A kerti partik és baráti összejövetelek ízei és hangulata elengedhetetlenül összefonódik a tökéletes italválasztással, amely igazán megkoronázza az étkezés élményét. Idén minden tekintet a koktélalapú termékekre szegeződik, melyek a grillszezon egyre népszerűbb kísérőivé válnak, új színt hozva az esték palettájára.
Írásunkhoz az iparági képviselőket szólaltattuk meg a nyári italkínálat kulisszatitkairól. Milyen klasszikus ízek és trendteremtő újdonságok várják idén a magyar fogyasztókat? Hogyan formálódnak a hazai vásárlói szokások, és milyen változásokat tapasztalnak a nyári alkoholos italok piacán? Sőt, arra is fényt derítünk, mely különleges szezonális termékek dobják fel a grillezős összejöveteleket, és mitől válnak igazán emlékezetessé.
Borkultúra a szabad ég alatt
A borfogyasztás szezonális változása elsősorban a jó időnek és a szabadtéri programoknak köszönhető, amelyek közé a grillezés csak egy kisebb szeletként illeszkedik – mondta Frittmann Tamás, a Frittmann Testvérek Kft. borásza.
A grillszezon kezdetével a könnyedebb borok iránti kereslet fokozódik. „A reduktív fehérborok, rosék, és az ezekből készült fröccsök különösen népszerűek ilyenkor” – mondta Frittmann Tamás, hozzátéve, hogy „ezeknél a borászatoknál mutatkozik jelentős forgalomnövekedés.”
Szerinte az üzletek borválasztékát alapvetően maguk az áruházak határozzák meg, és a legtöbb helyen a termékek egész évben folyamatosan elérhetők a polcokon. Frittmann Tamás úgy véli: „Előfordulhatnak szezonális kihelyezések vagy akciók, amelyek segíthetik a szezonális termékek értékesítését, de ezek nem szabályos gyakorlatok”.
A bor és grillétel párosítás kapcsán az ő véleménye az, hogy bár „a borkultúra fejlődésének köszönhetően egyre több a tudatos fogyasztó, azt kijelenteni, hogy az egyes grillételekhez külön választanak maguknak borokat, túlzás lenne. Ez komoly szakértelmet igényel.”
Ebben az időszakban „elsősorban a könnyedebb fehérborokat és rosékat keresik a vásárlók, de előfordulnak vörösborok is” – tette hozzá. A boltok másodlagos kihelyezései kapcsán kifejtette: „Ezeknek minden szezonban van jelentősége, így ilyenkor olyan borok kerülhetnek előtérbe, amelyek jobban fogyhatnak a grillszezonban.”
Nyári frissítők a jó hangulatért
A DunaPro Brands Kft. nem csupán italokat kínál a grillszezonra, hanem közösségi élményeket is támogat termékeivel. A grillezés alkalom arra, hogy a barátok és családok friss levegőn, finom ételek mellett minőségi időt töltsenek együtt – osztotta meg gondolatait Sgánetz Eszter, a DunaPro brand managere.
Az ilyen pillanatokhoz tökéletes választás az Aperol Spritz, amely narancsos-kesernyés ízvilágával ideális kiegészítője grillezett ételeknek és könnyű salátáknak. Alacsony alkoholtartalma révén hosszú beszélgetésekhez is kiváló, narancsszínű megjelenése pedig vidám hangulatot varázsol.
A DunaPro Brands Kft. portfóliója számos olyan italt tartalmaz, amely illik a grillezéshez. Azonnal fogyasztható MIX koktéljaik buborékaikkal és ízgazdagságukkal garantáltan elvarázsolják a fogyasztókat. Hatféle ízben érhetők el – Gin&Passiógyümölcs, Gin&Mango, Mojito, Vodka&Görögdinnye, Vodka&Lime, Vodka&Erdei gyümölcs –, hogy mindenki megtalálhassa a számára tökéletes választást. A csavaros kupakos, 0,33 literes kiszerelésű MIX italok különösen praktikusak a grillszezonban.
A fogyasztói trendek nyáron az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok iránti kereslet növekedését mutatják – mondta el a brand manager. Emellett a nagyobb kiszereléseket is gyakran választják a vásárlók, mivel társasági eseményekre ideálisak és kedvező ár-érték arányt kínálnak. Az Aperol díszdoboz pedig ideális azok számára, akik otthon készítenék el az ikonikus Aperol Spritzet, hiszen mindent tartalmaz a koktél elkészítéséhez.
Cseles alkoholos szörpök: a partik hangulatfokozói
A grillszezon közeledtével a szabadtéri sütögetések hangulatát remekül kiegészítik a Cseles alkoholos szörpjei. Marton Bálint, a Cseles Drinks Kft. ügyvezetője is jó szívvel ajánlja őket: „Termékeink nem kifejezetten grillezéshez készültek, mégis harmonikusan egészítik ki a nyári ételek ízvilágát.”
A Cseles felnőttszörpök egyedi és különleges ízeket kínálnak, amelyek tökéletesen illenek a grillezett ételekhez. Az áfonyás-kardamomos vagy a meggyes-szegfűszeges-fahéjas változatok fűszeres, gyümölcsös élményt nyújtanak, míg a bodzás-citromos frissességével kiemelkedően népszerű a nyári hónapokban. Marton Bálint elárulta, hogy hamarosan egy új, limitált kiadású vérnarancs tonikkal is piacra lépnek, amelyet „koktélosabb vonalnak” nevezett, és különleges alapanyagai miatt várhatóan kissé drágább lesz.
A grillezéshez a Cseles italok nemcsak ízük miatt kiváló választás, hanem a különféle kiszereléseknek köszönhetően is. A 0,33 literes dobozos, előre elkészített változat praktikus személyes használatra, míg az 1 literes üveges kiszerelésből akár 7 liter ital is készíthető, ami nagyobb grillpartik számára ideális.
A termékek könnyen hozzáférhetők webshopon keresztül vagy olyan üzletekben, mint a Auchan, Metro és a CBA és COOP megjelölt üzletei.
A Cseles különleges promóciókkal is készül a nyári szezonra, például ajándék poharakkal és vászontáskákkal. Marton Bálint szerint: „Sokkal eredményesebb, ha az embereknek plusz értéket adunk, mint amikor egyszerűen csak olcsóbban kínáljuk a termékeinket.”
Ez a márka, amely először a Cápák között című műsorban mutatkozott be, ma már számos szórakozóhelyen is elérhető. Különleges történettel büszkélkedhet: Marton Bálint és Varga Dávid egy ablakkeret csiszolása közben álmodták meg a gyümölcsös, könnyed alkoholos ital ötletét. Így indult el a Cseles, amely jelenleg három ízzel – bodzás-citromos, áfonyás-kardamomos és meggyes-szegfűszeges-fahéjas – van jelen a piacon, és hamarosan érkezik a negyedik íz. Az egyedi ízvilág garantáltan feldobja a grillszezon hangulatát!
(TERMÉKMIX magazin – 2025. áprilisi szám)