Az innovatív technikai kiegészítők elterjedésével a grillszezon egyre inkább kitolódik. Bár a kiskereskedelmi hálózatok egész évben kínálnak grillhúsokat, grillkolbászokat és grillsajtokat, a tavasz kezdetével az amúgy is széles választék jónéhány újdonsággal kibővül.

A KLASSZIKUS A KEDVENC A SPARBAN
A 2024-es grillszezonra a kiszolgáló pultokban 20 grill- és 5 serpe­nyős termékkel; sertés csomagolt önkiszolgáló termékekből 20 grill-, és 1 hamburger termékkel; marha csomagolt önkiszolgáló termékből 2 grill-, 4 hamburger és 12 steak termékkel készül a SPAR Magyar­ország. Az idei évben újdonság lesz a serpenyős, marinádozott sertés­lapocka csík (négyféle érkezik), ami 8-10 perc alatt elkészíthető serpenyőben vagy wokban, valamint a „Rakott” ­termékcsalád, ami 4 perc alatt elkészíthető grillen, sütőben vagy serpenyőben – tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetőjétől.
Noha egyre inkább elterjed a téli grillezés, az egész éves forgalomnak csak kisebb részét teszi ki a grillszezon, ahol a kiemelt időszak májustól szeptemberig tart. A grillszezonban a legnagyobb kihívás a hektikus, sokszor óráról-órára változó extrém időjárásban tapasztalható, hiszen az nagyban befolyásolja magát a grillezés lehetőségét is. A vásárlás során elsősorban az íz, a kiszerelés és a választék bír rendkívüli jelentőséggel.
„A mai napig a hagyományos, magyaros ízvilág (paprikás, fokhagymás) dominál. Kínálatunkban igazán különleges, a hazai piacon nem hagyományos ízű vagy össze­tevőjű termékek közül is válogathatnak a vevők, így például sörös, juharszirupos, egzotikus, olaszos ízesítésű grillkolbászok, grillerek is kaphatók. Azonban megfigyelhető, hogy a magyar vásárlók általánosságban óvatosan nyitnak az újdonságok irányába, ám amikor megszeretnek valamit, ­akkor visszajárnak és újra megvásárolják” – mondta a kommunikációs vezető.
A mentes termékekkel kapcsolatban Maczelka Márk felhívta arra a figyelmet, hogy mivel a lakosság egy részét érinti valamilyen érzékenység, így számít az egészségtudatosság a termékek kiválasztása során. Éppen ezért a SPAR-ban kapható minden húsüzemi Regnum termék laktóz-, glutén- és szójamentes.

SZÉLES VÁLASZTÉK AZ AUCHANBAN
Az Auchan széles választékkal készül az idei szezonra is, amelyben kiemelkedő helyet kapnak a saját márkás termékek (Auchan Collection és Auchan Kedvenc), de természetesen megtalálhatók más termékek is. Ilyenek például a kebabos, az aszalt paradicsomos, a tormás, a rozmaringos grillkolbász, de elérhető lesz a kacsa grillkolbász is.
„Áruházunkban a klasszikus ízek a leginkább kelendőek, nagyon népszerűek az ízesítés nélküli klasszikus grillkolbászok, de vásárlóink keresik a magyaros, a sajtos, a fokhagymás és a csípős változatokat is. Természetesen megtalálhatók a különleges termékek is a kínálatunkban, de mi úgy látjuk, vásárlóink inkább a hagyományos ízvilágot kedvelik, ezért kisebb a kereslet ezek iránt” – ismertette grillkolbász-kínálatát az Auchan sajtóosztálya, hozzáfűzve, hogy az igazán ínyencek számára kínálnak mézes-mustáros, ementáli sajtos, jalapenós, lime-chilis, pikáns, provence-i fűszerezésű, BBQ és borsos ízű változatokat is. A legnépszerűbb kiszerelés a 250-300 grammos termékek, illetve a nagy kiszerelésű (900 grammos) változatokat is sokan keresik.
A grillerek, grillkolbászok és grillhúsok mellett a sajtok rajongóira is gondol az áruházlánc. Választékának nagyobb részét a halloumi típusú sajtok adják, mellettük azonban megjelennek a grill camembert-ek, a sütni való kecske­sajtok, illetve a salátákba szánt, különböző formában és ízesítésekben elérhető krémfehér sajtok, sajtkockák is.
„Bízunk benne, hogy sokan választják majd az Auchant a grilltermékek beszerzésénél, remek ajánlatokkal, akciókkal és kóstoltatásokkal várjuk vásárlóinkat” – tette hozzá az üzletlánc sajtóosztálya.

ÚJDONSÁGOKKAL IS KÉSZÜLT A KIFLI.HU
„Ez az időszak minden évben nagyon izgalmas és nagyon várjuk mi és a vásárlók is. A grillezés egyre elterjedtebb hazánkban is, de természetesen nálunk ez kiegészülhet bográcsozással és tárcsán vagy nyárson készült ételekkel is” – fogalmazott Szalma Rita, a Kifli.hu online szupermarket kereskedelmi igazgatója.
Pont ezért a Kifli igyekszik ezekre a hagyományos és kedvelt megoldásokra is alternatívát nyújtani folyamatosan megújuló választékával. A vásárlást megkönnyítendő, ilyenkor a weboldalon külön grillezés elnevezésű kategóriával segítik a vásárlási élményt. Kiemelt terület a klasszikus hús és hal, valamint a kolbász, grillsajt és alternatív helyettesítők kategóriája.
Mint megtudtuk, a hús területen új gyártók ­termékeit mutatja be idén az online webáruház – a Berke, aki a Hargita lábától hozza el a természetes és modern technoló­giával előállított grillkolbászokat és felvágottakat, valamint a Breier Farm, aki fenntartható gazdaságával és hazai ízeivel „kápráztatja el” a finom grillkolbászra éhes szájakat. Szintén innováció idén a grillezéshez előkészített halnyárs, avagy az alutálcán elő­készített hal is. „Azon vásárlóinknak, akiknek a méret a lényeg, ajánlanám figyelmébe új sertés- és marha­oldalas termékeinket, melyek sous vide ­technológia használatával, BBQ fűszerezéssel garantáltan a család kedvencei lesznek” – fűzte hozzá.
Halak tekintetében a város egyik legszélesebb lazac választékával várjuk a halas kalandokat kereső keresőket. A pékség szekció is tartogat meglepetéseket, a Marmorstein pékség már elkészítette az új hamburger puffancsot, sima, szezámos és vegán formában is.
A Kiflinél a grillszezon április végétől szeptember végéig tart, a nyári hónapokban kiemelkedő a forgalom az említett kategóriákban. Szalma Rita megemlítette, azonban a grillezéshez megfelelő időjárás ezt nagymértékben ­meghatározza. Ha nagyon meleg a tél, az is előfordul, hogy már februártól keresik a vásárlók a grillezéshez alkalmas termékeket.
Slágertermékeknek számítanak a grillhúsok és -kolbászok, páccal vagy egyéb módon előkészítve. A vásárlók ­körében a megszokott magyaros ízesítésű termékek ­mellett népszerűek a zöldfűszeres ízvilágú termékek, valamint a grillkolbászok esetében a sajtos verziók.
Egyre többen keresik a húsok mellett a jó minőségű, nem gumis állagú grillsajtokat, akár különböző ízesítéssel, és az alternatív helyettesítő megoldásokat is. Örökzöld kategória még a grillzöldség szegmens, itt jellemző, hogy a ­kellően húsos, zamatos paprika, padlizsán, a fehér hagyma, ­cukkini és a különleges salátaalapanyagok értékesítése is megnő.
„Mi is lehetne jobb lezárása a grill vacsorának, ha nem egy behűtött ital vagy finom, akár egészséges fagylalt? Ezekre a termékkörökre is érdemes hangsúlyt helyezni, mert a közönség meghálálja. Idén nyárra készülünk exkluzív fagylalt ízekkel és hűtve szállított italokkal is” – árulta el a kereskedelmi igazgató.
Különleges ízek és termékek tekintetében a friss angus marha fűszeres grillkolbászt ajánlja, mint hangsúlyozta: ­egyre keresettebb a hazai angus marhából különleges ­fűszerezéssel készülő grillkolbász.
Érdekességként megemlítette még az etyeki grillsajtot, melyet egy kis sajtmanufaktúra szállít a cégnek, ez a termék 100%-ban kecsketejből készül, különleges megkoronázása lehet egy friss nyári salátának.
„Nagyon széles a vegán grillválasztékunk, melyben nemcsak a tudatosság a szempont, az ízélmény is kiemelkedő. Ehhez párosul a széles kézműves pékáruválaszték és a friss fűszernövények, melyeket akár a kertbe vagy balkonba is ültethetünk” – fejezte be a kínálat felsorolását.
Szalma Rita szerint a kínálat kialakításánál nagyon fontos szempont a jó ár-érték arány, hústermékek esetében a hústartalom és a származás, a fenntarthatóság, mely ebben az esetben a frissességet is abszolút meghatározhatja, például a zöldség-gyümölcsök esetében. A másik elengedhetetlen szempont az összetevők tekintetében, hogy legyen gluténmentes, laktózmentes vagy akár vegán alternatíva. A Kifli vásárlói közül egyre többen keresik a kifejezetten gyerekek számára készült ízvilágú és összetevőjű termékeket is.
A Kifli.hu kereskedelmi igazgatója elárulta lapunknak, a grillkategóriákban nem látnak inflációs hatást, számos termék alacsonyabb áron kerül bevezetésre, mint tavaly. A 2024-es év fő kihívása a vásárlóerő alakulása, illetve a gyártói költségcsökkentés miatti termékmegszűnések. „Ezért és az egyre szélesebb igények miatt tapasztalhatja majd a vásárló, hogy idén még több újdonságot és brandet találhat majd meg a kínálatban, mert törekszünk arra, hogy mindenki megtalálja, amit keres, és ezzel idén is egy kiemelkedő grillszezont zárhassunk. Az időjárás valószínűleg kedvezően fogja befolyásolni a szezont, de erre nem vagyunk közvetlen hatással” – fogalmazott.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. májusi szám)

digitális lapszám ITT elérhető: