 33 500 millió euró forgalmat generált Európában; 11,4%-kal magasabbat, mint az előző évben. Ebből 30 700 millió eurót az Európai Unió (+ 12 %) tett ki, mely az Egyesült Államok után a második legfontosabb piac.