A füstös, pikáns, gyümölcsös ízek és az ellenállhatatlan kombinációk határozzák meg az idei grillszezon hangulatát, ahol a grillfűszerek, olajok, pácok és szószok kapják a főszerepet. A hazai piaci szereplők bemutatják innovatív termékeiket, szezonális slágerkészítményeiket, amelyek között az egzotikus ízvilágok térnyerése, az egészségtudatos alternatívák előretörése és a megújított klasszikus kedvencek egyaránt helyet kapnak. Cikkünkben feltárjuk, hogyan alakulnak a fogyasztói trendek, milyen tényezők formálják a vásárlói döntéseket, és mely újdonságok teszik igazán különlegessé az idei grillszezont.

Középpontban a magyar konyhai ikonok, „megPistázott” termékek

Csábító termékekkel készül az Univer is az idei grillszezonra. „Minden évben vannak újdonságaink, innovációink” – tájékoztatta lapunkat Bazsó Rita, az Univer Product Zrt. marketing igazgatója. „A húsvéti időszakban például előrukkoltunk egy újabb „megPis­tá­zott” termékkel, az Erős Pistás Tormával. Ez az egyedi ízvilágú ízesítő jól ötvözi a magyar gasztronómiai hagyományokat és az innovációt, így gyorsan népszerűvé vált.”
A grillezési szezonban az új termékek bemutatása mellett a már meglévő kínálat alternatív felhasználási módjaira is igyekeznek felhívni a figyelmet. „Az Univer széles portfólióval van jelen a piacon, de a vásárlók gyakran csak egy-egy felhasználási módját ismerik termékeinknek” – magyarázta Bazsó Rita. Példaként említette a Piros Aranyat és a gulyáskrémet, amelyek nemcsak a pörköltek vagy gulyások elkészítéséhez ideálisak, hanem húsok pácolására is kiválóan alkalmazhatók.
„A grillezés kedvelők között egyre népszerűbbek a hagymakrémek, különösen az Erős Pistás Fokhagymakrém, amely bátran ajánlható a karakteresebb ízek kedvelőinek” – tette ­hozzá. Az Univer portfóliójában azonban nemcsak magyaros ízek találhatók meg; a Barbecue és Chili szószok is nagy kedvencek, de a pizzakrém, a mustár és a ketchup, valamint ezek ízesített változatai is remek kiegészítői lehetnek a grillételeknek.
„Nemcsak a környező országokban, de nálunk is tapasztalható, hogy a nyári sütögetések iránti érdeklődés folyamatosan nő” – hangsúlyozta Bazsó Rita. Hozzátette, hogy a vásárlók körében egyre elterjedtebb az igény arra, hogy a grillezés során különleges ízeket kombináljanak. Az Univernél ezt a trendet számos termékkel kiszolgálják: paprika- és hagymakrémek, különféle öntetek, sőt még saját ízkombinációk elkészítésére is remek lehetőséget kínálnak.
„A hagyományos magyar konyha jól ismert fűszerei, mint a paprika, a hagyma és a fokhagyma, ­kulcsfontosságúak termékeinkben. Az Erős Pista és a Piros Arany méltán Hungarikumok, hiszen hűen közvetítik a magyar értékeket és ízvilágot” – mondta Bazsó Rita. Bár a nemzetközi szószok vonzóak lehetnek, a hazai fogyasztók végeredményben mindig visszatérnek a magyar konyha hagyományos ízeihez.
Az egészségtudatos életmód egyre nagyobb szerepet játszik a magyar vásárlók mindennapjaiban, és az Univer is igyekszik ennek megfelelni. „Az alacsony cukortartalmú, laktózmentes, gluténmentes és növényi alapú termékeink folyamatosan bővülnek. Az E-számoktól mentes ketchupok, mustárok, valamint a vegán majonéz nagyon népszerűek” – emelte ki Bazsó Rita. A csökkentett sótartalmú termékek esetében ugyan még van némi ellenállás, mivel sok ­fogyasztó úgy véli, hogy ezek kevésbé ízletesek.
Az infláció és az időjárás kihívások elé állítja a céget, ­mivel növényi alapanyagot dolgoznak fel. Ennek ellenére az Univer bizakodó: „2025-re ismét növekedést tervezünk, és célunk, hogy a vásárlói igényekhez igazodva továbbfejlesszük portfóliónkat” – jegyezte meg Bazsó Rita.

TABASCO® Magyarországon: az édes és csípős ízek harmóniája

A Maresi Foodbroker Kft. ismét fontos mérföldkőhöz érkezett a TABASCO® szószok forgalmazásában. Müller Zita, a cég brand managere kiemelte, hogy a cég portfóliója évről évre bővül, és tavaly Magyarországon bevezették a TABASCO® Sweet&Spicy szószt, amely tökéletes egyensúlyt teremt az édes és csípős ízvilág között.
„Ennek a különleges íznek az alapja a körte, gyömbér és fokhagyma édes aromája, amit a pirospaprika csípőssége és a legendás TABASCO® szósz tesz igazán egyedivé” – hangsúlyozta Müller Zita.
A TABASCO® márka alapszortimentjét a Piros ­csípős paprikaszósz, a Zöld jalapeno szósz, a Chipotle szósz, a Habanero szósz és a Sriracha szósz alkotja, amelyek ­hosszú ideje elérhetők a magyar piacon. „A Sweet&Spicy és a Sriracha szószok azonban nagyobb, műanyag squeeze palackos kiszerelésben kerülnek a boltok polcaira, amely cseppmentesen záródik, és rendkívül egyszerűen adagolható” – tette hozzá a brand manager.
Elmondta, hogy ezek a termékek különböző Scoville-skála besorolásokkal rendelkeznek, így mindenki meg­találhatja közöttük a számára megfelelő erősségű szószt, akár nagyon csípős, akár enyhébb ízvilágot keres.
Müller Zita kiemelte, hogy „a TABASCO® Piros ­csípős paprikaszósz továbbra is a legkedveltebb termék a magyar fogyasztók körében, második helyen pedig a bevezetése óta töretlen népszerűségnek örvendő Sriracha szósz áll”.
A Sweet&Spicy szósz is egyre közkedveltebb, főként ­annak köszönhetően, hogy ez a legkevésbé csípős termékük, amelyben az édes ízek dominálnak. A magyar fogyasztók, ahogy elmondta, kedvelik az ételeikhez hozzáadott ­csípős szószokat és ételízesítőket, így a TABASCO® széles portfóliója lehetőséget nyújt számukra, hogy bátran kísérletezzenek az erősségekkel és ízekkel.
„Fontos számunkra, hogy a TABASCO® termékek adalék­anyagoktól és tartósítószerektől mentesek, ízüket teljes egészében természetes összetevőknek köszönhetik” – jegyezte meg Müller Zita.
Bár a vásárlók egyre egészségtudatosabbak, ­tapasztalatuk szerint a választás fő szempontja ebben a kategóriában továbbra is az ízvilág és a megszokott karakter marad, nem az összetevők.


Torma a grillpartikon: pikáns szószújdonság a Tormaricum Kft.-nél

A Tormaricum Kft. ugyancsak izgalmas újdonsággal rukkolt elő: „A borsos-majonézes tormaszószunk flakonos kiszerelésben érhető el, ami praktikus és pikáns kísérője lehet hot dogoknak, hamburgereknek és grillezett húsoknak” – mondta Siróné Váradi Júlia, a vállalat üzletfejlesztési igazga­tója.

Hozzátette, hogy ez a szósz a már üveges kiszerelésben kapható termékük folyékonyabb változata, amely egyelőre webshopjukban érhető el. Az eddigi kóstoltatások alapján úgy látják, hogy ez az egyik legkedveltebb termékük a fogyasztók körében.
Siróné Váradi Júlia kiemelte, hogy az elmúlt években a magyar grillkultúra jelentős fejlődésen ment keresztül, és egyre nagyobb hatást gyakorol rá az amerikai konyha, amely a grillezés hazájaként ismert. „A BBQ- és hamburger­szószok édes-füstös ízvilágához képest a borsos-majonézes tormaszósz remek választás azoknak, akik valami újat keresnek” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy emellett a tormakrémek ­cukortartalma általában alacsonyabb, mint egy hagyományos BBQ-szószé.
Elmondta, hogy az amerikai grillszószok között is találhatunk torma alapú termékeket, például az Alabama White Sauce-t, ezért a klasszikus csípős torma felhasználásával bátran lehet kísérletezni grillszószokkal vagy salátaöntetekkel.
A húsvét utáni időszakban jellemzően csökken a tormák iránti kereslet. Siróné Váradi Júlia szerint ezért dolgoznak azon, hogy megmutassák a fogyasztóknak, milyen sokoldalúan használható a torma, és hogyan válhat az egész évben fogyasztott ételek kísérőjévé.
Siróné Váradi Júlia kifejtette, hogy bővül a fogyasztói réteg, amely különösen nyitott az egzotikusabb ízvilágokra. Ezért vezették be a kisebb üveges kiszereléseket is, hogy a kísérletező kedvű fogyasztók bátrabban próbálhassanak ki új ízeket.
„Az egészségtudatosság szintén egyre fontosabb szerepet kap a vásárlási döntéseknél” – hangsúlyozta, különösen a fiatalabb, tudatosabb fogyasztók körében. Bár az adalékmentes, csökkentett cukortartalmú termékek népszerűsége még nem érte el a hagyományos termékek szintjét, de az ezek iránti kereslet folyamatosan növekszik – tette hozzá.
A Tormaricum Kft. termékei nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is jelen vannak, ahol a vásárlók ízlése több szempontból is különbözik a hazai fogyasztókétól. Míg a magyar vásárlók kifejezetten kedvelik a karakteres, intenzív, úgynevezett „könnyezős” tormát, addig a külföldi fogyasztók gyakran az enyhébb, visszafogottabb ízeket részesítik előnyben.
Németországban és Franciaországban az édesebb, lágyabb tormakrémek, különösen gyümölcsös vagy tejszínes ízesítéssel népszerűek. Külföldön gyakran szendvicskrémként vagy hidegtálakhoz használják, nem húsételekhez. A skandináv, német és osztrák piacokon az egészségtudatos, adalékmentes, bio és „clean label” termékek iránti igény folyamatosan nő, bár a választék még korlátozott.

Chimax szószok innovatív megoldásokkal

A grillszezon beköszöntével a Yuva Kft. szintén izgalmas termékekkel készül, amelyek nemcsak a fogyasztók igényeihez igazodnak, hanem a grillezés szerelmeseinek is új lehetőségeket kínálnak.
A Chimax szószok idén friss dizájnnal és kisebb, praktikusabb, 250 ml-es kiszerelésben kerülnek a boltok polcaira, a megszokott 500 ml-es mellett.
Danielisz Zoltán, a Yuva Kft. kereskedelmi igazgatója szerint a kisebb kiszerelés különösen előnyös, hiszen „a fogyasztók gyakrabban próbálhatnak ki új ízeket anélkül, hogy nagy mennyiséget kellene vásárolniuk.”
A Chimax szószok palettája rendkívül változatos, hiszen a kínálatban megtalálhatók a sriracha szószok különféle változatai, mint a natúr chili, a fokhagymás chili és az ­extra fokhagymás chili. Az idei év újdonságai közé tartozik a 250 ml-es kiszerelés, a megújult dizájn, valamint két új íz: az édes-chili és az édes-savanyú chili.
A termékcsalád kínálatában különféle olajok is találhatók, például chili csepp, fokhagymás csemege csepp és füstös csemege csepp, amelyek még színesebbé teszik a választékot.
A Chimax termékek sokoldalúsága abban rejlik, hogy mártogatósként, pác alapanyagként, főzéshez ízesítőként vagy kész ételek feltétjeként is felhasználhatók. Danielisz elmondása szerint a vásárlók különösen kedvelik a füstös cseppet a húsok pácolásához, míg a chili szószok tálaláskor válnak igazán népszerűvé.
Az elmúlt években a magyar fogyasztók nyitottsága ­egyre inkább megfigyelhető az új ízek iránt. Az olyan egzotikus variációk, mint az édes-savanyú szószok, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, miközben a hagyományos magyar ízvilág is megmarad a kedvencek között.
Danielisz Zoltán tapasztalatai szerint „a vásárlók szívesen kísérleteznek, és a Chimax termékekkel lehetőségük van új, különleges ízeket varázsolni az ételeikhez.” Ez a nyitottság elősegíti, hogy a Yuva Kft. folyamatosan új termékeket vezessen be, amelyek ötvözik a hagyományos és az ­innovatív ízvilágot.
A vásárlók körében kiemelt figyelmet kap az egészség­tudatosság, amely ma már meghatározó szempont az élelmiszer­választás során. A természetes összetevők, az adalék­anyag-mentesség és a kedvező ár-érték arány mind fontos szempontok, amelyeknek a Chimax szószok és cseppek is megfelelnek.
Danielisz Zoltán szerint „a fogyasztók egyre inkább keresik azokat az élelmiszereket, amelyek nemcsak ízletesek, hanem az egészséges életmódhoz is hozzájárulnak.” A ­kisebb kiszerelés a személyre szabott igényeket is jobban ­kielégíti, hiszen a fogyasztók így annyi terméket vásárolhatnak, amennyire éppen szükségük van.
A gazdasági kihívások és az infláció ellenére a Yuva Kft. optimistán tekint az idei grillszezon elé. Az új csomagolás és a kisebb kiszerelés bevezetése a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás eredménye, amely remélhetőleg pozitívan befolyásolja az eladásokat.
„Azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók értékelik az ­innováció­kat, és bízunk benne, hogy ez ellensúlyozza a ­gazdasági ­nehézségek esetleges negatív hatásait” – fűzte hozzá Danielisz Zoltán, a Yuva Kft. kereskedelmi igazgatója. 



Varázspác a páratlan élményekért

A Böllér-Ker Kft. ellenállhatatlan egyedi és közkedvelt ­fűszerkeverékeivel hódítja meg a hazai piacot.
„Idén is a klasszikus, népszerű grillfűszereinkkel készülünk a szezonra a Varázspác termék­családunkkal, melyből a ­vezető ízek a fokhagymás-borsos, a magyaros és a csípős csirke­sült” – emelte ki Horváth-Kummer Orsolya,Böllér-Ker Kft. marketing vezetője.
Az idei szezon egyik legfontosabb újítása a Varázspác termékcsalád három új fűszerkeveréke: az édes-chilis, a füstös harmónia, ahol a koriander és római kömény tökéletes egyensúlyban találkozik, valamint a füstös álom, mely a barbecue és paprikás ízek dominanciájával friss, pikáns ízvilágot kínál. „Ezek az újdonságok különleges grillezési élményt nyújtanak, hiszen az ízek harmonikusan illeszkednek a magyar fogyasztók ízléséhez” – tette hozzá Horváth-Kummer Orsolya.
A vállalat figyelembe veszi a változó fogyasztói trendeket is, így a hal- és zöldségimádók számára is kínál speciális fűszerkeverékeket. Emellett a bográcsozás kedvelőinek is készülnek: „A bográcsban készült ételek hagyományos magyaros ízvilága kiemelkedő szerepet kap a Magyaros alapok termékcsaládunkban” – mondta a marketingvezető.
Horváth-Kummer Orsolya kiemelte, hogy a grillezés népszerűsége folyamatosan növekszik Magyarországon, különösen tavasszal és nyáron. Az egzotikusabb ízek, mint a mexikói vagy dél-amerikai fűszerkeverékek, szintén egyre keresettebbek. „Nagyon fontos számunkra, hogy a klasszikus fűszereinktől kezdve az egzotikus ízekig minden igényt ki tudjunk elégíteni, legyen szó kis kiszerelésről vagy nagyobb, gasztro csomagolásról.”
A hagyományos fűszerek, mint a fokhagyma, bors, paprika, továbbra is a legkelendőbbek, de előtérbe kerültek az amerikai BBQ, az olasz mediterrán és a mexikói keverékek is.
„A minőség, az ízvilág és az ár-érték arány mindig közép­pontban van nálunk” – hangsúlyozta Horváth-Kummer Orsolya. Az adalék- és sómentes alapanyagok, valamint az újrahasznosított csomagolású termékek iránti kereslet folyamatosan emelkedik, amit a cég jövőbeli tervezésében figyelembe kíván ­venni. „Megfigyelhető az általunk is gyártott allergénmentes alapanyagok iránti igény ­növekedése is, hiszen egyre több családot érint valamilyen ételallergia vagy ételintolerancia” – tette hozzá.
A Böllér-Ker Kft.-t sem kerülik el a kihívások: az inflá­ció és a nyersanyagárak emelkedése komoly hatással van az iparágra, azonban Horváth-Kummer Orsolya optimista: „Bízunk abban, hogy a magas minőségű termékeink iránti kereslet stabil marad, hiszen a grillezés szerelmesei számára továbbra is a legjobb ízeket és alapanyagokat szeretnénk nyújtani.”

Modern ízek, friss lendület: új termékekkel hódít a KOCH’S

Mika Gábor, a Koch’s Torma (Hungária) Kft. ­értékesítési vezetője elsőként velünk osztotta meg, hogy az idei grill­szezonra az év egyik legizgalmasabb innovációját hozzák el a vásárlók számára: piacra lép tubusos termékcsaládjuk. Mint mondta, „hosszú hónapok kitartó munkájának gyümölcse ez az újdonságsorozat”. A termékek a „hagyomány modern ízei” szlogenhez hűen a jól ismert KOCH’S minőséget nyújtják, miközben a vibrálóan színes, trendi csomagolással friss lendületet adnak a márkának. Mika Gábor szerint ez a merész megjelenésű praktikus kiszerelés nemcsak meglévő ­vásárlóik igényeit szolgálja ki, hanem az egyedülálló fogyasztók és a Z generáció számára is vonzó alternatívát kínál.
A szezonban kiemelkedő szerepet kap a KOCH’S Burger szósz, amelyről az értékesítési vezető így nyilatkozott: „A harmonikus és gazdag ízvilágú szósz bevezetése óta nagy népszerűségnek örvend a megújult flakonos termékcsalád többi tagja – mint a mustár, ketchup és majonéz – mellett.”
Mika Gábor hozzátette: „Fontos számunkra, hogy vásárlóink mindig friss és izgalmas ízekkel találkozhassanak, ezért évről évre bővítjük szortimentünket.”
A tavalyi szezonban kiemelkedően teljesítettek a BBQUE különleges barbecue szószai, amely a Magyar Ár-Érték Arány Kutató Egyesület vaktesztjén első helyezést ért el, illetve ahol a második helyezett a KOCH’S saját fejlesztésű BBQ szósza lett. Mika Gábor ezt így kommentálta: „Büszkék vagyunk termékeink minőségére és a fogyasztók pozitív visszajelzéseire.”
A KOCH’S kínálatában tudniillik nemcsak a saját nemzet­közi színvonalú márkatermékei, hanem a cégcsoport tagjainak egyedi ízvilágú szószai is megtalálhatóak. Példaként említhetők a Develey Cheddar, Burger, Hotdog, Tartár, BBQ, Texmex salsa; a BBQUE termékei, valamint a Mautner Markhof különleges almaecetei és frissítő szörpjei. Mika Gábor szerint: „Ezek a termékek a fogyasztók változatos igényeit elégítik ki, különösen azokét, akik nyitottak az új ízekre.”
Az idei év első innovációja a KOCH’S exkluzív mustár- és majonézválogatása volt. A Hagymás és Tormás mustárok, valamint a Medvehagymás és Olívás majonézek teljesen egyedülálló ízvilágot képviselnek, és jelenleg nincs ­hasonló elérhető alternatíva a magyar kiskereskedelmi forgalomban. A Develey tasakos pácai – mind a paradicsomos, mind a mangós – gyors és praktikus megoldást kínálnak a grillezés szerelmeseinek, miközben a cheddar, tartár és kebab ízesítésű szószok iránti kereslet is folyamatosan növekszik.
Az érdeklődés a kisebb kiszerelések iránt nő, amit az egyszemélyes háztartások és az idősebb fogyasztók igényei hajtanak. Mika Gábor szerint a fiatalabb generáció körében megfigyelhető trend a csípős ízek népszerűsége. Bár az infláció kihívást jelent a grillszezonban is, úgy véli, hogy az általuk kínált prémium termékek továbbra is megfelelnek a vásárlói elvárásoknak.

 

Praktikus újdonságok a Kotányitól – természetesen

Az idei grillszezonra a Kotányi a legkedveltebb grillfűszer-klasszikusait új köntösben hozza el a fogyasztóknak. Szűts Ágnes, a Ko­tányi marketing managere elárulta: „Praktikus szóródobozos kiszerelésben, nagy méretben tesszük elérhetővé a grillfűszereinket azoknak, akik nagyban grilleznek. A húsok mellett a köretekre is kiemelten ­figyelünk: többféle sült krumpli- és saláta­keverék is piacra ­kerül szóródobozban.”
Az újdonságok között szerepel továbbá egy rub (szárazpác) termékcsalád, amely négy különleges ízesítést kínál: az 1001 éjszaka keleties, a Barista kávés, a Texas füstös, valamint a Jolly Joker mix, amely minden barbecue ételnek izgalmas ízt varázsol. A rubok alapja a barna cukor és nagy ­szemcséjű fűszerek, amelyek segítségével omlós, ropogós kérgű húsételek készíthetők.
A fűszerpiac 2024. első félévében 3%-os növekedést mutatott az előző év hasonló időszakához képest, azonban a korábban kiemelkedő húsvéti csúcsokat kezdi felváltani a nyár egyre népszerűbbé váló grillszezonja. Szűts Ágnes hangsúlyozta, hogy a vásárlók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a különleges ízvilágú fűszerek iránt, így a Kotányi kínálatában nemrég olyan új, füstölt fűszerek jelentek meg, mint például füstölt só és bors.
„A füstölt bors különleges ízét hét napon át bükkfán ­történő füstöléssel nyeri el” – magyarázta a manager. Ezek az újítások lehetőséget adnak arra, hogy akár növényi alapú ételekből is klasszikus grillízeket varázsoljunk, akár grillezés nélkül.
A hagyományos ízek kedvelőit sem hagyja figyelmen kívül a vállalat. „A Grill Klasszikus, a Grill Szárnyas és a Grill Zöldség mixek a legnépszerűbbek, egész évben kaphatóak, és nem csak grillételekhez használhatóak” – tette hozzá Szűts Ágnes.
A Kotányi számára kiemelten fontos, hogy termékei természetesek és adalékanyag-mentesek legyenek, ezért minden keveréket tiszta fűszerekből és természetes ízesítőkből (például sóból és cukorból) állítanak elő. Az egészségtudatos fogyasztók számára pedig só nélküli termékek is vannak a választékukban, amelyeket a Horváth Rozi márkanév alatt forgalmaznak.
A fűszerpiacot érintő kihívások között szerepel az alapanyagárak drasztikus növekedése, amelyet többek között a globális felmelegedés és az időjárási szélsőségek okoznak.
Az inflációra adott válaszként, a fogyasztók az olcsóbb beszerzési helyeket kezdték előnyben részesíteni, ennek eredményeként a diszkontáruházak a fűszerek fő értékesítési csatornáivá váltak.
Az árérzékenység ellenére azonban továbbra is erős a ragaszkodás a megbízható márkákhoz, és a Kotányi hisz ­abban, hogy az újdonságok felkeltik a vásárlók érdeklődését.
Idén a grillezés iránti keresletnövekedésére válaszul a Kotányi többféle display-t helyez ki a boltokban, hogy termékei minél látványosabban elérhetőek legyenek. A nagy kiszerelések, praktikus szórófejes és visszazárható csomagolások egyaránt segítik, hogy a fogyasztók számára könnyen használhatóak és személyre szabott módon elérhetőek legyenek a grillfűszerek.

Prémium esszencia egy cseppben
Az Olajütő Szociális Szövetkezet fokhagymás és chilis grillpác olajokkal, valamint olívaolajjal várja a vásárlókat.
„Az olívaolaj nemcsak ­húsok pácolásához, hanem saláták és köretek elkészítéséhez is kiváló választás lehet” – mondta el Spilák József, az Olajütő Szociális Szövetkezet ügyvezetője.
Hozzátette: az idei év újdonságaként bemutatkozott egy napraforgóolaj-alapú air fryer olaj, amelyet kifejezetten air fryerben történő sütésre fejlesztettek ki, de húsok pácolására is alkalmazható.
„A grillezők körében az egyik legkedveltebb termék a fokhagymás grillpác olaj, amely a napraforgóolaj lágy ízével és a fokhagyma jellegzetes aromájával bármely fűszerkeveréket igazán különlegessé varázsol” – emelte ki Spilák József.
A grillezés mint közösségi tevékenység és szabadidős elfoglaltság évről évre egyre népszerűbb, és ezzel párhuzamosan a grillezéshez kapcsolódó termékek iránti kereslet is növekszik. Az Ormánsági Olajok kínálata ideális választás azok számára, akik egészségesebb és minőségi alapanyagokra törekednek.
A grillolajok piacán 2025-ben a tudatos vásárlás és az egészséges életmódra való törekvés áll a középpontban.
Spilák József elmondta, hogy a hazai fogyasztók döntései­ben leginkább az ár-érték arány, az ízvilág és az egészség­tudatosság a meghatározó szempontok. Ennek meg­felelően az Ormánsági Olajok prémium kategóriás termékei, mint például a fokhagymás és chilis Grillpác olajok vagy az olívaolaj, jól illeszkednek ezekhez a fogyasztói igényekhez.
Spilák József megjegyezte, hogy véleményük szerint egyre nagyobb hangsúlyt kap az egészségtudatos táplálkozás a fogyasztók körében, különösen a fiatalabb generációk esetében, akik tudatosabban figyelnek arra, hogy milyen alapanyagokat használnak. Ennek jegyében kommunikáció­jukban is kiemelik, hogy termékeik ízvilága mellett egészségesebb ­alternatívát is kínálnak.
Az Ormánsági grillpácolajok és az air fryer olaj alapját hidegen sajtolt napraforgóolaj képezi, amely semmilyen kémiai adalékanyagot és egyéb káros összetevőt nem tartalmaz. A kíméletes hidegsajtolásos eljárás garantálja a minőséget és a természetességet, amelyet a vásárlók egyre ­inkább értékelnek.
Az infláció és az emelkedő alapanyagárak ellenére a szövetkezet az elmúlt években folyamatos növekedést tapasztalt mind a salátaolajok, mind pedig a grillezéshez szükséges olajok piacán. Bár az árérzékenyebb vásárlók számára a megnövekedett ár visszatartó erő lehet, az Olajütő Szociális Szövetkezet optimista, és egyre növekvő forgalomra számít a jövőben. Spilák József zárásképpen kiemelte, hogy a prémium kategóriájú, egészségtudatos termékeik minden fogyasztói igényt kielégítenek, legyen szó grillezésről vagy saláták elkészítéséről.

Ízkavalkád Franz Josef Kaiser módra

2024-ben a Ga Food Kft. egy új termékkategóriával lépett piacra: bemutatták a Franz Josef Kaiser tésztaszószokat, amelyek hét külön­böző ízesítésben kerültek a boltok polcaira.
„Egyidőben hét íz jelent meg a polcokon – Arrabiata, Bolognese, Olíva­bogyós, Bazsalikomos, Car­bo­nara, 4 Formaggi – négysajtos, Napoletana. Mindegyik tökéletes kiegészítője a grillhúsoknak, zöldségeknek” – tájékoztatta lapunkat Kovács Csilla, a Ga Food Kft. kereskedelmi és operatív vezetője.
A szószok mellett a Franz Josef Kaiser hidegen sajtolt extra szűz olívaolaja is kiemelt figyelmet kapott, amely nélkülözhetetlen alapanyag saláták és köretek elkészítésénél.
A Franz Josef Kaiser prémium termékei közül az extra szűz olívaolaj és a töltött olívabogyók vezetik az eladási listát. Az olívabogyók – legyenek azok lazaccal, tonhalkrémmel, paprikával vagy márványsajttal töltve – egyedi ízvilágot teremtenek, különösen grillezés során.
„A töltött olívabogyóink szinte mindegyike egyedi a hazai piacon. Tapasztalataink szerint a fogyasztók szívesen ismerkednek a különleges ízekkel, nyitottak az innovatív megoldásokra” – mondta Kovács Csilla. A prémium minőség és az egyedi ízvilág állandó vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.
A Ga Food Kft. büszkén számolt be arról, hogy a Franz Josef Kaiser termékei iránti kereslet folyamatosan nő. „Úgy látjuk, sikerült egyensúlyt teremteni az ár-érték-minőség hármasban. Ez a visszajelzés ösztönöz bennünket abban, hogy termékeinket minél szélesebb körben tegyük elérhetővé” – tette hozzá Kovács Csilla.
Az első három hónap eredményei meghaladták a vára­ko­zásokat, ami tovább erősítette a vállalat stratégiáját: ­prémium minőséget kedvező ár-érték arány mellett kínálni.
A Franz Josef Kaiser termékek további bővítése mellett a vállalat továbbra is a minőség, az innováció és a vásárlói elégedettség hármasára helyezi a hangsúlyt, biztosítva ezzel a márka hosszú távú sikerét a magyar piacon.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2025. áprilisi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ITT ELÉRHETŐ: