2025.jún.16.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Wolt

    Owen Wilson lett a Wolt kampányarca

    Általános

    penny üzletbelső

    Bővülő kínálat és rugalmas nyitva tartás: már kész…

    Üzletlánc

    Rossman

    Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Sz…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Stühmer

    Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu …

    Hírek

    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Polc

A jégkrémek, fagylaltok és sorbetek iránti kereslet már kevésbé szezonfüggő
Polc
2024.jún.01.

A jégkrémek, fagylaltok és sorbetek iránti kereslet már kevésbé szezonfüggő

Tekintettel a fagylaltok megemelkedett áraira, a kiskereskedőknek különösen aktívnak kell lenniük a termékválaszték tekintetében, hogy vásárlásra ösztönözzék a vásárlókat. Az üzletláncok széles kínálata minden igényre gondol, legyen szó az árról, az összetételről vagy a kiszerelésről.

Újdonságokat kínál a SPAR
„A tavalyi évben tapasztalható rendkívül magas infláció a promóciók és az alacsonyabb árfekvésű termékek felé terelték a keresletet. Ettől függetlenül a különböző érzékenységek miatt a mentességekre való igény továbbra is növekszik” – foglalta össze röviden a jégkrémpiacot befolyásoló trendeket Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője. Hozzátette: a rendkívüli mértékben emelkedő fagylaltgombóc-árak a kereskedelmi egységekben kapható jégkrémeket lényegesen jobb ár-érték arányú ajánlattá teszik. Mint mondta, továbbra is a családi/dobozos a legnagyobb forgalmú kategória, de az impulzus/pálcikás kategória is növekszik az alacsonyabb árpont miatt, azonban a multipack kategóriában érkezik mindig a legtöbb újdonság. A színes ízvilágot, ízmixeket tükröző kínálatban hosszabb ideje a csokoládé és a piros gyümölcs ízek a legnépszerűbbek a SPAR vásárlói körében.
„A szezon hosszúsága, esetleges hosszabbodása csakis az időjárástól függ, ugyanakkor egyre jellemzőbb, hogy a téli időszakban is van igény a fagylaltokra, de ekkor főként a dobozos, családi kiszerelésű termékeket részesítik előnyben a vásárlók” – fűzte hozzá.
Mint megjegyezte, általánosságban visszafogottabb volt az innovációs kedv az idei évben, de a nagy gyártók ­továbbra is hisznek az innováció erejében, így 2024-ben is sok újdonság érkezik. A SPAR vásárlói számára a saját márkás termékek terén a multipack kategóriában érkeznek idén újdonságok: jó ár-érték arányú SPAR, S-Budget, valamint mentes, vegán SPAR Veggie termékek lesznek megtalálhatóak a választékban.

Minőségi kínálat az Aldiban
Az ALDI gazdag szezonális jégkrém- és fagylaltkínálatában minden vásárló megtalálja az igényeinek, preferenciái­nak megfelelő jégkrémet, legyen szó ízpreferenciáról vagy beltartalmi értékekről, esetlegesen ételintoleranciáról. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a jeges desszertek választása szezonhoz kötött, a magyar vásárlók számára fontos a jó idő a jégkrémek fogyasztásához, éppen ezért az ALDI a tavaszi időszakban már nagymértékben növeli jégkrémválasztékát és egészen őszig ebből a széles szortimentből tudnak a vásárlói választani. A nyári hónapokban a legnagyobb kereslet az impulzus termékek iránt tapasztalható, nagyon keresettek az egyadagos jégkrémek is, hiszen sok vásárló a bevásárlás végeztével, az üzletből hazafelé indulva is szívesen elfogyaszt egy hűsítő desszertet. A családi kiszerelésű termékek iránt konstans az igény, de ezen termékek esetében is – a nyár folyamán – ­nagyobb mennyiségek kerülnek értékesítésre.
A szortiment kialakításában minden évben fontos szerep jut a hagyományos választék megjelenítése mellett a mentes termékeknek, illetve az aktuális trendeknek megfelelő, a legújabb vásárlói igényekre reflektáló jégkrémeknek is. Mint megtudtuk, a tapasztalatok szerint a jégkrémek és a dobozos fagylaltok piacán is folyamatosan nő az igény a mentes és vegán termékek iránt. A vásárlók előszeretettel választják a különleges ízvilágú termékeket, kifejezetten kelendőek a gyermekek számára kínált jégkrémek, illetve az alacsony áron kínált, megbízható minőségű, nagy kiszerelésű, vagy multipack termékek iránti kereslet is jelentős.
A klasszikus ízek még mindig vonzzák a vásárlókat, a legkedveltebbek a csokoládés, vaníliás, puncsos ízek, de a legnagyobb nyári melegben leginkább a gyümölcsös, sorbet típusú termékek iránti kereslet növekszik meg.
Mint megtudtuk, a vállalat a jelenlegi pénzügyi környezetben az eddigi évekhez hasonló volumenű fogyásra számít, a széles választékban az árérzékenyebb vásárlók idén is megtalálják az alacsonyabb árkategóriájú termékeket. „Az ALDI folyamatosan azon dolgozik, hogy üzleteiben mindig megbízható minőségű és pénztárcabarát árú termékek várják vásárlóit – fogalmazott az üzletlánc sajtóosztálya. – Mint minden termékünk esetében, az árukínálat mintegy 90%-át kitevő saját márkás jégkrémek is kiváló minőségűek, de az áruk jóval kedvezőbb, mint a márkatermékeké.”
A gyakorlat szerint saját márkás jégkrémjeit és fagylaltjait, nemcsak a márkatermékeknél, hanem sok esetben a cukrászdákban, fagylaltozókban elérhető termékeknél is olcsóbban kínálják. „A választéknak és a kiszerelésnek köszönhetően a fagylaltozás élménye a cukrászdák mellett az otthonokban is megfizethető áron érhető el” – egészítették ki.

Kínálat télen és nyáron a Tescóban
A téli szezonban főként a krémes, édesebb „téli” ízek (csokoládé, mandula, gesztenye, dió vagy nugát) szerepelnek a trendek között. Az olyan összetevők dominálnak, mint a fahéj, szegfűszeg, kardamon. Az olyan jégkrém és fagyasztott desszertek, mint a diós macaronok vagy a fagylaltból készült crème brulée torták, szintén szemet gyönyörködtetnek a fagyasztóládában.
A tavasz beköszöntével és a nyár közeledtével a Tesco áruházak hűtőpultjai és hűtőszekrényei több újdonsággal is megtelnek. Bár a jégkrémek, fagylaltok és sorbetek ­iránti kereslet ma már nem kifejezetten szezonfüggő, a melegebb évszakokban ugrásszerűen megnő irántuk a kereslet.
A meleg időben a savanykás, joghurtos ízek is kedveltek, mint például a barack-ribiszke, a málna-lime, a mentás csokoládé, az ananász-eper-citrom vagy az epres-túrótorta. Mint megtudtuk, egyre kedveltebbek a textúrával rendelkező jégkrémek, melyek krémes állagúak és keksz- vagy csokoládédarabokkal rendelkeznek. A gyümölcsös változatok mellett a fogyasztók jelenleg különösen szeretik a darabos adalékokat, a különböző állagú, például ropogós fagylaltokat.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a Tesco vásárlói kedvelik az 0,49 literes, 1 literes és 2 literes családi kiszereléseket, melyek nemcsak egy nagyobb társaságnak is megfelelnek, de gazdaságosabbak is. A pálcikás, egyadagos jégkrémeket ­azonnali fogyasztásra vásárolják. Akik pedig otthon is szívesen esznek pálcikás jégkrémet, számos jégkrémválogatásból (kekszes, tölcséres, pálcikás stb.) választhatnak. A tejcukorérzékeny vásárlók számára a gyümölcssorbet, vagy a dinnyés, epres gyümölcsfagylalt, de akár Rákóczi túrós jégkrém is ­ajánlható. „A folyamatosan növekvő kereslet miatt a fagylaltgyártók idén még tovább bővítik a vegán fagylaltok termékpalettáját” – tudtuk meg az áruházlánc sajtóosztályától.


Széles választék az Auchanban
Az Auchan szakértői szerint a vásárlók számára leginkább az íz a meghatározó, majd ezt követi az ár, illetve a vásárlás ­célja (impulzív – többnyire pálcikás, otthoni fogyasztásra – ­családi csomagolás). Mint fogalmaztak: „a jégkrém azon kivételes élelmiszerkategóriába tartozik, ahol nem az ár a legfontosabb. A fogyasztók a megszokott és kedvelt termékek árát veszik figyelembe, és az olcsóbb ár miatt nem feltétlenül váltanak át másra”.
Az Auchan kínálatában idén a több mint 300-féle jégkrém között a klasszikus ízek (csoki, eper, citrom, ­vanília, karamell) mellett frissítő, vizesalapú sorbetek, valamint az ismert édességmárkák legkedveltebb termékeinek jégkrémváltozatai is kaphatók lesznek. „A tapasztalat azt mutatja, hogy a fogyasztók kedvelik a vegyes, mix ízű jégkrémeket is, idei újdonságként a citrom-málna, a banán, a kaktusz és a yuzu-citrom ízpárosítást kóstolhatjuk meg, illetve a mókafaktort erősíti, hogy lesz nyelvfestő jégkrém a gyerekeknek, amit akár már gyereknapon kipróbálhatnak” – ismertette az Auchan sajtóosztálya.
A kiszerelések széles választékával várja vásárlóit a hiper­marketlánc, mint megtudtuk, a pálcikás, tölcséres vagy poharas jégkrémeknek ezért aztán lesznek multipackos kiszerelései is különböző ízválogatásokban. A legnépszerűbb kiszerelések, a családi jégkrémek sem maradnak ki a választékból. Mindemellett az Auchan szakértői az ún. egyszemélyes, impulzus vásárlások növekedésével is számolnak, mert a cukrászdai fagyiárak emelkedése miatt az otthoni fagylaltozás reneszánszát éli.
Az egészségtudatos életmódot vagy vegán étrendet követőkre gondolva, az áruházláncban 30-féle vegán vagy laktózmentes termék található. A fogyasztói igényhez igazodva idén 20-féle hozzáadott cukor nélküli jégkrémet is tart kínálatában az Auchan.
Az Auchanban nemcsak jégkrém, hanem kimért fagylalt is kapható magas gyümölcstartalommal, és jellemzően a cukrászdai árakhoz képest 100-150 forinttal olcsóbb egy gombóc belőle. „Aki pedig ki sem szeretne mozdulni otthonról egy kis frissítő finomságért, 250-féle jégkrém közül választva online is rendelhet. Igaz, ez elősorban a főváros és vonzáskörzetére igaz, ahova az Auchan saját autói mennek, amelyekben van mélyhűtőrekesz” – ismertette az áruházlánc.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. májusi szám)

digitális lapszám itt elérhető:

Tags: jégkrém, fagylalt
  • Előző cikk: Slágertermék lett az alkoholmentes sör Előző
  • Következő cikk: Jégkrémpiac: a tudatos vásárlók a minőségi termékeket keresik Következő

Legfrissebb

Stühmer

Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrb…

2025.jún..16

Wolt

Owen Wilson lett a Wolt kampányarca

2025.jún..16

penny üzletbelső

Bővülő kínálat és rugalmas nyitva tartás: már készül a nyári…

2025.jún..16

Rossman

Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Szimeiszter …

2025.jún..13

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom