Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének folyamatosan jelenlévő és a fogyasztók által kedvelt szomjoltó terméke a szörp. Hazánkban a szörp örök termék, az erős tradíciónak és a folyamatos gyártói innovációknak köszönhetően.
Csináld magad
A nyári melegben különösen oda kell figyelni a megfelelő folyadékmennyiség fogyasztására. Ha nincs folyadék, amivel eltávolíthatók a – például a stresszhelyzetben – keletkező méreganyagok, zavar állhat be az agy működésében. Varga Diána dietetikus ezért különösen fontosnak tartja, hogy mindenkinek többször is ajánlatos inni, akár munkaidő, akár tanítási idő alatt.
„A folyadékpótlásra maximálisan megfelelnek az otthon, mindenki által könnyen elkészíthető kellemes – a gyermekek által különösen kedvelt –, ízben gazdag szörpök. A szörp különösen jó szomjoltó (hozzáadott cukortartalom nélkül) szódával vagy ásványvízzel, de a csapvízzel is ajánlott” – mondta Varga Diána, aki szerint például a kellemes, jó ízű bodza-limonádé ízű szörp egy kis citrom levével felkavarva nemcsak finom, de frissítő hatása is van.
Mindennapos életérzés
A gazdasági helyzet javulásával a válságból történő kilábalást követően a fogyasztói szokások is változnak.
A Pölöskei gyümölcsszörpöket, gyümölcsszirupokat, gyümölcs ízű szörpöket és gyümölcsitalokat gyártó Pölöskei Italgyártó Kft. egyik tulajdonosa, Nyúl Tamás a TermékMixnek elmondta, hogy bizonyos időintervallumokban érezhető keresleti hullámzás a kategórián belül, de határozottan kijelenthető, hogy hazánkban a szörp örök termék, köszönve az erős tradíciónak és a folyamatos gyártói innovációknak. A gyerekekkel közös frissítő elkészítése nagyon jó családi program. Mivel általában a családon belül nemcsak egy preferált íz van, hanem több, mindenki elkészítheti saját kedvenc ízét.
„Jó látni, hogy családi rendezvényeken is egyre nagyobb sikert aratnak frissítőink, akár alkoholmentes koktélok kiegészítőjeként vagy nyári szomjoltókként” – jegyezte meg Takács Károly, a cég kereskedelmi igazgatója, aki fontosnak tartja, hogy a szörpfogyasztók tudatos vásárlók. Tartalmas és pozitív élményt, hangulatot ad számukra a természet által nyújtott kincsekben gazdag szomjoltó.
„Sajnos nagyon kevés olyan, nem mesterségesen bevitt vitamin és antioxidáns forrás érhető el annyira gyorsan és egyszerűen, mint ahogy az a szörpökből készített frissítők által garantált” – fűzte hozzá Takács Károly.
Régi emlékek, új pillanatok
„Magyarországon a szörp mindig is szörp marad, azaz egyszerre nyújtja a régi emlékeket, és az új pillanatokat, hiszen mindenki emlékszik a nagyinál eltöltött nyárra, ugyanakkor szívesen fogadja poharában a modern kor ízeit” – ismertette az Ági szörpöt is forgalmazó Ital Magyarország Kft. marketing igazgatója.
Szabó Ádám úgy látja, hogy a szörp egyértelműen családi ital, mely kompromisszumok nélkül, szódával, vagy egyre többször szénsavmentes vízzel kerül elfogyasztásra.
Az Ital Magyarország marketingigazgatója hozzáfűzte, hogy a kevert ízek egyre nagyobb teret hódítanak – nem csak a szörpök esetében – a magyar fogyasztóknál.
„A lime-menta, és a bodza-lime ízeink pontosan a korábban említett retro és modern érzést hivatottak mixelni a vásárlóink poharában” – jegyezte meg Szabó Ádám, aki hozzáfűzte, hogy rajtuk kívül természetesen továbbra is népszerűek a hagyományos ízeik.
Innovációk
A trendek és az új generációs igények növelik a kombinált ízek keresleti piacát, de a hagyományos ízek piacvezető pozícióját nem tudják elvenni. Ezzel szemben gyártói oldalról szükségesnek érezzük azt, hogy időről időre teljesítsünk a fogyasztóink elvárásainak megfelelően, másrészt meglepjük őket egyedi, sokszor exkluzív ízekkel vagy íz kombinációkkal.
„Mindenekelőtt követjük a fogyasztók ízlésvilágát, aktuális trendeket, ennek köszönhetően nagyon gyorsan adunk alternatívát új termékekre” – hangsúlyozta Takács Károly, akitől megtudtuk, hogy éves szinten 4-8 új íz jelenik meg a Pölöskei kínálatában, ebből 2-3 íz nagyon sikeres.
„A limonádé íz ismertsége, kedveltsége egyre csak fokozódik. A nyár pedig elképzelhetetlen limonádé nélkül” – tette hozzá a kereskedelmi csapat vezetője.
Takács Károly hangsúlyozta, hogy a Pölöskei gyümölcsszörpök a hagyományos, „annak idején nagymamáink által elkészített szörpök nyújtotta élményt hozzák”, támogatják a magas fokú energia bevitel igényét, és a benne található gyümölcsök vitamin, ásványi anyag és antioxidáns tartalma révén erősítik az immunrendszert.
Mint megtudtuk, a gyártó cég bővítette termékpalettáját a 30%-kal, illetve 50%-kal csökkentett energiatartalmú termékcsoportokkal, amelyek egyrészt alternatívát, másrészt megoldást nyújtanak az egészségtudatos életmódot és - táplálkozást magukénak érző célcsoportnak. „Ezen kívül külön figyelmet fordítottunk a Light és a diabetikus termékeket fogyasztók elvárásaira is, ezek a szörpök több ízben szintén elérhetőek a vásárlók részére” – említette Takács Károly.
Állandó és limitált ízek a kínálatban
A Pölöskei jelenleg 30 állandó ízben gyárt szörpöket és ezt egészíti ki meglepetésszerűen a Limitált termékekkel.
„Folyamatosan kutatjuk a lehetőségeket arra, hogy termékeink innovációs lehetőségeit kiaknázzuk” – említette az Ital Magyarország marketing vezetője. Éppen ezért kínálják termékeiket – egyedüli hazai szereplőként – cseppmentes kiszerelésben, valamint csökkentett cukortartalommal. Mint Szabó Ádámtól megtudtuk, a vállalat céljai között szerepel az egészségtudatosság lehetőségeinek további kiaknázása, aminek eredményeivel hamarosan találkozhatnak az üzletek polcain is a vásárlók.
2017-ben a szörpök között az Ági nyerte el az 'A Product of the Year', vagyis az Év Terméke Díjat. Szabó Ádám véleménye szerint az Ági márka kiszámíthatósága eredményezte a sikert, azaz állandó minőségben, jó ár-érték arányban, folyamatosan jelentkező innovációkkal vannak jelen a piacon. „Az új ízek, a cseppmentes kiszerelések, és a fogyasztói igényekhez igazított kereskedelmi-, és marketing stratégia napról-napra hozza meg eredményét, melynek egyik nagyon fontos állomása volt az Év Terméke Díj is” – fűzte hozzá az Ital Magyarország marketing igazgatója.
(TERMÉKMIX - 2017 májusi szám)