A termékinnovációk nemcsak hatékonyabbá, de személyesebbé is teszik az arc- és testápolást, és a hidratálás mellett egyre inkább előtérbe kerül a természetesség.

Nem csak az érzékeny bőrűeknek

A tapasztalat azt mutatja, hogy a fia­talabb generációt érinti a bőrérzékenység, allergiára való hajlam és az úgynevezett problémás bőr (atópia, ekcéma, pikkelysömör). Ők tudatosan keresik a bőrgyógyászatilag tesztelt, hipoallergén termékeket.
„Sajnos sem a habzó, sem a gyógyszertári fürdetőkrémek összetétele nem kedvez a 3 éves kor alatti babák bőrének. Az idősebb korosztály általában bőrszárazság esetén kezd utánajárni, hogyan előzhető meg, illetve csökkenthető a panasz” – mondta dr. Kiss Rita orvos, mikrobiológus, az Inzula Ker. Kft. ügyvezetője.
Az Inzula Ker. Kft. kínálatában megtalálható Sába Intim és Care termékeket a napi, tudatos tisztálkodás „testőreinek” álmodták meg dr. Kiss Rita szülei. Míg az előbbi termékcsalád az intim területek természetes egyensúlyát támogatja, az utóbbi kozmetikumok rendszeres használata segít helyreállítani a bőr egyensúlyát, ápolja és megvédi a kiszáradástól. A Sába Derm kategória hipoallergén, újszülött kortól használható, kifejezetten problémás bőrűeknek, sőt a ­tumoros betegek napi tisztálkodásához készültek. „A Sába Derm Testápoló egyben kéz- és arcápoló is. Különlegessége, amellett, hogy bőrgyógyászatilag tesztelt, azaz hipoallergén, enyhén savas (pH4) vegyhatása mosakodás után támogatja, gyorsítja a bőr természetes állapotának visszanyerését. Ennek következtében kevésbé szárad ki a bőr” – említette a szakember.
„Ugyan nőgyógyász javaslatára, nők intim gyulladásainak megelőzésére fejlesztettük világelső férfi intim mosakodónkat, de napi használata férfiak intim fertőzésének csökkentésében is jelentős szerepet játszik. Az elmúlt években már nemcsak a hölgyek, hanem a férfiak is egyre nagyobb testfelületen borotválkoznak. A helyi bőrgyulladások, kipirosodás csökkentésére fejlesztettük nőknek és férfiaknak is a Sába Care Hidrogéleket. Összetevőik: urea, allantoin, tejsav, körömvirág kivonat, mentol, levendula és citromolaj” – ismertette a férfiak­nak is kínált termékeket.
Dr. Kiss Rita kiemelte: óvatosan kell kezelni a kozmetikumokat ajándékozás esetén, és érdemesebb a legkisebb kiszerelésű termékekkel meglepni az ajándékozott személyt. „Adventi időszakban utazó kiszerelésű termékeinkből állítunk össze ajándékcsomagokat különböző tematika szerint, melyeket Sába kozmetikai táskába csomagolunk. Utazáshoz, wellness hétvégére való készüléshez nagyon jó a kis csomagolású termékek ajándékozása, hiszen karácsonykor is a ­tudatos testápolást szolgáló kozmetikumok a változtatásra hívják fel a figyelmet” – fogalmazott.

Tudatos kínálat és választások

A testápolás kategóriát az egész évet nézve továbbra is a klasszikusnak számító,
tápláló, hidratáló termékek uralják. Említésre méltó viszont, hogy
az elmúlt időszakban megjelent egy új trend a testápolás polcokon: a megoldás fókuszú termékek képében. Tokaji Orsolya, a Rossmann kategóriamenedzsere lapunknak elmondta: egyre több ilyen termékkel rukkolnak elő a gyártók, akik többnyire egyértelműen kommunikálnak a termékek felületén, így segítve az eligazodást ezen a nem kis választékkal rendelkező piacon.

A téli időszakban minden évben a mélyhidratáló termékek a legkeresettebbek. „Itt érdemes megemlíteni, főleg a klasszikus testápolók tekintetében, hogy vásárlóink továbbra is a nagyobb kiszereléseket preferálják, ezért egyre több 250 ml-es termékünket lecseréltük a 400 ml-s változatokra” – ismertette a változásokat a szakember.
Mint mondta, a vevők a kakaóvaj, a panthenol, vala­mint az Aloe vera összetevőket tartalmazó termékeket keresik, de az új, az arcápolás szegmensben már megjelent összetevők is teret kapnak, mint például: a C-vita­min, a ceramid vagy a retinol tartalmú testápolók. „Az újabb összetevőket pozitívan fogadják vásárlóink, és egyre bátrabban használják a testápolás rutinjukban.”
„A karácsonyi ajándékozásra idén is gondoltunk. Több különleges csomagösszeállítással készültünk, mind a boltokban, mind pedig weboldalunkon – hívta fel rá a figyelmet Tokaji Orsolya. A Rossmann vásárlói megtalálják a kedvelt, már ismert márkák mellett, a kifejezetten „karácsonyi” illatanyagokkal rendelkező termékösszecsomagolásokat is. A folyamatos promóciókkal támogatott limitált csomagok egészen karácsonyig elérhetőek lesznek a hálózatban.

 

Bőrápolás újdonságokkal 

A Lush kozmetikai márka életében a téli szezon a cukorkásan édes, fűszeres és gourmand illatokról szól. Télen előtérbe kerülnek az intenzívebben hidratáló formulák, melyek gazdagok természetes növényi vajakban és olajokban. Többen keresik az arcpakolásokat, testradírokat, masszázstömböket, és a fogyasztók gyakrabban választják a kádfürdőzéshez használt fürdőbombát, habfürdőt és fürdőolajat.
„A téli szezonban debütáló halloweeni és karácsonyi kollekcióink számtalan újdonságot tartogatnak minden évben, beleértve a bőr- és testápoló termékeket is. Például sokan keresik a télen visszatérő, limitált kiadású Snow Fairy termékcsaládunkat, melyben egy ikonikus rágógumi-illatú testápoló és testradír is helyet kap. Ezen felül az egész éves kollekciónk részét képezi a Sticky Dates, datolyával teli, karamellaillatú termékcsaládunk, melyben ugyancsak helyet kap egy testápoló és egy testradír, de a 25% datolyaszirupot tartalmazó Sticky Dates tusfürdő is remekül ápolja és puhítja a bőrt” – ismertette a kínálatot Szakál Réka, a Lush Hungary Kft. PR- és digitális marketing felelőse.
A Lush minden terméke uniszex, azonban a kozmetikai vállalatnak vannak a férfiak által jobban kedvelt, könnyebb formulájú bőr- és testápolói is, és népszerű a szakáll- és arcszappan is. A borotválkozáshoz sokan választják a Dirty borotvakrémet, vagy a hűsítő mentolkristályokkal teli Shaved Ice borotvakrémet.
Szakál Réka hangsúlyozta, hogy a Lush működésének alapját képezi az innováció, legyen szó formulákról, előállításról, csomagolásról. Termékeinek flakonjai egy ideje már újrahasznosított óceáni műanyaghulladék felhasználásával készülnek, beleértve a rajtuk található címkéket, így egyszerre hasznosíthatók újra. Nemrégiben lecserélték a szilárd parfümök csomagolását is, így a kis üvegtégely helyett ma már újrahasznosított műanyag stick csomagolásban kaphatók a termékek. Jelenleg pedig a közvetlenül a flakonra és üvegre nyomtatott „címkék” technológiájának globális kiépítésén dolgozik a vállalat.
Az ünnepi időszakban minden évben többféle ajándékszettel rukkol elő a vállalat, melyek között vannak kifejezetten kádfürdős, zuhanyzós és vegyes összeállítások, szezonális bőrápolók is.

 

Tartalmasabb ápolás és védelem

Fehér Nóra, Valkó-Fekete Nóra és Tóth Ildikó, a dm Kft. szortiment menedzserei felhívták rá a figyelmet, hogy ősz végétől az arcápolás tekintetében előkerülnek a tartalmasabb arcápolók, szérumok. Az irritáció elkerülése érdekében kiemelten fontos a bőr zsír- és nedvességtartalmának megőrzése. „Erre különösen alkalmasak a táplálóbb krémek, szérumok, ceramidokkal, peptidekkel, hyaluronsavval, urea tartalommal. A retinolt és annak származékait érdemes fokozatosan beépíteni az arcápolási rutinba.”
„Azt látjuk, hogy ebben az időszakban a vásárlók erősebben vágynak a kényeztetésre és az ellazulásra. Így egy nehéz nap után többször jutalmazzák magukat ­extra hidratálással és táplálást nyújtó arcmaszkokkal” – fogalmaztak. A tapasztalat azt mutatja, fontos az őszi és téli időszakban is a fényvédelem, és az ajak ápolására is fokozottabban figyelnek a vásárlók. Mivel arcápolás kategóriában a tudatos fogyasztóknál egyre inkább szempont a termékek parfüm- és illatanyagmentessége, ez a téli időszakban sincs másképpen.
A férfiak számára kifejlesztett arcápolók egyelőre még jóval kisebb választékot képviselnek, mint a női termékek. „Férfi arcápolóknál is megfigyelhetők a női trendek, csak jó pár év késéssel. Megjelentek a szérumok és a fényvédőt tartalmazó nappali krémek, valamint a napi rutin részét képező lemosók és szem­környék­ápolók. A Balea men termékek között nemcsak arcápolókat találnak a vásárlók, de a szakállat viselő férfiak, szakállápoló olajat, gélt, vagy formázó pomádét is találnak maguknak.” A fiatalabb célcsoport vásárlási döntései során szintén megfigyelhető, hogy elsősorban valamilyen bőrproblémára keresik a megoldást.
A dm boltokban külön kihelyezett arc- és testápolási ajándékcsomagok kiválasztásánál fontos szempont a vásárlóknak, hogy ezek minél praktikusabbak, összetettebbek legyenek, illetve valamilyen plusz „aha” élményt nyújtsanak, és önálló meglepetésként is megállják a helyüket.
Online és offline kommunikáció is segíti a termékek értékesítését a legnagyobb médiafelületeket, illetve a dm saját kommunikációs csatornáit is használva. Online shop vonalon is készülnek erre az időszakra, ­illetve a törzsvásárlói programban is extra ajánlatokkal találkozhatnak a vásárlók.


Ápol, véd és táplál

Kőrösy Gabriella, az AC Marca Hun­gary Kft. ügyvezetője megemlítette, hogy a bőrtípus nagyban meghatározza, ki milyen terméket választ, de a téli időszakban elsősorban a bőrtáplálás és a bőrvédelem a legfontosabb szempont a bőrápolási termékek kiválasztásánál, mivel a hideg időjárás különleges igényeket támaszt a bőrrel szemben. A hideg és száraz levegő kiszáríthatja a bőrt, ezért a vásárlók előnyben részesítik a gazdag, mélyhidratáló krémeket, amelyek visszaállítják és megőrzik a bőr nedvességtartalmát és ápolják a kiszáradt bőrt.
„A Lactovit termékek fő összetevője a tejprotein, amely gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, segít táplálni és hidratálni a bőrt. A tejprotein növeli a bőr rugalmasságát, miközben megőrzi annak természetes nedvességtartalmát, így különösen hasznos a száraz bőr számára” – tette hozzá.
„A Lactovit testápolók átfogó bőrápolási megoldást kínálnak, amelyek célja a bőr táplálása, hidratálása és védelme – mondta lapunknak Kőrösy Gabriella. – A száraz és a rendkívül száraz bőr által igényelt ultra hidratáló hatás eléréséhez a tökéletes megoldást a Lactovit Lactourea termék­családja ­kínálja a benne található Lactourea-nak köszönhetően, amely egy egyedi tejsavból és tiszta karbamidból álló komplex.”
Mint ismertette, a Lactovit száraz és rendkívül száraz bőr kezelésére szolgáló termékcsaládjának tagjai, a Lactourea termékek összetételei segítenek a bőr egészségének és hidratáltságának megőrzésében, valamint valóságos védőgátat hoznak létre, amely regenerálja a bőrt. A táplálás mellett a feszesítés is kifejezetten fontos a fogyasztók számára. „A Lactovit portfóliójában megtalálható a Lactourea Firming termékcsalád, ami kollagén tartalmának köszönhetően helyreállítja és feszesíti a bőrt, növelve ezzel a bőr rugalmasságát.” A kozmetikai márka a karácsonyi időszakban is gondol a fogyasztókra, és 3 féle Lactovit testápolási csomagot kínál a vásárlóknak.


Nappalra és éjszakára is ajánlott


Makovényi-Soós Adrienn, a Homeonatura Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa megemlítette, hogy általában nappal a könnyedebb, éjszakára pedig a sűrűbb arckrémeket és testápolókat használják az emberek. Azonban a téli időszakban ezt érdemes lehet megfordítani, mert a bőr jobban kiszáradhat a hideg levegő­ben, illetve a fűtés hatására. A téli időjárás beköszöntével bátran használhatók a különféle AHA- és BHA-savak, melyek segítenek a bőrfelszín természetes megújulásában.
„Ebben az évben számos újdonságot vezettünk be, ­többek között egy Magnéziumos testápolót, Arclemosó olajat, szájöblögetőt bio kókuszolajjal” – hívta fel rá a figyelmet az ügyvezető igazgató. – Ezeken kívül októbertől elérhető a weboldalunkon két nagyon magas hatóanyagtartalmú hialuron és C-vitamin peptid booster. A fentieken kívül novemberben érkezik egy hűsítő golyós applikátorral ellátott retinolos szemszérumunk is, amivel nagyon szépen lehet csökkenteni a ­szemkörnyéki ráncokat.”
Mint megtudtuk, a Schüssler kétféle limitált karácsonyi ­illatú kézkrémmel, ajakbalzsammal és micellás vízzel készül az idei ünnepi szezonra. Emellett pedig különböző csomagajánlatok is elérhetőek lesznek a weboldalon, szintén limitáltan. „A tapasztalat szerint az arcápolási termékek mindig is nagy népszerűségnek örvendenek ünnepek, szülinapok és a karácsony alkalmával. Karácsonykor nálunk az anti-agingre fókuszáló termékeink a legnépszerűbbek, főképp a kifejezetten erre a területre fókuszáló Age Protection Intense termékcsaládunk termékei fogynak a legjobban” – említette Makovényi-Soós Adrienn.
A vásárlók egyre tudatosabbak, a natúr, színezék- és illatanyagmentes termékek egyre népszerűbbek. Fontos aspektus számukra a környezetbarát csomagolás is. „Koz­me­ti­kumaink hatékonyságuk mellett bőr- és környezetbarát termékek is, arcradírunk dörzsszemcséi például a vízbe jutva sem szennyezik a környezetet, fényvédőnk pedig teljes mértékben korallzátonybarát.


Természetes törődés

A 45 éve a világpiacon ­megtalálható Argital a kezdetektől fogva magas biominőséget, állatkísérlet-mentes készítményeket kínál: szlogenje szerint „minőséget a bión túl”. A vállalat sok esetben biodinami­kus, azaz Demeter-minőségű gyógynövényeket használ, kutatásaiban orvosokkal, egyetemekkel dolgozik együtt és figyelembe veszi az antropozófiai orvosi ismereteket is.
Sárközy Ágota, az Oliolab Kft. ügyvezetője tapasztalata szerint mivel télen szárazabb, érzékenyebb és jobban feszül a bőr, ezért a „gazdagabb törődést biztosító” készítményeket vásárolják az emberek. Az Argital téli slágere a rózsakrém, a rózsaolaj és a rózsavíz, sokan keresik a propoliszkrémet és a propolisztartalmú készítményeket is, melyek melegítő, gyulladáscsökkentő hatásúak lehetnek. „A idei év egyik újdonsága, a Fagyöngy krém a bőr immunvédelmét támogatja, ­kifejezetten alkalmas a téli hónapok arc- és testápolására, mert gazdagabb textúrájú, komplex krém” – fűzte hozzá.
Feltűnően többen keresik télen a bio tusfürdőket, és megnő az érdeklődés a jó minőségű szappanok iránt is. „A hideg idő beálltával a sűrűbb textúrájú, öregedésgátló, melegítő és védőhatással rendelkező formulák felé fordul a figyelem. Az érzékenyebb bőrűek pedig ilyenkor az ­allergénmentes termékcsaládunkat választják” – említette az ügyvezető, aki a férfiaknak a mandulás szappant, az agyag arc- és ­testpakolást és a Bojtorján krémet ajánlotta. „Ez a krém tisztít, hidra­tál és kiválóan alkalmas borotválkozás utánra.” Emellett télen sok olaj fogy, ami alkalmas arra, hogy a hideg kezet, lábat, arcot átmelegítse és melegebben tartsa, egyfajta védelmet biztosít és táplálja is a bőrt.
Sárközy Ágota felhívta rá a figyelmet, hogy az Argital esetében az ár-érték arány olyan jó, hogy egyre többen keresik a vegán formulát, illetve az állatkísérlet-mentes termékeket.
Mint megtudtuk, a márka az idei ünnepi szezonra egy ­limitált kiadású díszdobozzal, illetve egyéb dísztasakban kínált termékösszecsomagolással készül, benne a legfontosabb téli krémekkel: rózsakrémmel, rózsaolajjal, egyéb olajokkal, sűrűbb textúrájú krémekkel. Az Argitál idén részt vesz a Fehér és Fekete Péntek akciókban és a Bijó áruház novemberi kedvezményes akciójában is, emellett a fogyasztók a márkával találkozhatnak néhány karácsonyi bazárban is.


Speciális bőrproblémákra is

Bőrgyógyászok közreműködésével a Dr.Kelen kifejezetten az ekcémás problémákkal küzdő fogyasztóknak fejlesztett ki gyógynövényes lipo krémet elsősorban azért, mert ez a bőrprobléma egyre több embert érint, és olyan speciális kezelést igényel, amivel a gyulladást és a viszketést csökkenteni, a fertőzést pedig megelőzni lehet.
Kelen Réka, a Dr.Kelen kereskedelmi és marketing ­vezetője elmondta: a Dr.Kelen Ekcéma lipo krém természetes módon segít megfelelő állapotban tartani és védeni az ekcémás, irritált bőrt. A Panthenol és édesgyökér csökkenti az ­irritációt, viszketést, a természetes Arginin és Allantoin támogatja a sebgyógyu­lást, a teafaolaj segít megelőzni a felülfertőződést.
„Általános trend, miszerint a vásárlók egyre inkább keresik a természetes, gyógynövény alapú megoldásokat és lehetőség szerint kerülik a szintetikus készítményeket. Természetesen a Dr.Kelen Ekcéma lipo termék is illat-, színezőanyag és tartósítószer nélkül készül, hiszen ezek a mesterséges anyagok irritáció forrásai lehetnek, ami az ekcémás bőr esetében különösen kerülendő.” Mint megtudtuk, az ekcéma kezelése mellett a keringési problémák okozta kellemetlen tünetek enyhítését is segíteni igyekszik a Dr.Kelen. A vállalat kifejlesztette a Keringés optimalizáló emulgélt, amely természetes hatóanyagok segítségével serkenti a lokális vér- és nyirokkeringést. Intenzív és hosszantartó hideg-meleg hatásával amellett, hogy felfrissíti a fáradt, zsibbadt hideg, végtagokat, a hátat és a vállat, mérsékli a duzzadt, nehézláb érzetet.
A téli szezonban kiemelt kommunikációs aktivitással támogatja az Ekcéma krém értékesítését a vállalat. „A márka social média felületeinken ez a termék lesz fókuszban, az organikus tartalmak mellett fizetett hirdetések formájában is. Tervezünk influencer együttműködéseket és bolti figyelemfelhívó kihelyezéseket is” – ismertette Kelen Réka.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. novemberi szám)

BELELAPOZOK: