A tudatos, helyes táplálkozás jelenti az egészséges életmód egyik legfontosabb alappillérét. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy zöldséget zöldséggel kellene ennünk, sokkal inkább a változatos étrendet, melyben a zöldségen és gyümölcsön kívül a hús és a gabona is a táplálékforrás alapja. Az emberi szervezet egy ideig tud gond nélkül működni, ám ha nem vigyázunk rá és túlzásba visszük a cukor-, só- és zsíros ételek fogyasztását, könnyen legyengülhet és egészségügyi problémák léphetnek fel. Éppen ezért törekedni kell a só és a cukor visszaszorítására például egy só-csökkentett leveskocka használatával, de a tökmagolaj számos jótékony hatásával is az egészségünket szolgálja.

ALACSONYABB SÓTARTALOM, TÖBB ZÖLDSÉG
Az egészségtudatos táplálkozás nagyon divatos kifejezés napjainkban, de valójában ez is egy igen összetett és többszintű témakör. Mit jelent az egészségtudatos, egészséges életmódhoz illeszkedő táplálkozás? Mindenkinek mást. Az ezzel kapcsolatos igényeket elhelyezhetnénk egy széles skálán, ahol egyeseknek ez apróbb dolgokat jelenthet, például kevesebb cukrot, kevesebb sót, több zöldséget és gyümölcsöt; másoknak viszont lehetőleg csak bio ételt és mindenféle adalékanyagoktól mentes étkezést.
„Az új leveskockáinkkal mi azokat szeretnénk megszólítani, akik szeretnének kevesebb sóval ­főzni vagy maguk szabályozni a hozzáadott só mennyiségét. A minőségében is továbbfejlesztett és a korábbi recept­hez képest átlagosan 75%-kal alacsonyabb sótartalommal rendelkező kockákkal egyébként ugyanolyan egyszerű az ételek finom ízesítése, mint korábban, de választást adunk a szakácsnak a sózásra. Az 5 alapízben elérhető termékek egyébként hidro­génezett zsír és tartósítószer nélkül készülnek és gluténmentesek is. A só-csökkentett leveskockákat szeptember ­közepén vezettük be, és jelenleg a disztri­búciós szakasz elején járunk, így a teljes értékeléshez még várnunk kell. A partnereink minden­esetre eddig nagyon kedvező vissza­jelzést ­adtak ­erre az ­újításunkra; s bízunk ­benne, hogy a vásárlók is szívesen kipróbálják majd vagy váltanak akár márkát, ha megfogja őket a termékünk üzenete. Reményeink szerint a kockáink kedvező fogadtatásához az is hozzájárul majd, hogy dacára annak, hogy növeltük a zöldség- és húsalapú összetevők arányát a ­receptekben, egy nagyon kedvező ár-érték arányú, megfizethető pozícionálást ­javasolunk a termékeknek” – tudtuk meg a managertől.
Az egészségtudatos trendre jellemzően a nők nyitottabbak, elsősorban a 35 év felettiek – ­egyedülállóak és családosok egyaránt, s a COVID csak fokozta az elvárásaikat. „Ugyanakkor az élelmiszer drágulás ­miatt az árérzékenységünk is nő, így szerintünk ebben a kategóriában is a megfizethető termékek örvendenek majd nagyobb népszerűségnek” – fogalmazott.
„A Lacikonyha Magyarország Kft.-nél úgy látjuk, hogy egyre növekszik a nyomás, hogy az élelmiszer márkák és gyártók egyrészt csökkentsék a csomagolás miatti ­negatív környezeti hatásokat, másrészt folyamatosan fejlesszék a termékeiket a minőségi és egészségesebb hozzávalók arányának növelésével. Ugyanakkor e hatással ­szembeállítható az az elvárás is, hogy a termékek ne kerüljenek többe, ­azaz maradjanak megfizethetőek, s legyenek gazdaságos ki­szerelésűek. A tapasztalatunk szerint a mindennapokban kevesebben zárkóznak el az ízfokozót tartalmazó ételek használatától, mint amennyit a kutatások egyébként sejtetnek, amelynek okát abban látjuk, hogy a „mindentől mentes” termékek meg­vásárlása jellemzően magas költséggel jár, ugyan­akkor a megszokott ízesítőkkel jó áron és egyszerűen, továbbá gyorsan is tudnak a konyhában finomságokat készíteni” – ­fogalmazta meg Czugéber Nóra, a Lacikonyha Magyarország Kft. brand managere.
A manager a kifejezetten ökológiai minősítésű termékeket preferálók számára az Ízmester Bio fűszercsaládjukat ajánlja, amelybe biominősítésű alapfűszerek és fűszerkeveré­kek tartoznak. A praktikum jegyében mindegyik fűszert vissza­zárható csomagolásban forgalmazzák és a fűszerkeverékek teljes mértékben hozzáadott sótól mentesek. Ezek a termékek alapvetően egy niche piacot szólítanak meg, amelynek lassú növekedésére számítanak a következő években.

A TÖKMAGOLAJ TITKA
Bésán János, a Peiba Kft. ügyvezetője szerint is nehéz időszak áll mögöttünk, hiszen valamilyen szinten, de ­mindenki életét befolyásolta a pandémia. Talán túl se vagyunk még rajta, az is lehet, hogy a neheze még hátravan. Az ­ügyvezető úgy látja, hogy eddig is megvolt az a réteg, aki törődött magával, foglalkozott az egészségével, odafigyelt rá, hogyan táplálkozik, de azt tapasztalták, hogy most már a tömegek is elkezdték keresni a minőségi és értékes élelmet. Sokaknak ­ekkor nyert értelmet a bölcsesség: az vagy, amit eszel.
„Szerencsés helyzetben vagyunk, termékünket, a tökmagolajat már a népi gyógyászat is ismerte, mint a férfi problémák, a prosztata megbetegedés megelőzésére és kezelésére alkalmas lehetőséget. Persze azóta a tudomány megmutatta, hogy mennyi egyéb „lehetőség” van még a tökmagolajban: például magas E-vitamin tartalma miatt hölgyeknek is készítenek különböző kozmetikai termékeket. Érezhető volt az érdeklődés növekedése, örömmel tapasztalhattuk, hogy egyre több háztartásban került az asztalra termékünk. Persze a „szokásos” nehézségekkel most is meg kell küzdenünk: sokan, akik életükben először nem megfelelő minőségűt kóstolnak, hamar arra a megállapításra jutnak, hogy akkor ők nem szeretik a tökmagolajat. Mi minden energiánkkal és igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy a termékünket kipróbálók, a minket választók ne csalódjanak: válogatott, hazai tökmagból dolgozunk, munkatársaink odaadó figyelme kíséri a készítés minden egyes mozzanatát, az akkreditált labor elemzései igazolják a szermaradvány mentességet” - tudtuk meg Bésán Jánostól.
S hogy mi a tökmagolajuk titka? „A hagyományos, százéves múltra visszatekintő recept alkalmazása mellett az oda­figyelés, az adott lépésekre szánt idő biztosítása, a kompromisszumok mellőzése. Tudjuk, hogy az egészség megőrzésének egyik része a mentális egészség ápolása, ­amihez hozzátartozik az is, hogy az étkezés ne csupán a szükségletek kielégítését jelentse, hanem érzelmi, érzéki örömöket is okozzon. Pepo Papa új ízt hoz az ételedbe, új ízt hoz az életedbe!” – mondta büszkén az ügyvezető.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. októberi szám)

belelapozok