A húsvéti ünnep az FMCG szektor egyik legfontosabb időszaka, amikor a fogyasztók nagyobb mennyiségben vásárolnak élelmiszereket, üdítőket, csokoládét, sütéshez és főzéshez kapcsolódó élelmiszereket, valamint egyéb ünnepi termékeket.
Erős húsvéti szezonban bízik az ALDI
Az ALDI közlése szerint az üzletlánc bízik abban, hogy erős húsvéti szezont zárhat. A tapasztalatok szerint a húsvéti időszakban a forgalom akár a többszörösére is nőhet a normál időszakhoz képest, a vásárlók pedig a hagyományos termékek mellett nyitottak az újdonságokra is, így az áruházlánc idén is számos különlegességgel készül. A húsvéti szezonban elsősorban a klasszikus ünnepi ételek és alapanyagok iránt várható a legnagyobb kereslet. A húskészítmények, különösen a sonka, valamint a friss tojás, kalács és friss pékáru iránt mindig nagy a fogyasztók érdeklődése. A hagyományos húsvéti csokoládékínálat mellett számos különlegességgel is készül az üzletlánc. A Choceur, Monarc és Moser Roth márkájú, magas minőségű húsvéti termékeik széles választékban lesznek elérhetőek. A húsvéti menühöz illő nedves szószok, ételízesítők és tormák forgalmának növekedésére is számítanak. A húsvéti időszakban alapvetően minden húskészítmény esetében növekszik a kereslet, leginkább a sonkatermékek területén, emellett a szezonális édességek, üdítők és alkoholos italok forgalma is jelentősen megnő.
A húsvéti fogásokhoz szükséges alapanyagokat, az ünnepi sütés-főzéshez szükséges kiegészítőket már a húsvét előtti hetekben elkezdik beszerezni a vevők. Az ünnep előtti egy-két hétben pedig a friss zöldségek és édességek iránt nő meg a kereslet. A tapasztalatok szerint a vásárlók egyre tudatosabban tervezik a húsvéti bevásárlást, és kihasználják az akciós ajánlatokat. „Az árérzékenység továbbra is meghatározó tényező, a vásárlók a kedvező ár-érték arányú termékeket keresik” – hívták fel rá a figyelmet. Emellett a fenntarthatóság és a helyi termékek iránti kereslet is növekszik, így az ALDI igyekszik minél több hazai beszállítóval együttműködni.
Az ALDI a Lipótival közösen fejlesztett termékeket is bevezeti az Azon melegében látványpékségeknél – háromféle zsemlével és két kenyérrel indul az együttműködés. A sütést könnyítik meg a szintén újdonságnak számító tortaalapok, míg áprilistól megújult és kibővült bor és pezsgőkínálat várja a vásárlókat.
Szezonális termékek és újdonságok a PENNY-ben
„A húsvét a magyar vásárlók számára a családi összejövetelekről, a hagyományos ételekről és az ünnepi készülődésről szól. Ez az időszak a PENNY-nél is kiemelten fontos, hiszen ilyenkor a vásárlók a húsvéti termékek mellett az olyan fogyasztási cikkeket is keresik, amelyek segítségével pénztárcabarát fogásokat tehetnek az ünnepi asztalra vagy akár ajándékként adhatók” – fogalmazott lapunknak Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarország kommunikációs vezetője.
Mint mondta, a korábbi évek tapasztalatai alapján a PENNY idén is élénk forgalomra számít üzleteiben a húsvét közeledtével. A szezonális termékek iránti kereslet már hetekkel az ünnep előtt megnő. A legintenzívebb vásárlási hullám a nagypénteket megelőző héten várható, különösen hétvégén és a szerda-csütörtöki napokon, amikor friss húsokért, kalácsokért és egyéb, elengedhetetlen ünnepi hozzávalókért térnek be az üzletekbe a vásárlók.
A húsvéti időszakban hagyományosan a sonkák, kalácsok, friss zöldségek, húsvéti édességek és tojások iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet. Mint megtudtuk, az idei évben 20 különböző sonkavariáció, valamint füstölt húsféle lesz elérhető a PENNY üzleteiben, amelyek között megtalálhatók lesznek a kedvező árú és minőségi sajátmárkás alternatívák, a népszerű Dárdás termékek is.
A klasszikus húsvéti süteményekhez szükséges alapanyagok – például sütőmargarin, darált keksz, kakaópor és kókuszreszelék – iránt is fokozott érdeklődés tapasztalható ebben az időszakban. A friss húsok közül ilyenkor többen keresik például a karajt, a darált húsokat és a kacsát, illetve a tormafogyasztás is jelentősen megugrik. Emelkedés mutatkozik a torma, a mustár, a majonéz és a ketchup eladásában is, különös tekintettel a nagy kiszerelésű és adalékmentes változatokra. Az édességek közül az üreges és töltött húsvéti csokoládék, nyúl- és tojásfigurák a legnépszerűbbek, sokan választják ezeket a PENNY saját márkás, pénztárcabarát Choco’la termékkínálatából – tudtuk meg.
Kazatsay Eszter szerint a tudatos ár-összehasonlítás és az akciókra való fokozott figyelem az idei szezonban is meghatározó lesz a magyar családok körében. „Az akciók és a hűségprogramok, például a PENNY-kártyás kedvezmények nyújthatnak még további segítséget abban, hogy a vásárlók költséghatékonyan szerezhessék be az ünnepi asztalra szánt termékeket” – említette. Idén, mivel a húsvét április végére esik, a PENNY kibővített jégkrém- és grillkolbász kínálattal is készül. Mindezen túl a már megszokott alapvető húsvéti termékek mellett tavaszi virághagymákkal, virágmagokkal és egyéb vetőmagokkal is várja a vásárlóit a diszkontlánc. A PENNY célja, hogy a vásárlók számára minél kedvezőbb árakat biztosítson, ezért egész évben különleges akciókkal, kártyás kedvezményekkel és promóciókkal készül. A tudatos vásárlás népszerűsítése érdekében pedig újabb recept tippekkel is segíti a fogyasztókat az ünnepi készülődésben.
Számos újdonsággal készül a SPAR
„2025-ben április 20-21-én lesz egyik legnagyobb ünnepünk, a húsvét, így április elejétől elkezdődik a készülődés, amely a nagypéntek előtti csütörtökön éri el csúcspontját. A várakozásunk szerint ez lesz az év legforgalmasabb napja. Mindezt tetézi, hogy az ünnep kezdetével egy hosszabb tavaszi szünet is kezdetét veszi az iskolások számára” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az idei húsvéti szezonra több mint 500 tonna füstölt húsáruval készülnek a SPAR és INTERSPAR áruházak. A SPAR saját tulajdonú REGNUM húsüzemei kötözött lapockával, füstölt-főtt tarjákkal, füstölt csülökkel, valamint füstölt, darabolt lapockával készülnek a szezonra. A termékekhez felhasznált sertéshús alapanyagok döntő részben hazai forrásból származnak. A friss étkezési tojások forgalmában is növekedést vár 2025-ben a SPAR. Felpörög a húsvéti menühöz illő torma, mustár és majonéz forgalma is ebben az időszakban. Tormából a húsvét környékén mintegy 70%-kal több fogy, de a mustárok és majonézek forgalma is negyedével növekszik az ünnepet megelőző hetekben.
Az ünnepet megelőző négy hétben folyamatosan nő az érdeklődés a sütési árucikkek iránt. A porcukrok kereslete mintegy 40%-kal növekszik, de a friss élesztő és liszt forgalma is jelentősen magasabb a tapasztalatok alapján.
A SPAR széles édességválasztékkal várja a vásárlókat az idei húsvét alkalmával is. A slágertermékek természetesen a figurák és a húsvéti csokoládétojások. A megszokott termékeken felül több újdonság is elérhető lesz, mert kiemelt figyelem fordul az egészségtudatos és mentes választékra. „Amellett, hogy számos újdonsággal is készülünk, az elmúlt évekhez képest magasabb keresletre számítunk idén a prémium termékek és a kedvezőbb árú SPAR márkatermékek iránt” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Felkészült a húsvétra a Tesco
„Idén különösen izgatottan várjuk a húsvéti időszakot, hiszen ez lesz az első ünnepi szezon, amit 2024. év végén átadott új logisztikai központunkból szolgálunk ki” – árulta el lapunknak a Tesco Sajtóosztálya.
A Tesco – mint minden évben – idén is számos újdonsággal és Clubcard kedvezményekkel várja a hozzá betérőket. A vásárlók mintegy 20 különféle tojásból választhatnak, S-től az XL méretig, a hagyományos mellett bio- és fürjtojást is találnak a kínálatban, melyekből a kiemelt időszakban mintegy 2 millió darab fogy. A szezonális édességek területén idén több új márkatermékkel is erősít, illetve 2 új saját márkás csokitojás és nyuszi mellett Finest édességekkel készül a lánc. A szeszesital választékban összesen 22, kifejezetten húsvétra szánt termék lesz elérhető a kínálatban, köztük a csak a Tesco kínálatában elérhető John Lennon és Elton John előtt tisztelgő Ballantines sorozat. „Emellett több száz dekortermékkel is készülünk, így ajtókopogtatókkal, asztali díszekkel, kosarakkal, tojásfestékkel és kerámiákkal. Utóbbiak februártól elérhetőek az üzletekben, míg a húsvéti élelmiszer- és italválaszték március közepétől kerül a polcokra” – egészítette ki a kínálat felsorolását a Tesco Sajtóosztálya.
Amire szükség lehet, elérhető az Auchanban
Az Auchan áruházak húsvéti kínálatában idén megtalálhatóak a vásárlók kedvencei: a hagyományos érlelésű parasztsonka, a minőségi tej- és étcsokoládéból készült húsvéti figurák és a közkedvelt húsvéti sós és édes kalácsok is.
A tapasztalat szerint a sonkák esetében a legkeresettebb termékek a hagyományos érlelésű parasztsonka, a füstölt-főtt tarja, a füstölt csülök vagy a füstölt-főtt frikandó sonka. Az áruházakban kaphatók prémium sonkák, 12 hónapig érlelt és szárított sonkakülönlegességek is.
Az édességek terén a hazai és nemzetközi márkájú csokoládéfigurák, húsvéti nyuszi formájú csokoládék, csokitojások, vagy egyéb ünnepi édességek, desszertek, kész sütemények, torták széles kínálata elérhető. A speciális étrendű vásárlókat cukormentes, diabetikus, laktózmentes húsvéti termékek választéka várja, egyre többen keresik – akár megelőzés céljából – ezeket az édességeket – tudtuk meg. A kalácsok között főleg a tradicionális változatokat keresik a vásárlók, mint a klasszikus fonott kalács, a sós húsvéti kalács és ünnepi kalács, de az Auchan választékában különböző ízű töltött kalács is szerepel a saját gyártású termékek között.
(TERMÉKMIX magazin – 2025. márciusi szám)