A nyári szezon jó alkalom a napi testápolási rutin megváltoztatására. A tavaszi felfrissülés után a nyári napfény és szél miatt a bőr megfelelő kezelést és intenzív regenerációt igényel, amihez színes termék­­kínálatból választhatnak a vásárlók.

Karcsúbb és feszesebb kínálattal
Nyáron a napsütéses nappalok, szeles éjszakák, esetleg vízpart melletti szórakozás – ami jót tesz a hangulatnak, az sokszor fokozott stresszt jelent a szervezetnek. A hőségben az emberek teste sokféle igénybevételnek van kitéve. A látható következmények, például a leégés, a bőr idő előtti öregedése, a száraz vagy viszkető bőr, valamint a pattanások és a pigmentfoltok ellen lehet tenni. Az erős napsugárzás, a száraz levegő, illetve a vízhiány elősegíti a bőr rugalmasságának csökkenését.
„A bőrvédő, bőrfeszesítő ápolás segíthet megelőzni a tapasztalható problémákat, és megbánás nélkül élvezheti mindenki a meleg évszakot. A nyári hónapok alatt fokozottan megnő a 250 ml-es kiszerelésben kapható Helia-D Bőrfeszesítő Testápoló – Polyplant komplex, azaz 8 féle növényi kivonatot tartalmazó termék, melynek összetevői egymás hatását erősítve elősegítik a tónusos, gyönyörű bőr kialakítását – termékünk iránti kereslet. Nagy siker még a 200 ml-es Helia-D Narancsbőr Elleni Karcsúsító Gél, amely paprika- és fahéjolaj tartalmának köszönhetően fokozza a vérbőséget, élénkíti a vérkeringést és segít eltávolítani a kötőszövetekben található méreganyagokat” – tudtuk meg Saródy Katalintól, a Helia-D Kft. marketing asszisztensétől.
Mint megjegyezte, nyáron a könnyed állagú, gyorsan felszívódó termékek, amelyek nem hagynak ragacsos érzetet, illetve a nem túl intenzív, enyhe illatú termékek a kedveltebbek.

Újdonságok a nyaralásra is
„Egyrészt a webshopunk egyik sztárja a sheavaj. Ideális termék nyáron is, kiválóan ápolja és nyugtatja a napnak és a sós tengervíznek kitett bőrt. A sheavaj összetevőként nagyon sok kozmetikai termékben megtalálható. A Manna azonban, mint a sheavaj specialistája, a legjobb minőségű nyersanyagból, kíméletes thermo-kozmetikai eljárással kezelve, tiszta esszenciaként kínálja ezt a természeti kincset. Másrészt, már most látható, hogy a legújabb Manna koktélszappanok – a gin-tonik, a mojito és a pina colada – az év egyik legnagyobb dobásának bizonyulnak” – mondta Varga-Darabos Andrea, a Manna Natúr Kozmetikum tulajdonosa.
Varga-Darabos Andrea elárulta, hogy a Manna prémium szappanok és folyékony tusfürdők stabil keresletnek örvendenek az év során. A legújabb hialuronsavas tusfürdők különösen megmozgatták a vásárlók fantáziáját idén nyáron. Az illatok közül a könnyedebb, nyári illatok örvendenek nagy népszerűségnek. „Ez különösen a szintén újdonság, »Balaton« elnevezésű sorozatba tartozó hévízi iszapszappanunk esetén látható, amely eukaliptusz illattal hódít” – egészítette ki.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a Manna vásárlói kedvelik a kisebb „on-the-go” kiszereléseket. A Mannánál, a sheavajak esetében az egész évben sikeres 50 ml-es kiszerelés mellett a 15 ml-es kis kiszerelés is különösen ­népszerű nyáron, mert elfér a táskában. Azonban a nagyobb kiszerelés esetén sem látunk visszaesést, a nyaraló úti csomagban mindig talál helyet.
„Nem látunk különbséget az év közbeni igényekben, a fenntarthatóságra törekvés, a tudatos bőrápolás minden évszakban lényeges. Sikereink titka a »totális« termék, amely hasznosság, használati élmény és praktikum mellett a hite­leséget is garantálja. A Manna, a sheavajak és szappanok esetében a Cosmos Natural minősítésre különösen büszke” – közölte Varga-Darabos Andrea, hozzátéve, hogy ez a szempont a nyári testápolás során is döntő érv.
Mint mondta, bármilyen nyári termékről legyen is szó, a Mannánál az egészséges életmódot a folyamatosan auditált Cosmos Natural minősítés, a bőrvédelmet a kompromisszummentes minőségi alapanyagok, a környezetvédelmet pedig a nemzetközi Cruelty Free minősítés jelenti. „Ezeket a fontos értékeket a Manna nem magáról állítja, hanem szigorú intézetek igazolják” – hangsúlyozta Varga-Darabos Andrea.
A Manna kiemelkedő kompetenciával bír az online ­piacon. Termékeinek bevezetésében a kiskereskedelmi akciók és kihelyezés-támogatások mellett, a közel egymillió követővel rendelkező Facebook oldal és a többszáz-ezres webshop vásárlói csoportjával való direkt kommunikálás a meghatározó.

Előtérbe került a környezetvédelem
Rácz Andrea, a dm Kft. ­szortiment menedzsere szerint nyár elején az önbarnító termékek nagyobb figyelmet kapnak a vásárlóknál. Továbbá a napozás utáni készítmények, bőrnyugtató termékek kereslete nő meg a szezon kezdetével.
„Kiszerelés szempontjából nincs változás a nyári és a téli termékek között. Utazáshoz a kisebb kiszerelések kedvezőbbek” – jegyezte meg Rácz Andrea szortiment menedzser, hozzátéve, hogy a tudatos vásárlók pedig az újratölthető kis mini flakonok segítségét veszik igénybe, már nemcsak a repüléshez, hanem egyéb nyaralások alkalmával is.
Nyáron a könnyebben felszívódó, géles állagú termékeket részesítik előnyben a vásárlók. Mint a parfümöknél, itt is a könnyebb, nyári illatok kerülnek előtérbe.
„A választási preferenciák között általában megtalálható például a bőrvédelem, állag, felszívódás, illat, környezetvédelem, kiszerelés, ár. A testápoló termékeknél az összetevők alapján is beszélhetünk környezetbarát lehetőségekről, de a csomagolások terén is vannak alternatívák: egyre több az újrahasznosított csomagolásban polcra kerülő termék, az utántöltőkkel pedig jelentős mennyiségű csomagolás spórolható” – ismertette a dm kínálatát a szortiment menedzser. Mint mondta, a választékban szilárd testápolási termékek is elérhetők már, ezekkel egyrészt műanyagot lehet spórolni, másrészt utazásnál nagyon praktikusak, hiszen biztosan nem folynak ki.
Mint megtudtuk, a szezon alatt a nyári testápolási termékek folyamatosan jelen vannak az active beauty magazinban, többszörös pont-promóciókkal támogatják a termékeket, illetve az online felületeken és az online hírlevelekben is találkozhatnak a vásárlók a testápolással kapcsolatos tájékoztató anyagokkal.

Könnyed önbarnítással
A könnyed textúrájú, barnító, esetlegesen csillámló, gyümölcsös ­illatú testápolók, testpermetek kerülnek nyáron fókuszba, illetve az alak­formáló, karcsúsító, bőrfeszesítő termékek kereslete is növekedést mutat a tavaszi, nyári időszakban – tudtuk meg Tokaji Orsolyától, a Rossmann Magyarország Kft. kategória menedzserétől.
„Amik kiugróak, és az idei év trendjének nevezhetőek, azok az önbarnító termékek, amik magukkal vonzották a bőrradírokra való igénynövekedést is. Ennek oka, hogy érdemes a bőr leradírozása után használni önbarnítót, az egyenletes eredmény érdekében” – árulta el a kategória menedzser.
Mint megtudtuk, mára már az önbarnítók kínálata közel duplájára növekedett a Rossmann polcain az elmúlt évekhez képest. A vásárlók igényük szerint válogathatnak, mivel a termékek több árnyalatban és állagban nyújtanak megoldást az ilyen módon barnulni vágyóknak.
A fogyasztói igényekre válaszolva idén kerültek bevezetésre a St. Moriz termékcsalád tagjai, amelyek kizárólag a Rossmann üzletekben kaphatóak. „Kínálatunkat mindenki könnyedén áttekintheti a webshopunkban, ahol kényelmesen tájékozódhatnak a speciális termékjellemzőkről. Vevőink keresik ezeket a termékeket, aminek több oka is van: féltik a bőrüket a pigmentációtól, napégéstől, bőrgyógyász nem ajánlja a napozást, szolárium használatát. Mindemellett időt spórolhatunk meg ezeknek a termékeknek a használatával” – ismertette az önbarnítókat Tokaji Orsolya.
Mint megjegyezte, a termékek keresletében szezonalitás tapasztalható, ami jelenleg a tavaszi, nyári hónapokra korlátozódik. Ezen időszakban a drogérialánc szórólapjaiban több hirdetés, és akció található, ezzel is vásárlásra és a termékek használatára ösztönözve vásárlókat.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. júliusi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ ITT: