A füstös, pikáns, gyümölcsös ízek és az ellenállhatatlan kombinációk határozzák meg az idei grillszezon hangulatát, ahol a grillfűszerek, olajok, pácok és szószok kapják a főszerepet. A hazai piaci szereplők bemutatják innovatív termékeiket, szezonális slágerkészítményeiket, amelyek között az egzotikus ízvilágok térnyerése, az egészségtudatos alternatívák előretörése és a megújított klasszikus kedvencek egyaránt helyet kapnak. Cikkünkben feltárjuk, hogyan alakulnak a fogyasztói trendek, milyen tényezők formálják a vásárlói döntéseket, és mely újdonságok teszik igazán különlegessé az idei grillszezont.
Középpontban a magyar konyhai ikonok, „megPistázott” termékek
Csábító termékekkel készül az Univer is az idei grillszezonra. „Minden évben vannak újdonságaink, innovációink” – tájékoztatta lapunkat Bazsó Rita, az Univer Product Zrt. marketing igazgatója. „A húsvéti időszakban például előrukkoltunk egy újabb „megPistázott” termékkel, az Erős Pistás Tormával. Ez az egyedi ízvilágú ízesítő jól ötvözi a magyar gasztronómiai hagyományokat és az innovációt, így gyorsan népszerűvé vált.”
A grillezési szezonban az új termékek bemutatása mellett a már meglévő kínálat alternatív felhasználási módjaira is igyekeznek felhívni a figyelmet. „Az Univer széles portfólióval van jelen a piacon, de a vásárlók gyakran csak egy-egy felhasználási módját ismerik termékeinknek” – magyarázta Bazsó Rita. Példaként említette a Piros Aranyat és a gulyáskrémet, amelyek nemcsak a pörköltek vagy gulyások elkészítéséhez ideálisak, hanem húsok pácolására is kiválóan alkalmazhatók.
„A grillezés kedvelők között egyre népszerűbbek a hagymakrémek, különösen az Erős Pistás Fokhagymakrém, amely bátran ajánlható a karakteresebb ízek kedvelőinek” – tette hozzá. Az Univer portfóliójában azonban nemcsak magyaros ízek találhatók meg; a Barbecue és Chili szószok is nagy kedvencek, de a pizzakrém, a mustár és a ketchup, valamint ezek ízesített változatai is remek kiegészítői lehetnek a grillételeknek.
„Nemcsak a környező országokban, de nálunk is tapasztalható, hogy a nyári sütögetések iránti érdeklődés folyamatosan nő” – hangsúlyozta Bazsó Rita. Hozzátette, hogy a vásárlók körében egyre elterjedtebb az igény arra, hogy a grillezés során különleges ízeket kombináljanak. Az Univernél ezt a trendet számos termékkel kiszolgálják: paprika- és hagymakrémek, különféle öntetek, sőt még saját ízkombinációk elkészítésére is remek lehetőséget kínálnak.
„A hagyományos magyar konyha jól ismert fűszerei, mint a paprika, a hagyma és a fokhagyma, kulcsfontosságúak termékeinkben. Az Erős Pista és a Piros Arany méltán Hungarikumok, hiszen hűen közvetítik a magyar értékeket és ízvilágot” – mondta Bazsó Rita. Bár a nemzetközi szószok vonzóak lehetnek, a hazai fogyasztók végeredményben mindig visszatérnek a magyar konyha hagyományos ízeihez.
Az egészségtudatos életmód egyre nagyobb szerepet játszik a magyar vásárlók mindennapjaiban, és az Univer is igyekszik ennek megfelelni. „Az alacsony cukortartalmú, laktózmentes, gluténmentes és növényi alapú termékeink folyamatosan bővülnek. Az E-számoktól mentes ketchupok, mustárok, valamint a vegán majonéz nagyon népszerűek” – emelte ki Bazsó Rita. A csökkentett sótartalmú termékek esetében ugyan még van némi ellenállás, mivel sok fogyasztó úgy véli, hogy ezek kevésbé ízletesek.
Az infláció és az időjárás kihívások elé állítja a céget, mivel növényi alapanyagot dolgoznak fel. Ennek ellenére az Univer bizakodó: „2025-re ismét növekedést tervezünk, és célunk, hogy a vásárlói igényekhez igazodva továbbfejlesszük portfóliónkat” – jegyezte meg Bazsó Rita.
TABASCO® Magyarországon: az édes és csípős ízek harmóniája
A Maresi Foodbroker Kft. ismét fontos mérföldkőhöz érkezett a TABASCO® szószok forgalmazásában. Müller Zita, a cég brand managere kiemelte, hogy a cég portfóliója évről évre bővül, és tavaly Magyarországon bevezették a TABASCO® Sweet&Spicy szószt, amely tökéletes egyensúlyt teremt az édes és csípős ízvilág között.
„Ennek a különleges íznek az alapja a körte, gyömbér és fokhagyma édes aromája, amit a pirospaprika csípőssége és a legendás TABASCO® szósz tesz igazán egyedivé” – hangsúlyozta Müller Zita.
A TABASCO® márka alapszortimentjét a Piros csípős paprikaszósz, a Zöld jalapeno szósz, a Chipotle szósz, a Habanero szósz és a Sriracha szósz alkotja, amelyek hosszú ideje elérhetők a magyar piacon. „A Sweet&Spicy és a Sriracha szószok azonban nagyobb, műanyag squeeze palackos kiszerelésben kerülnek a boltok polcaira, amely cseppmentesen záródik, és rendkívül egyszerűen adagolható” – tette hozzá a brand manager.
Elmondta, hogy ezek a termékek különböző Scoville-skála besorolásokkal rendelkeznek, így mindenki megtalálhatja közöttük a számára megfelelő erősségű szószt, akár nagyon csípős, akár enyhébb ízvilágot keres.
Müller Zita kiemelte, hogy „a TABASCO® Piros csípős paprikaszósz továbbra is a legkedveltebb termék a magyar fogyasztók körében, második helyen pedig a bevezetése óta töretlen népszerűségnek örvendő Sriracha szósz áll”.
A Sweet&Spicy szósz is egyre közkedveltebb, főként annak köszönhetően, hogy ez a legkevésbé csípős termékük, amelyben az édes ízek dominálnak. A magyar fogyasztók, ahogy elmondta, kedvelik az ételeikhez hozzáadott csípős szószokat és ételízesítőket, így a TABASCO® széles portfóliója lehetőséget nyújt számukra, hogy bátran kísérletezzenek az erősségekkel és ízekkel.
„Fontos számunkra, hogy a TABASCO® termékek adalékanyagoktól és tartósítószerektől mentesek, ízüket teljes egészében természetes összetevőknek köszönhetik” – jegyezte meg Müller Zita.
Bár a vásárlók egyre egészségtudatosabbak, tapasztalatuk szerint a választás fő szempontja ebben a kategóriában továbbra is az ízvilág és a megszokott karakter marad, nem az összetevők.
Torma a grillpartikon: pikáns szószújdonság a Tormaricum Kft.-nél
A Tormaricum Kft. ugyancsak izgalmas újdonsággal rukkolt elő: „A borsos-majonézes tormaszószunk flakonos kiszerelésben érhető el, ami praktikus és pikáns kísérője lehet hot dogoknak, hamburgereknek és grillezett húsoknak” – mondta Siróné Váradi Júlia, a vállalat üzletfejlesztési igazgatója.
Hozzátette, hogy ez a szósz a már üveges kiszerelésben kapható termékük folyékonyabb változata, amely egyelőre webshopjukban érhető el. Az eddigi kóstoltatások alapján úgy látják, hogy ez az egyik legkedveltebb termékük a fogyasztók körében.
Siróné Váradi Júlia kiemelte, hogy az elmúlt években a magyar grillkultúra jelentős fejlődésen ment keresztül, és egyre nagyobb hatást gyakorol rá az amerikai konyha, amely a grillezés hazájaként ismert. „A BBQ- és hamburgerszószok édes-füstös ízvilágához képest a borsos-majonézes tormaszósz remek választás azoknak, akik valami újat keresnek” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy emellett a tormakrémek cukortartalma általában alacsonyabb, mint egy hagyományos BBQ-szószé.
Elmondta, hogy az amerikai grillszószok között is találhatunk torma alapú termékeket, például az Alabama White Sauce-t, ezért a klasszikus csípős torma felhasználásával bátran lehet kísérletezni grillszószokkal vagy salátaöntetekkel.
A húsvét utáni időszakban jellemzően csökken a tormák iránti kereslet. Siróné Váradi Júlia szerint ezért dolgoznak azon, hogy megmutassák a fogyasztóknak, milyen sokoldalúan használható a torma, és hogyan válhat az egész évben fogyasztott ételek kísérőjévé.
Siróné Váradi Júlia kifejtette, hogy bővül a fogyasztói réteg, amely különösen nyitott az egzotikusabb ízvilágokra. Ezért vezették be a kisebb üveges kiszereléseket is, hogy a kísérletező kedvű fogyasztók bátrabban próbálhassanak ki új ízeket.
„Az egészségtudatosság szintén egyre fontosabb szerepet kap a vásárlási döntéseknél” – hangsúlyozta, különösen a fiatalabb, tudatosabb fogyasztók körében. Bár az adalékmentes, csökkentett cukortartalmú termékek népszerűsége még nem érte el a hagyományos termékek szintjét, de az ezek iránti kereslet folyamatosan növekszik – tette hozzá.
A Tormaricum Kft. termékei nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is jelen vannak, ahol a vásárlók ízlése több szempontból is különbözik a hazai fogyasztókétól. Míg a magyar vásárlók kifejezetten kedvelik a karakteres, intenzív, úgynevezett „könnyezős” tormát, addig a külföldi fogyasztók gyakran az enyhébb, visszafogottabb ízeket részesítik előnyben.
Németországban és Franciaországban az édesebb, lágyabb tormakrémek, különösen gyümölcsös vagy tejszínes ízesítéssel népszerűek. Külföldön gyakran szendvicskrémként vagy hidegtálakhoz használják, nem húsételekhez. A skandináv, német és osztrák piacokon az egészségtudatos, adalékmentes, bio és „clean label” termékek iránti igény folyamatosan nő, bár a választék még korlátozott.
Chimax szószok innovatív megoldásokkal
A grillszezon beköszöntével a Yuva Kft. szintén izgalmas termékekkel készül, amelyek nemcsak a fogyasztók igényeihez igazodnak, hanem a grillezés szerelmeseinek is új lehetőségeket kínálnak.
A Chimax szószok idén friss dizájnnal és kisebb, praktikusabb, 250 ml-es kiszerelésben kerülnek a boltok polcaira, a megszokott 500 ml-es mellett.
Danielisz Zoltán, a Yuva Kft. kereskedelmi igazgatója szerint a kisebb kiszerelés különösen előnyös, hiszen „a fogyasztók gyakrabban próbálhatnak ki új ízeket anélkül, hogy nagy mennyiséget kellene vásárolniuk.”
A Chimax szószok palettája rendkívül változatos, hiszen a kínálatban megtalálhatók a sriracha szószok különféle változatai, mint a natúr chili, a fokhagymás chili és az extra fokhagymás chili. Az idei év újdonságai közé tartozik a 250 ml-es kiszerelés, a megújult dizájn, valamint két új íz: az édes-chili és az édes-savanyú chili.
A termékcsalád kínálatában különféle olajok is találhatók, például chili csepp, fokhagymás csemege csepp és füstös csemege csepp, amelyek még színesebbé teszik a választékot.
A Chimax termékek sokoldalúsága abban rejlik, hogy mártogatósként, pác alapanyagként, főzéshez ízesítőként vagy kész ételek feltétjeként is felhasználhatók. Danielisz elmondása szerint a vásárlók különösen kedvelik a füstös cseppet a húsok pácolásához, míg a chili szószok tálaláskor válnak igazán népszerűvé.
Az elmúlt években a magyar fogyasztók nyitottsága egyre inkább megfigyelhető az új ízek iránt. Az olyan egzotikus variációk, mint az édes-savanyú szószok, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, miközben a hagyományos magyar ízvilág is megmarad a kedvencek között.
Danielisz Zoltán tapasztalatai szerint „a vásárlók szívesen kísérleteznek, és a Chimax termékekkel lehetőségük van új, különleges ízeket varázsolni az ételeikhez.” Ez a nyitottság elősegíti, hogy a Yuva Kft. folyamatosan új termékeket vezessen be, amelyek ötvözik a hagyományos és az innovatív ízvilágot.
A vásárlók körében kiemelt figyelmet kap az egészségtudatosság, amely ma már meghatározó szempont az élelmiszerválasztás során. A természetes összetevők, az adalékanyag-mentesség és a kedvező ár-érték arány mind fontos szempontok, amelyeknek a Chimax szószok és cseppek is megfelelnek.
Danielisz Zoltán szerint „a fogyasztók egyre inkább keresik azokat az élelmiszereket, amelyek nemcsak ízletesek, hanem az egészséges életmódhoz is hozzájárulnak.” A kisebb kiszerelés a személyre szabott igényeket is jobban kielégíti, hiszen a fogyasztók így annyi terméket vásárolhatnak, amennyire éppen szükségük van.
A gazdasági kihívások és az infláció ellenére a Yuva Kft. optimistán tekint az idei grillszezon elé. Az új csomagolás és a kisebb kiszerelés bevezetése a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás eredménye, amely remélhetőleg pozitívan befolyásolja az eladásokat.
„Azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók értékelik az innovációkat, és bízunk benne, hogy ez ellensúlyozza a gazdasági nehézségek esetleges negatív hatásait” – fűzte hozzá Danielisz Zoltán, a Yuva Kft. kereskedelmi igazgatója.

Varázspác a páratlan élményekért
A Böllér-Ker Kft. ellenállhatatlan egyedi és közkedvelt fűszerkeverékeivel hódítja meg a hazai piacot.
„Idén is a klasszikus, népszerű grillfűszereinkkel készülünk a szezonra a Varázspác termékcsaládunkkal, melyből a vezető ízek a fokhagymás-borsos, a magyaros és a csípős csirkesült” – emelte ki Horváth-Kummer Orsolya, a Böllér-Ker Kft. marketing vezetője.
Az idei szezon egyik legfontosabb újítása a Varázspác termékcsalád három új fűszerkeveréke: az édes-chilis, a füstös harmónia, ahol a koriander és római kömény tökéletes egyensúlyban találkozik, valamint a füstös álom, mely a barbecue és paprikás ízek dominanciájával friss, pikáns ízvilágot kínál. „Ezek az újdonságok különleges grillezési élményt nyújtanak, hiszen az ízek harmonikusan illeszkednek a magyar fogyasztók ízléséhez” – tette hozzá Horváth-Kummer Orsolya.
A vállalat figyelembe veszi a változó fogyasztói trendeket is, így a hal- és zöldségimádók számára is kínál speciális fűszerkeverékeket. Emellett a bográcsozás kedvelőinek is készülnek: „A bográcsban készült ételek hagyományos magyaros ízvilága kiemelkedő szerepet kap a Magyaros alapok termékcsaládunkban” – mondta a marketingvezető.
Horváth-Kummer Orsolya kiemelte, hogy a grillezés népszerűsége folyamatosan növekszik Magyarországon, különösen tavasszal és nyáron. Az egzotikusabb ízek, mint a mexikói vagy dél-amerikai fűszerkeverékek, szintén egyre keresettebbek. „Nagyon fontos számunkra, hogy a klasszikus fűszereinktől kezdve az egzotikus ízekig minden igényt ki tudjunk elégíteni, legyen szó kis kiszerelésről vagy nagyobb, gasztro csomagolásról.”
A hagyományos fűszerek, mint a fokhagyma, bors, paprika, továbbra is a legkelendőbbek, de előtérbe kerültek az amerikai BBQ, az olasz mediterrán és a mexikói keverékek is.
„A minőség, az ízvilág és az ár-érték arány mindig középpontban van nálunk” – hangsúlyozta Horváth-Kummer Orsolya. Az adalék- és sómentes alapanyagok, valamint az újrahasznosított csomagolású termékek iránti kereslet folyamatosan emelkedik, amit a cég jövőbeli tervezésében figyelembe kíván venni. „Megfigyelhető az általunk is gyártott allergénmentes alapanyagok iránti igény növekedése is, hiszen egyre több családot érint valamilyen ételallergia vagy ételintolerancia” – tette hozzá.
A Böllér-Ker Kft.-t sem kerülik el a kihívások: az infláció és a nyersanyagárak emelkedése komoly hatással van az iparágra, azonban Horváth-Kummer Orsolya optimista: „Bízunk abban, hogy a magas minőségű termékeink iránti kereslet stabil marad, hiszen a grillezés szerelmesei számára továbbra is a legjobb ízeket és alapanyagokat szeretnénk nyújtani.”
Modern ízek, friss lendület: új termékekkel hódít a KOCH’S
Mika Gábor, a Koch’s Torma (Hungária) Kft. értékesítési vezetője elsőként velünk osztotta meg, hogy az idei grillszezonra az év egyik legizgalmasabb innovációját hozzák el a vásárlók számára: piacra lép tubusos termékcsaládjuk. Mint mondta, „hosszú hónapok kitartó munkájának gyümölcse ez az újdonságsorozat”. A termékek a „hagyomány modern ízei” szlogenhez hűen a jól ismert KOCH’S minőséget nyújtják, miközben a vibrálóan színes, trendi csomagolással friss lendületet adnak a márkának. Mika Gábor szerint ez a merész megjelenésű praktikus kiszerelés nemcsak meglévő vásárlóik igényeit szolgálja ki, hanem az egyedülálló fogyasztók és a Z generáció számára is vonzó alternatívát kínál.
A szezonban kiemelkedő szerepet kap a KOCH’S Burger szósz, amelyről az értékesítési vezető így nyilatkozott: „A harmonikus és gazdag ízvilágú szósz bevezetése óta nagy népszerűségnek örvend a megújult flakonos termékcsalád többi tagja – mint a mustár, ketchup és majonéz – mellett.”
Mika Gábor hozzátette: „Fontos számunkra, hogy vásárlóink mindig friss és izgalmas ízekkel találkozhassanak, ezért évről évre bővítjük szortimentünket.”
A tavalyi szezonban kiemelkedően teljesítettek a BBQUE különleges barbecue szószai, amely a Magyar Ár-Érték Arány Kutató Egyesület vaktesztjén első helyezést ért el, illetve ahol a második helyezett a KOCH’S saját fejlesztésű BBQ szósza lett. Mika Gábor ezt így kommentálta: „Büszkék vagyunk termékeink minőségére és a fogyasztók pozitív visszajelzéseire.”
A KOCH’S kínálatában tudniillik nemcsak a saját nemzetközi színvonalú márkatermékei, hanem a cégcsoport tagjainak egyedi ízvilágú szószai is megtalálhatóak. Példaként említhetők a Develey Cheddar, Burger, Hotdog, Tartár, BBQ, Texmex salsa; a BBQUE termékei, valamint a Mautner Markhof különleges almaecetei és frissítő szörpjei. Mika Gábor szerint: „Ezek a termékek a fogyasztók változatos igényeit elégítik ki, különösen azokét, akik nyitottak az új ízekre.”
Az idei év első innovációja a KOCH’S exkluzív mustár- és majonézválogatása volt. A Hagymás és Tormás mustárok, valamint a Medvehagymás és Olívás majonézek teljesen egyedülálló ízvilágot képviselnek, és jelenleg nincs hasonló elérhető alternatíva a magyar kiskereskedelmi forgalomban. A Develey tasakos pácai – mind a paradicsomos, mind a mangós – gyors és praktikus megoldást kínálnak a grillezés szerelmeseinek, miközben a cheddar, tartár és kebab ízesítésű szószok iránti kereslet is folyamatosan növekszik.
Az érdeklődés a kisebb kiszerelések iránt nő, amit az egyszemélyes háztartások és az idősebb fogyasztók igényei hajtanak. Mika Gábor szerint a fiatalabb generáció körében megfigyelhető trend a csípős ízek népszerűsége. Bár az infláció kihívást jelent a grillszezonban is, úgy véli, hogy az általuk kínált prémium termékek továbbra is megfelelnek a vásárlói elvárásoknak.
Praktikus újdonságok a Kotányitól – természetesen
Az idei grillszezonra a Kotányi a legkedveltebb grillfűszer-klasszikusait új köntösben hozza el a fogyasztóknak. Szűts Ágnes, a Kotányi marketing managere elárulta: „Praktikus szóródobozos kiszerelésben, nagy méretben tesszük elérhetővé a grillfűszereinket azoknak, akik nagyban grilleznek. A húsok mellett a köretekre is kiemelten figyelünk: többféle sült krumpli- és salátakeverék is piacra kerül szóródobozban.”
Az újdonságok között szerepel továbbá egy rub (szárazpác) termékcsalád, amely négy különleges ízesítést kínál: az 1001 éjszaka keleties, a Barista kávés, a Texas füstös, valamint a Jolly Joker mix, amely minden barbecue ételnek izgalmas ízt varázsol. A rubok alapja a barna cukor és nagy szemcséjű fűszerek, amelyek segítségével omlós, ropogós kérgű húsételek készíthetők.
A fűszerpiac 2024. első félévében 3%-os növekedést mutatott az előző év hasonló időszakához képest, azonban a korábban kiemelkedő húsvéti csúcsokat kezdi felváltani a nyár egyre népszerűbbé váló grillszezonja. Szűts Ágnes hangsúlyozta, hogy a vásárlók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a különleges ízvilágú fűszerek iránt, így a Kotányi kínálatában nemrég olyan új, füstölt fűszerek jelentek meg, mint például füstölt só és bors.
„A füstölt bors különleges ízét hét napon át bükkfán történő füstöléssel nyeri el” – magyarázta a manager. Ezek az újítások lehetőséget adnak arra, hogy akár növényi alapú ételekből is klasszikus grillízeket varázsoljunk, akár grillezés nélkül.
A hagyományos ízek kedvelőit sem hagyja figyelmen kívül a vállalat. „A Grill Klasszikus, a Grill Szárnyas és a Grill Zöldség mixek a legnépszerűbbek, egész évben kaphatóak, és nem csak grillételekhez használhatóak” – tette hozzá Szűts Ágnes.
A Kotányi számára kiemelten fontos, hogy termékei természetesek és adalékanyag-mentesek legyenek, ezért minden keveréket tiszta fűszerekből és természetes ízesítőkből (például sóból és cukorból) állítanak elő. Az egészségtudatos fogyasztók számára pedig só nélküli termékek is vannak a választékukban, amelyeket a Horváth Rozi márkanév alatt forgalmaznak.
A fűszerpiacot érintő kihívások között szerepel az alapanyagárak drasztikus növekedése, amelyet többek között a globális felmelegedés és az időjárási szélsőségek okoznak.
Az inflációra adott válaszként, a fogyasztók az olcsóbb beszerzési helyeket kezdték előnyben részesíteni, ennek eredményeként a diszkontáruházak a fűszerek fő értékesítési csatornáivá váltak.
Az árérzékenység ellenére azonban továbbra is erős a ragaszkodás a megbízható márkákhoz, és a Kotányi hisz abban, hogy az újdonságok felkeltik a vásárlók érdeklődését.
Idén a grillezés iránti keresletnövekedésére válaszul a Kotányi többféle display-t helyez ki a boltokban, hogy termékei minél látványosabban elérhetőek legyenek. A nagy kiszerelések, praktikus szórófejes és visszazárható csomagolások egyaránt segítik, hogy a fogyasztók számára könnyen használhatóak és személyre szabott módon elérhetőek legyenek a grillfűszerek.
Prémium esszencia egy cseppben
Az Olajütő Szociális Szövetkezet fokhagymás és chilis grillpác olajokkal, valamint olívaolajjal várja a vásárlókat.
„Az olívaolaj nemcsak húsok pácolásához, hanem saláták és köretek elkészítéséhez is kiváló választás lehet” – mondta el Spilák József, az Olajütő Szociális Szövetkezet ügyvezetője.
Hozzátette: az idei év újdonságaként bemutatkozott egy napraforgóolaj-alapú air fryer olaj, amelyet kifejezetten air fryerben történő sütésre fejlesztettek ki, de húsok pácolására is alkalmazható.
„A grillezők körében az egyik legkedveltebb termék a fokhagymás grillpác olaj, amely a napraforgóolaj lágy ízével és a fokhagyma jellegzetes aromájával bármely fűszerkeveréket igazán különlegessé varázsol” – emelte ki Spilák József.
A grillezés mint közösségi tevékenység és szabadidős elfoglaltság évről évre egyre népszerűbb, és ezzel párhuzamosan a grillezéshez kapcsolódó termékek iránti kereslet is növekszik. Az Ormánsági Olajok kínálata ideális választás azok számára, akik egészségesebb és minőségi alapanyagokra törekednek.
A grillolajok piacán 2025-ben a tudatos vásárlás és az egészséges életmódra való törekvés áll a középpontban.
Spilák József elmondta, hogy a hazai fogyasztók döntéseiben leginkább az ár-érték arány, az ízvilág és az egészségtudatosság a meghatározó szempontok. Ennek megfelelően az Ormánsági Olajok prémium kategóriás termékei, mint például a fokhagymás és chilis Grillpác olajok vagy az olívaolaj, jól illeszkednek ezekhez a fogyasztói igényekhez.
Spilák József megjegyezte, hogy véleményük szerint egyre nagyobb hangsúlyt kap az egészségtudatos táplálkozás a fogyasztók körében, különösen a fiatalabb generációk esetében, akik tudatosabban figyelnek arra, hogy milyen alapanyagokat használnak. Ennek jegyében kommunikációjukban is kiemelik, hogy termékeik ízvilága mellett egészségesebb alternatívát is kínálnak.
Az Ormánsági grillpácolajok és az air fryer olaj alapját hidegen sajtolt napraforgóolaj képezi, amely semmilyen kémiai adalékanyagot és egyéb káros összetevőt nem tartalmaz. A kíméletes hidegsajtolásos eljárás garantálja a minőséget és a természetességet, amelyet a vásárlók egyre inkább értékelnek.
Az infláció és az emelkedő alapanyagárak ellenére a szövetkezet az elmúlt években folyamatos növekedést tapasztalt mind a salátaolajok, mind pedig a grillezéshez szükséges olajok piacán. Bár az árérzékenyebb vásárlók számára a megnövekedett ár visszatartó erő lehet, az Olajütő Szociális Szövetkezet optimista, és egyre növekvő forgalomra számít a jövőben. Spilák József zárásképpen kiemelte, hogy a prémium kategóriájú, egészségtudatos termékeik minden fogyasztói igényt kielégítenek, legyen szó grillezésről vagy saláták elkészítéséről.
Ízkavalkád Franz Josef Kaiser módra
2024-ben a Ga Food Kft. egy új termékkategóriával lépett piacra: bemutatták a Franz Josef Kaiser tésztaszószokat, amelyek hét különböző ízesítésben kerültek a boltok polcaira.
„Egyidőben hét íz jelent meg a polcokon – Arrabiata, Bolognese, Olívabogyós, Bazsalikomos, Carbonara, 4 Formaggi – négysajtos, Napoletana. Mindegyik tökéletes kiegészítője a grillhúsoknak, zöldségeknek” – tájékoztatta lapunkat Kovács Csilla, a Ga Food Kft. kereskedelmi és operatív vezetője.
A szószok mellett a Franz Josef Kaiser hidegen sajtolt extra szűz olívaolaja is kiemelt figyelmet kapott, amely nélkülözhetetlen alapanyag saláták és köretek elkészítésénél.
A Franz Josef Kaiser prémium termékei közül az extra szűz olívaolaj és a töltött olívabogyók vezetik az eladási listát. Az olívabogyók – legyenek azok lazaccal, tonhalkrémmel, paprikával vagy márványsajttal töltve – egyedi ízvilágot teremtenek, különösen grillezés során.
„A töltött olívabogyóink szinte mindegyike egyedi a hazai piacon. Tapasztalataink szerint a fogyasztók szívesen ismerkednek a különleges ízekkel, nyitottak az innovatív megoldásokra” – mondta Kovács Csilla. A prémium minőség és az egyedi ízvilág állandó vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.
A Ga Food Kft. büszkén számolt be arról, hogy a Franz Josef Kaiser termékei iránti kereslet folyamatosan nő. „Úgy látjuk, sikerült egyensúlyt teremteni az ár-érték-minőség hármasban. Ez a visszajelzés ösztönöz bennünket abban, hogy termékeinket minél szélesebb körben tegyük elérhetővé” – tette hozzá Kovács Csilla.
Az első három hónap eredményei meghaladták a várakozásokat, ami tovább erősítette a vállalat stratégiáját: prémium minőséget kedvező ár-érték arány mellett kínálni.
A Franz Josef Kaiser termékek további bővítése mellett a vállalat továbbra is a minőség, az innováció és a vásárlói elégedettség hármasára helyezi a hangsúlyt, biztosítva ezzel a márka hosszú távú sikerét a magyar piacon.
(TERMÉKMIX magazin – 2025. áprilisi szám)