A Technavio jelentése szerint a dezodorok globális piaca 2027-re 13,19 milliárd dolláros növekedést ér el. Az előrejelzések szerint a növekedést egyrészt a férfi felhasználók dezodorok iránt erősödő kereslete, másrészt a csomagolási és termékfejlesztési innovációk segítik elő.

Az emberek életszínvonalának javulása világszerte megnövelte a testápolásra, azon belül a dezodorokra fordított kiadásokat, különösen az ezredfordulós korosztály körében – írja a Technavio technológiai kutató- és tanácsadó cég Globális dezodorpiac 2023-2027 című jelentésében.
A felmérés szerint a piac értéke 2017-ben 25,92 milliárd dollár volt. Ezzel szemben a következő években évi 6,78%-os ütemben fog növekedni, míg végül 2027-re eléri a 13,19 milliárd dolláros értéket.
A jelentésben megjegyezték, hogy a dezodorok iránti kereslet jelentősen erősödik a dolgozó férfiak körében. Az ezredfordulós lakosság is egyre többet költ testápolási és parfümtermékekre, köztük drága illatszerekre és dezodorokra. Földrajzilag ezen a piacon Észak-Amerikában várható a legnagyobb bővülés (33%).
A dezodorok elsődleges szerepe továbbra is a szagok elleni küzdelem. A Technavio szakértői szerint azonban az iparág az innováció révén fejlődik, a márkák folyamatosan új formulákat és csomagolásokat vezetnek be azért, hogy megfeleljenek a fogyasztói elvárásoknak. Ezen innovációk közé tartoznak a természetes és alumíniummentes formulák, organikus összetevőkkel, például aktív szénnel, szóda­bikarbónával és kókuszolajjal. Ezek a termékek azok számára készültek, akik alternatívát keresnek a hagyományos termékek helyettesítésére.
Az előrejelzés szerint a vizsgált években az összetevők biztonságával kapcsolatos tudatosság jelentősen növekedni fog.
A jelentés megállapította, hogy a hatékonyságra és a bőr egészségére összpontosítva a dezodorgyártók kénytelenek lesznek alkalmazkodni a megbízható és bőrbarát megoldásokat kereső, igényes fogyasztók változó igényeihez, miközben a hatékonyságra és a bőr egészségére összpontosítanak.

Nő a kereslet a természetes összetevőjű izzadásgátlók és dezodorok iránt

Egyre nő a kereslet a természetes alapanyagú izzadás­gátlók és dezodorok iránt Európában. A fogyasztók szívesen látnak probiotikumokat a termékek összetételében.
Az európai válaszadók 77%-a állítja, hogy az izzadásgátlók és dezodorok természetes összetevőit szükségesnek vagy kellemesnek tartja. A Global Data elemzőcég szerint sok fogyasztó keresi a probiotikumokat tartalmazó izzadásgátlókat, amelyek támogatják a bőr egészséges mikrobiomjának fenntartását.
Az elemzők szerint az érdeklődést a természetes alapanyagú dezodorok és izzadásgátlók iránt az növeli, hogy igen negatív a vegyi anyagok, különösen az izzadásgátlókban található alumínium- és cirkónium­vegyületek megítélése.
A GlobalData szakértője szerint a jóllét szempontja jelentős szerepet játszik a vásárlási döntésekben. A fogyasztók természetes eredetű összetevők felhasználásával készült izzadásgátló dezodorokat keresnek, mert úgy vélik, hogy ezeknek alig vagy egyáltalán nincs mellék­hatásuk a szervezetre. A tudatos fogyasztók ­körében egyre népszerűbbek az illóolajok, az aloe és egyéb természetes eredetű összetevők.
A jelentés szerint a márkák az igénynek megfelelő, természetes összetevőket tartalmazó izzadásgátlók és dezodorok piacra dobását tervezik. Például Franciaországban az Unilever bevezette a Dove Bio márkájú izzadás­gátló spray-t, amely természetes eredetű hajtó­gázt és 99%-ban természetes eredetű összetevőket tartalmaz.
A Global Data szerint a gyártóknak lehetőségük van arra, hogy erősítsék a fogyasztók elmozdulását a természetes összetevők felé azáltal, hogy innovatív termékeket fejlesztenek ki, és a kémiai vegyületeket természetes összetevőkkel helyettesítik. A természetes összetevők magas költségei és a kompatibilitási korlátozások azonban kihívást jelentenek a gyártóknak abból a szempontból, hogy hatékony terméket állítsanak elő, miközben fenntartják a versenyképes árakat.