Augusztussal véget ér a vakáció, és kezdődik a következő iskolai tanév. A kiskereskedők és az élelmiszerbolt-hálózatok már jóval korábban megkezdik a felkészülést
az iskolakezdésre, legyen szó non food vagy food termékről, kínálatukkal igyekeznek mindenkire gondolni és mindenkit elérni.

A legtöbb iskola a tanév első napjaiban adja át diákjainak, mi mindenre lenne szüksége a következő tanévre. Azonban a hazánkban hagyományosan szeptember elején kezdődő iskolai tanévre való felkészülés már jóval korábban, június-júliusban elkezdődik – sok szülő igyekszik minél hamarabb túlesni a nagybevásárlásokon, mások viszont az utolsó pillanatra hagyják. A gyakorlat szerint a non food termékek mellett az alapvető élelmiszerek – szeletelt felvágott, cereáliák, tejtermékek, édességek stb. – forgalma is megnövekszik, illetve megváltozik.
A gyakorlat azt mutatja, hogy az iskolakezdés szezonja rendkívüli versenyt eredményez a kiskereskedők között. A csökkenő tanulói szám és a digitális, „papírmentes” kommunikáció meredek növekedése nehezebbé teszi a piacot, és minden ­értékesítési csatorna akar egy szeletet a tortából. A diszkontok, szupermarketek, nagyobb területű boltok, drogériák és természetesen a szaküzletek rendszeresen felülmúlják egymást kínálataikkal.

Nemcsak kínál, adományoz is az Auchan
Az Auchan Ma­gyar­ország július közepétől várja vásárlóit, de a tapasztalat szerint augusztus 20. után emelkedik jelentősen a forgalom. „Nyilván ekkor térnek haza az emberek a nyaralásból és kezdenek készülni az őszre. Sokan hagyják a tanszer­beszerzést szeptemberre, esetleg megvárják az első szülői értekezletet, hogy tisztában legyenek az iskolai igényekkel. Számukra is bőséges kínálatot biztosítunk, a folyamatos árufeltöltésnek köszönhetően a last minute tanszervásárlók is bőven tudnak válogatni a termékek között szeptember közepéig” – mondta az Auchan sajtóosztálya.
Mint mondták, a nem élelmiszereket tekintve, a tanszereket minden évben tematikusan, termékkategóriánként helyezik ki a főbejárat közelében, hogy a vásárlók egy helyen, könnyedén lássák át az idei kínálatot.
„Kutatásaink és tapasztalatunk szerint a tanszervásárlókat elsősorban az ár és a választék érdekli. Az Auchan ezért a lehető legszélesebb választékot kínálja és nálunk minden árkategória megtalálható” – közölte lapunkkal az áruházlánc, hozzáfűzve, a kiemelt forgalmat a sajátmárkás termékek és a piacvezető márkák termékei generálják.
Az Auchan Magyarország idén már ötödik alkalommal szervezi meg a tanszergyűjtési akcióját a Nagycsaládosok Országos Egyesületével. „Arra kérjük a vásárlóinkat, hogy – ha lehetőségük van rá – egy-két tanszerrel vegyenek többet, amit aztán a gyűjtőpontokon leadnak a többgyermekes, rászoruló családok számára. Tavaly 8100 gyerek kapott tanszercsomagot a gyűjtésünkből. Ebben az évben először online ­megvásárolható csomaggal is várjuk a vásárlóinkat” – hívták fel a figyelmet az adományozási akcióra.
Az Auchan üzletek állandó kínálatában szerepelnek a márkás és saját márkás kiváló minőségű és ízű szeletelt felvágottak, feldolgozott hústermékek – többek között ­baromfi, sertés, ­marha húsáru – széles kínálata. Így az iskolába járó gyerekeknek is ajánlottak. A pultokban kapható szeletelt, illetve tömbös kiszerelésű felvágottak mellett egyre nagyobb a kedveltsége az előrecsomagolt szeletelt felvágottaknak. Ez ­utóbbiak a címkéken található információk – pl. kalória- és vitamin­táblázat, hozzáadott anyagot, fűszerek vagy glutén- és laktózmentesség ismertetése) miatt külön kedveltek a szülők körében.
A gyerekek számára elsősorban a csomagolásban tesznek különbséget a gyártók, így ők is szívesen fogyasztják a „hagyományos” felvágottakat, sonkákat, virsliket és szalámikat. A kisebbek számára készült szeletelt felvágottak előállítása során a fűszerezésre, összetevőkre, vitamintartalomra külön figyelmet fordítanak a gyártók.

Minden, ami az iskolakezdéshez kell
Az ALDI Magyarország várakozásai és az eddigi forgalmi adatok szerint a tanszerek vásárlása idén sem kezdődött a korábbi években megszokottnál hamarabb. A vállalat sokéves tapasztalata alapján a vásárlók nagy része július ­közepe és vége felé kezdi el az iskolára való felkészülést, majd augusztus hónapban még nagyobb mértékű a tanszerek iránti kereslet.
Az ALDI a korábbi évek tapasztalatai alapján idén is sikeres időszakra számít, a vásárlók számára ebben a szezonban is a már megszokott és megszeretett széles termékválasztékot kínálja. A diszkontlánc kínálatában a belépő áras termékek, a magasabb árkategóriájú licenc és márkatermékek is megtalálhatók, a vállalat törekszik arra, hogy választékában mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő termékeket.
Az ALDI a tanszerkínálatát is a korábbi évek tendenciái alapján, és az innovatív új termékek bevezetésének szem előtt tartásával tervezi meg, az alapos felkészülésnek és készletezésnek köszönhetően készen áll arra, hogy minden igényt ki tudjon szolgálni valamennyi magyarországi üzletében, a tanszerek esetében termékhiány jelenleg egyáltalán nem jellemző.

Keresettek a klasszikus élelmiszerek
Az ALDI gazdag szeletelt felvágott szortimentjében meg­találhatók a kedvező árfekvésű felvágottak (többek között olasz, zala, fokhagymás felvágott, sertés párizsi, tavaszi ­szelet csirke­húsból), a különféle sonkák (mint a csirkemellsonka, szeletelt combsonka, szeletelt tarja és karaj), a vegán felvágottak, valamint a prémium kategóriába tartozó termékek (mint a mortadella, prosciutto crudo, serrano sonka) is. Az ALDI ­szeletelt fel­vágott kínálatában többféle kiszerelés is ­elérhető, amelyek ­mindegyike megtalálja a saját vásárlóközönségét. A vállalat a lehető legjobb ár-érték arányra törekszik, ezért számos terméke ­nagyobb, gazdaságosabb kiszerelésben is elérhető.
A kiegyensúlyozott étrendhez az ALDI széles klasszikus felvágott kínálata mellett hozzátartoznak a különféle laktóz- és gluténmentes felvágottak, valamint a húsmentes, illetve húst helyettesítő termékek is. Az ALDI állandó választékában elérhető, gyerekek számára kínált párizsi laktóz-, glutén- és színezékanyag-mentes, ízvilága a klasszikus párizsi ízjegyeit idézi.
Az ALDI tapasztalatai szerint az egészséges termékek iránti kereslet folyamatosan nő, a vásárlói igényeknek megfelelően összeállított egészségtudatos szortiment minden eleme kedvelt, a kategória töretlenül fejlődik. „Az iskolakezdés idején a cereália termékkategóriában egyértelműen növekszik a kereslet” – hívta fel a figyelmet a kategória fontosságára az ALDI. A forgalomnövekedés egyformán érint minden kiszerelést a kategóriában, számottevő különbség nem tapasztalható az egyes kiszerelések forgalma között. A vásárlók előszeretettel választják a gabonapelyheket, a különféle, cereáliákkal készített szeleteket, müzliket. Az üzletlánc gazdag termékválasztékával igyekszik minden korosztály igényeit, szükségleteit kielégíteni, legyen szó glutén- és laktózmentes termékről, vegán termékről vagy éppen hozzáadott cukrot nem tartalmazó élelmiszerről.
Mint hangsúlyozták, az ALDI folyamatosan a termékkategória fejlesztésén és annak innovatív termékekkel való bővítésén dolgozik, hogy a lehető legjobban meg tudjon felelni vásárlói igényeinek. Az áruházlánc gazdag választékában megtalálhatók a zab- és rizskása termékek is, amelyek gyors és tartalmas reggelik, illetve a különféle müzli- és zabszeletek, amelyek ideális megoldást jelentenek a köztes étkezésekre, tízóraira, uzsonnára.
A gyakorlat azt mutatja, hogy az iskolakezdés idején a tartós tejtermékek iránti kereslet – ha nem is számottevően, de – növekszik. Az áruházlánc erre az időszakra pozicionált termékeit, az ízesített tejitalokat, tejes snackeket, túró rudikat előszeretettel választják a vásárlók, ezek eladása egyértelműen nő.
A mentes termékek iránti kereslet folyamatosan nő, az ALDI innovációit ezen a területen is kedvelik a vásárlók, előszeretettel próbálják ki az új mentes és egészséges tejtermékeket, amelyek között számos laktózmentes és proteinnel dúsított termék is található. Ezen kívül az áruházlánc több tejhelyettesítő termékkel, például zabból, kókuszból, vagy mandulából készült árucikkel várja az ételintoleranciával élő vásárlókat.
Az ALDI mindig nagy körültekintéssel készül az iskolakezdésre, időszakos kínálatában augusztus közepétől számos akciós élelmiszer elérhető országszerte. Az ALDI a széles termékválasztékra klasszikus, szórólapos és webes megjelenéssel, valamint a közösségi média felületein való kommunikációval hívja fel vásárlói figyelmét.
A vállalat a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ­aktivitásaival együttműködve is támogatja a hazai tejtermelő­ket. Az ALDI állandó kínálatában elérhető különféle trappista sajtok 100%-ban magyar alapanyagokból és beszállítóktól érkeznek, a tejek – egyetlen prémium minőségű bio tejet kivéve – szintén kizárólag magyar termelőktől származnak. A vállalat a magyar forrásból érkező friss alapanyagokkal és kész termékekkel biztosítja vásárlói számára a tradicionális ízeket, a megszokott termékskálát, illetve a megszeretett és elvárt kiszereléseket, mindezt magas minőségben és mindig kiváló áron.
Az ALDI – a korábbi évekhez hasonlóan – a tanévkezdésre sokféle édességgel és a kategóriához kapcsolódó nyereményjátékkal is készül. Az iskolakezdés időszakában egyértelműen nő a multipack szeletes kiszerelésű termékek iránti kereslet, amit a vállalat promócióval is támogat. Őszi nyereményjátéka keretében a vásárlók akciós áron vásárolhatnak többféle édességet és a blokkokon található AP kód segítségével értékes nyereményekre is szert tehetnek. A gyerekek elsősorban az édes ízvilágú, könnyen fogyasztható, harapható, rágható termékeket részesítik előnyben. Az ALDI természetesen az egészség- és táplálkozástudatos, illetve ételintoleranciával élő vevők igényeire is ügyel, az áruház állandó kínálatában megtalálhatók a különféle bio, hozzáadott cukrot nem tartalmazó, alacsony ­cukortartalmú, pálmaolaj- és gluténmentes édességek is.

Tanszerlistával segít a Tesco
„Széles választékunkban minden iskolás megtalálja a számára megfelelő tanszert, mindegy melyik évfolyamba jár. A Tesco áruházakban minden vásárló fizetőképességére igyekszünk figyelni, így a szülők a lehető legjobb, alacsony árakon szerezhetik be a különböző mintájú és méretű iskolatáskákat, a feltörekvő művészek festőkellékeit és rengeteg egyéb kiegészítőt” – fogalmazott a Tesco Sajtóosztálya.
Mint megtudtuk, a Tesco külön szolgáltatással kíván kedveskedni vásárlóinak azzal, hogy összeállította és honlapján elérhetővé tette, mire lehet szükség ahhoz, hogy jól ­induljon a tanév. „Minden vevőnk a saját pénztárcájának, kritériumainak és kívánalmainak megfelelően választhat a ­tanszerlisták közül” – közölték lapunkkal, kiemelve, hogy a vevők saját ­listát is készíthetnek.
A gyermek korától és az iskolai elvárásoktól is függ, melyik iskolai füzetet, ceruzakészletet vagy iskolatáskát vegyék meg a szülők, de a legfontosabbak között szerepelnek a tankönyvek, tornafelszerelés, füzetek, tolltartó, uzsonna, vizes palack.
A Tesco sajtóosztálya szerint számtalan érv szól amellett, hogy a vevők időben elkezdjék az iskolakezdéshez szükséges felszerelések beszerzését, hiszen már nyáron is lehet iskolához szükséges termékek széles választékával találkozni a Tesco áruházak polcain. „Így elkerülhető az is, hogy az utolsó pillanatokban üzleteket megrohamozó tömegek szorításában találjuk magunkat és a kapkodás miatti felesleges stressz következtében őrlődjünk az idegességtől” – fogalmaztak.

Minden igényre felkészült a SPAR
„A SPAR Magyarország már a nyár elején felkészült a következő tanévre annak érdekében, hogy a családok időben meg tudják tervezni, el tudják kezdeni az iskolakezdéshez szükséges felszerelések, tanszerek beszerzését” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommu­nikációs vezetője.
Az INTERSPAR hipermarketek minden igényt kielégítő választékkal, több mint 1200 árucikkel várják a vásárlókat. A szupermarketekben a boltméret alapján csökkentett készlet érhető el, de többféle alapvető tanszert – írószereket, füzeteket, rajzlapokat és írólapokat, vízfestéket és temperát, mappát és tolltartót is lehet ezekben vásárolni. A SPAR online áruházában minden termékcsoportból lehet rendelni, míg a franchise hálózat jelentős részében az alapvető iskolaszerek egy része, illetve füzetek is kaphatóak.
„Természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a belépő árkategóriás választékunkra. Kiemelten figyelünk arra, hogy minden termékkategóriá­ban legyen olyan cikkünk, amely a licenszes, dizájnos, márkás termékekhez képest töredékáron hozzáférhető azon vásárlóink számára, akik kedvező áron szeretnének a termékekhez hozzájutni. Tovább bővítettük az anti­bakteriális írószereket, illetve választékunkban hangsúlyozottan szerepel a balkezesek életét megkönnyítő ­termékpaletta. Ezen kívül igyekszünk a kuponakcióinkat is úgy időzíteni, hogy azok az iskolakezdési bevásárlás legforgalmasabb időszakára essenek” – ismertette Maczelka Márk.
A vállalat a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal közösen ­ebben az évben is megszervezi Adni Öröm! országos tanszergyűjtő akcióját: a felajánlásokkal nehéz sorsú családok iskolakezdését segítik.
Az elmúlt évben több mint 1500 iskolás tanévkezdését segítette a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország iskolaszergyűjtő kezdeményezése. Az Adni Öröm! tanszergyűjtő akció során a vásárlók több mint 57 ezer tanszert adományoztak a nehéz sorsú családoknak 2021-ben. Ezen kívül adománykártyák révén több mint 2,2 ­millió forint gyűlt össze, amelyet a SPAR további egymillió forinttal egészített ki.

Folyamatosan bővülő választék
A jó minőségű párizsi, olasz és zala felvágott mit sem veszített kedveltségéből a vásárlók körében. Bár nem felvágott, a feldolgozott hústermékek közül a klasszikus készítmények (pl. frankfurti virsli, lecsókolbász, krinolin, szafaládé kvartett) iránt is megnő a kereslet az őszi tanévkezdéssel a SPAR és INTERSPAR üzletekben.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője elárulta, hogy hosszú évek tapasztalata alapján elmondható, hogy a magyar vásárlók körében sokkal kedveltebb a pultos értékesítés. Az arány megközelítőleg 2/5–3/5 a pultos kiszolgálás javára, ennek az oka még mindig az, hogy a vásárlóknak az a benyomásuk, hogy a pultos termék frissebb, mint az önkiszolgálós párja.
A cereáliák között a gabonapelyhek, kukoricapelyhek, ­müzlik hosszú ideje a reggeli részei, az első kora reggeli laktató és egészséges étkezéshez ma is szívesen választják a szülők. A gabonapelyhek esetében megfigyelhető, hogy nő a kereslet a valamilyen szempontból speciális termékek és a ­prémium kategória iránt (pl. csökkentett cukortartalmú, magasabb rosttartalmú stb.). Az iskolatáskákba pedig gyakran kerülnek müzli- és egyéb gabonaszeletek.
Sok iskolás visz magával tízórait, szendvicset vagy valamilyen pékárut. Maczelka Márk szerint a vásárlók keresik az egészséges, speciális, mentes, illetve vitaminokkal dúsított kenyereket, de az alapvető pékáruk (vizes zsemle, kifli stb.) továbbra is kedveltek.
Az áremelkedések miatt valószínűleg idén nagyobb figyelem fordul a saját márkás termékek felé, mint megtudtuk, a SPAR áruházak választékának felépítéséből adódóan minden termék, árucsoport a hozzátársuló vásárlói réteghez lett pozícionálva, de minden esetben elsődleges prioritással bír a minőség biztosítása, bármely árkategóriáról beszéljünk is. „Ez is magyarázza, hogy vásárlóink nagyon kedvelik és nagy volumenben vásárolják az S-Budget és a SPAR saját márkás termékeket” – említette Maczelka Márk.
„Rendkívül széles a választékunk ebben a tejtermék-kategóriában, így minden iskoláskorú gyermek számára kínálunk vala­milyen terméket” – mondta Maczelka Márk. Mint ­közölte, az ízesített tejitalok, tejtermékek, joghurtok, túrós termékek mellett a szeletelt és ömlesztett sajtok, valamint a különböző ízesítésben kapható vaj- és sajtkrémek forgalma is érezhetően megváltozik az őszi idény kezdetével.

Iskolakezdéshez szendvics, müzli és egy kis finomság dukál

Többnyire csemegepultból választjuk a szendvicsbevalót
A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint a 2021. június és 2022. május közötti időszakban a felvágottak piaca több mint 27 milliárd forintra rúgott, amely az előző évhez viszonyítva közel azonos eredmény. Volumenben 13 ezer tonna felvágott került a magyar fogyasztók kosarába, ám ez 5%-os visszaesés az előző 12 hónaphoz képest.
A forgalom fele a 400+ m2-es üzletekben bonyolódik le, míg az 51–400 m2 közötti üzletek közel 30%-os értékbeli részesedéssel bírnak.
Értékben a gyártói márkák dominálnak ­továbbra is a piacon, a forintban mért forgalom több mint ­felét, ­55%-át teszik ki. Mennyiségi eladásokat vizsgálva a kereskedői és a márkázott termékek aránya ­50–50%-os a vizsgált időszakban.
Értékbeli forgalmat tekintve több mint 60%-ban választják a hazai vásárlók a csemegepultos felvágottakat.

Gabonapehely és müzli: növekszik az igény az ízesített variánsokra
A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint a gabonapehely kategória forgalma meghaladta a 12 milliárd forintot és 9 ezer tonnát tavaly június és idén május között, míg a müzlik piaca közel 5 milliárd forintos és 3 ezer tonnás forgalmat ért el. Ugyanakkor minkettőből kevesebb került a bevásárlókosarakba, így az iskolatáskákba is. Mindkét kategória esetén a nagyobb üzletek dominálnak, az eladás körülbelül négyötöde a 400 m2-nél nagyobb boltokban koncentrálódik.
A gabonapelyheknél és a müzliknél is nagyobb részesedéssel bírnak a gyártói márkák, előző esetében 60, utóbbinál több mint 50%-os súllyal rendelkeznek a márkázott termékek, és ezek tudtak értékben növekedni a két periódus között.
Ízeket megvizsgálva elmondható, hogy az ízesítés nélküli gabonapelyhek a legkeresettebbek, de növekvő kereslet mutatkozik - többek között – a csokoládés, fahéjas és epres változatokra. A müzlik körében a csokoládé és a gyümölcsös ízek a legjelentősebbek.

Tejtermék minden mennyiségben
A 2021. június – 2022 májusa közti periódust tekintve a gyerekek által kedvelt gyümölcsjoghurtok, hűtött szeletes édességek és hűtött desszertek értékbeli eladása gyarapodott az előző időszakkal összevetve. A joghurt forgalma 41 milliárd, a hűtött szeletek piaca 51 milliárd, a hűtött desszerteké pedig 17 milliárd forintot tesz ki.
Ezeknél a kategóriáknál is a 400 m2 alapterületnél nagyobb üzletek dominálnak. Mindhárom esetben a forintban mért forgalom több mint kétharmada e boltokban koncentrálódik.
A márkákat megfigyelve kijelenthető, hogy a márkázott tejtermékek aránya magasan felülmúlja a kereskedői termékekét. A hűtött szeletes édességeknlé és gyümölcsjoghurtoknál több mint 80, a hűtött desszerteknél pedig közel 70%-át ­teszik ki gyártói márkák.

Egyedit, egészségesen és finoman
Ahogy azt már a Fit termék vásárlói az Usovsko Hungary Kft.-től megszokhatták, mindig megpróbálnak egyedit alkotni, úgy ízvilágban, összetételben, mint kiszerelésben és csomagolásvariációkban. „Olyan termékinnovációkkal jelenünk meg a ­piacon, amelyek kielégítik vevőink mindennapi étkezési szokásait. A fejlesztéseink során két alapelvünk irányít, mégpedig hogy a termékeink egészségesek és finomak legyenek. Persze a ­polci ár meghatározása is nagyon fontos, hogy a vevőink a megfelelő áron jussanak a Fit termékekhez” – tudtuk meg Vida Róberttől, a cég ügyvezetőjétől.
Vida Róbert kiemelte, hogy ez most egy nagyon nehéz időszak. „Sajnos a közelünkben kitört háborús helyzet nagymértékben megváltoztatta a piaci állapotokat és minden szegmensben (nyersanyag beszerzés, fuvarozás, raktározás, stb.) nagymértékű áremelés történt. Ez egy globális probléma, amely mindenkit érint. A megemelkedett többletköltségek miatt kénytelenek vagyunk emelni a termékeink árán, de minden­képpen figyelve arra, hogy az még elfogadható, ­megfizethető legyen. Megpróbáltuk a lehető legminimálisabb emelést ­eszközölni” – foglalta össze, majd hozzátette: „Nagyon ­bízunk benne, hogy a megváltozott polci árak nem lesznek befolyással a keresletre és a Fit fogyasztók továbbra is velünk maradnak. Azt az egyet megígérhetjük, hogy a minőség nem változik.”
Az ügyvezető a szeletes termékeik közül kiemelte a Fit Fruit és Smoothie-t, amelyek a magas gyümölcstartalomnak köszönhetően folyamatos energiaellátást biztosítanak. „Célunk nem a főétkezés pótlása, hanem annak kiegészítése. A termék gluténmentes és vegán. Ideális tízórai vagy uzsonna, akár gyerekeknek is. Kalóriatartalma elegendő ahhoz, hogy egy fejlődésben lévő szervezet számára is biztosítani tudja az energiaszükségletet a főétkezések között. Megfelelő energiaforrás bármilyen tevékenység előtt, legyen szó sportról vagy fizikai munkáról” – mondta.
Mint megtudtuk, a zabkásák mellett a cég Fit Rizskása terméke alternatívát kínál azoknak, akik változatossá szeretnék tenni a mindennapi reggelijüket. A termék gluténmentes, inulint is tartalmaz és 30%-kal csökkentett a cukortartalma. Amellett pedig, hogy rendkívül sok pozitív élettani hatása van, könnyen elkészíthető és nem utolsósorban nagyon finom. Már két új ízben – sós karamell-mandula és áfonya – is elérhető.
A cég továbbra is minden erejével azon dolgozik, hogy ­valami egyedit alkosson, persze a legnagyobb figyelmet ­fordítva egészség­tudatosságra. „Természetesen a jövőben sem ­állunk le az új termékfejlesztésekkel. Több új termék bevezetését tervezzük, főleg a reggeliző müzli szegmensbe, de a zabkása és rizskása vonalon is tervezünk újdonságokat” – tájékoztatott.

A magyar termék értéket képvisel
Dékány Attila, a Deka Union Kft. ügyvezetője úgy látja, hogy szep­tembertől – az iskolakezdés hatására – egyértelműen növekszik a felvágott termékek forgalma, hiszen a gyerekeknek a szünetekre csomagolt szendvicsekbe ezek a termékek kerülnek. „A Deka Unionnál mi ugyan nem készítünk klasszikus felvágottakat, azonban a kolbásztermékek forgalmán is érezhető a növekedés szeptembertől egészen de­cemberig. Ez nálunk az év legforgalmasabb időszaka. Azt tapasztaljuk, hogy az iskolakezdésre szívesen választják a családok a mi kolbásztermékeinket is, sok gyerek kedveli ezeket” – vélekedett.
Dékány Attila a vásárlói árérzékenység kapcsán elmondta, hogy ez itt sem elhanyagolható, azonban a főleg gyermekeknek vásárolt termékeknél ez a szempont kicsit hátrébb „csúszik”, a választásnál megelőzi azt a minőség-, az allergén- és adalékmentesség. „Nem titkolt célunk, hogy a külföldi piacokhoz hasonlóan a vásárlók tudatosan válasszanak a termékekből és egyre inkább azokat a hazai termékeket részesítsék előnyben, melyek minőségi alapanyagokból készülnek és minőséget jelentenek a piacon. A Deka Unionnál is ezt a filozófiát követjük, éppen ezért magyar beszállítók minőségi alapanyagaiból készítjük családi cégünk termékeit” – mondta.
A vásárlói preferenciákat illetően az ügyvezető azt tapasztalta, hogy az egyre kisebb kiszereléseket kedvelik a vásárlók. „Az egy csomagot egy étkezésre vagy egy csomagolt szendvicsbe felhasználva nem kell kidobnunk az esetleges maradékot, ami csökkenti a pazarlást, azaz a kidobott, megromlott ételeket” – hangzott a magyarázat. Azonban nemcsak ezen a téren érezhető változás. „Azt látjuk, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada van tisztában azzal, hogy az itthon gyártott, szigorú szabályozás alá eső hazai termékek a minőséget képviselik a ­piacon, így egyre inkább ezeket a termékeket veszik le a polcokról. A minőség mellett pedig az allergének, illetve a mentesség játszik döntő szerepet a választási folyamatban. Saját termékeink esetében is fontosnak tartjuk ezeket az értékeket és igyekszünk megismertetni a Deka Union és a Címeres márka nevét a vásárlókkal, hogy tudják, termékeink Magyarországon, magyar, minőségi alapanyagokból készülnek, amellett, hogy a készítéshez nem használunk sem adalék-, sem gyorsító anyagokat. A termékeink jelentős része allergén anyagoktól – ­szója-, glutén-, és laktózmentesek, így az allergiás megbetegedésekben szenvedők is fogyaszthatják” – tette hozzá.
Az újdonságok kapcsán Dékány Attila így fogalmazott: „Az új termékek minden évben nagy népszerűségnek örvendenek, a vásárlók egyre szívesebben próbálják ki és szeretik az újdonságokat. Ezt mi is így gondoljuk a Deka Unionnál, így minden évben megjelenünk új termékkel a piacon. Idei újdonságunk a Fröcsi kolbász, mely a falusi disznóvágások eredeti, izgalmas ízvilágát hozza be a magyar kolbásztermékek piacára.”
Az iskolakezdésre visszatérve az ügyvezető elmondta, hogy erre az alkalomra számos akcióval, valamint social média kommunikációval készülnek, mind a Lidlben kapható termékeik, mind a Címeres kolbászai tekintetében. „Ezekkel a szülőket és a fiatalokat célozzuk meg. Célunk a márkánk és cégünk megismertetése, hogy lássák a vásárlók a kolbásztermékek elkészítése mögötti szakértelmet, a minőségi alapanyagokat és elhivatottságunkat – azaz a minőségi hazai terméket” – mondta végezetül.

Hozzáadott cukor nélkül is finoman
Főfainé Kiss Viktória a Friesland Cam­pina Hungária Zrt. Senior brand managere azt tapasztalja, hogy iskola­kezdéshez, a gyerekek uzsonnás­dobozába gyakran kerül otthon csomagolt szendvics, amihez kitűnő választás a FrieslandCampina Hun­gária Zrt által forgalmazott Frico szeletelt sajtok valamelyike. „Leg­nép­sze­rűbbek a Gouda, Edam és Maasdam sajtok, de érdemes kipróbálni a Mimolette sajtunkat is” – mondta.
A manager úgy véli, hogy az egészségtudatosság egyre fontosabb a magyar fogyasztók számára, egyre többen keresik a hozzáadott cukor nélkül készült termékeket akkor is, ha nem küzdenek valamilyen egészségügyi problémával. „Magyarország kedvenc Krémtúrója, a Milli tavaly dobta piacra a hozzáadott cukor hozzá­adása nélkül készült vaníliás Krémtúrót, ami hamar a portfóliónk egyik legtöbbet eladott ízévé vált. A sikeren felbuzdulva, szeptembertől egy újabb termék, a sárgabarackos-kekszes Milli Krémtúró is elérhető, hozzáadott cukor nélkül” – tájékoztatott.
Mint megtudtuk, a Pöttyös kakaó 200 ml-es szívószálas kiszerelése a legkisebbek uzsonnás csomagjában is elfér és el is tudják fogyasztani ezt a mennyiséget. „A nagyobbaknak a vissza­zárható, palackos 300 ml kakaót kínáljuk az ­uzsonna mellé, de az egészségtudatos fogyasztóknak Pöttyös kakaóból is elérhető a 0% hozzáadott cukrot tartalmazó változat. A Pöttyös kakaók, fehérje- és kalciumforrásként nem csak ­finomak, de táplálóak is, így értékes kiegészítői az uzsonnának. A Pöttyös kakaót folyamatosan támogatjuk marketing aktivitásokkal és média jelenléttel, ezen kívül rendkívül fontosnak tarjuk a kiemelt bolti láthatóságot. Ezt a feltűnő és ikonikus Pöttyös csomagolás önmagában is segíti, de törekszünk arra, hogy különböző eladáshelyi eszközökkel még könnyebben észrevehetővé, és attraktívabbá tegyük a Pöttyös kakaót a fogyasztók ­számára” – közölte.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. szeptemberi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ ITT: