Kiss Enikő évek óta kutatja azokat a termékeket, amelyek a hagyományos táplálkozásban népszerűek, de a speciális étrendet követők nem fogyaszthatják. Azért, hogy megkaphassák ezeket az ízeket, méghozzá nagyon magas minőségben, a volt élsportoló saját mentes portfóliót hozott létre 2014-ben. A cég hamarosan olyan új tejhelyettesítő termékekkel jelentkezik, amelyek még nem érhetőek el a hazai piacon.
Kiss Enikő, az ALL IN natural food termékeket gyártó Vegan Health Kft. alapítója és ügyvezetője elmondta, hogy az ALL IN natural food volt az első olyan magyar márka, amelynek mentes termékei nem pusztán a paleo, de a vegán étrendnek is megfelelnek. Glutén -, laktóz-, tejfehérje-, tojás és hozzáadott cukormentesek is, ráadásul szója és kukorica sincs bennük. Csak és kizárólag természetes összetevőket tartalmaznak.
Az ALL IN termékeket mentességük folytán ételérzékenyek is fogyaszthatják, de az egészségtudatos fogyasztók elvárásainak is megfelelnek. Nagyon ritka az, hogy valaki csak egy jellemzőt zár ki az étrendjéből. Inkább párosításokat keresnek az emberek: gyakori a glutén- és laktózmentes kombináció. Kiss Enikő ezért úgy döntött, hogy a termékekből egyszerre zárják ki az összes gyakori allergént, illetve került összetevőt. Ez nem csak a fogyasztók, de a gyártás szempontjából is jó megoldásnak bizonyult, ráadásul így a keresztszennyeződésnek még a lehetőségét is kizárják. Saját üzemmel rendelkeznek, ahol kizárólag mindenmentes terméket gyártanak. A folyamatosan magas minőséget és a termékek tisztaságát a beszállítók nagyon gondos megválogatásával, az alapanyagok szigorú szűrésével garantálják.
Tiszta, mentes és finom termékek
Elmondása szerint a garantált mindenmentesség mellett még két tényező biztosítja az ALL IN termékek különlegességét.
„Nagyon tiszta alapanyagokkal dolgozunk. Ezalatt azt értem, hogy nincsenek bennük felesleges és mesterséges összetevők, ízfokozók, és tartósítószert sem tartalmaznak. Csak olyan összetevőket használunk fel, amelyek az emberi szervezetre jó hatással vannak, vagy szükség van rájuk” – hangsúlyozta.
Ugyancsak fontos jellemzője az ALL IN termékeknek, hogy nagyon finomak is. Amikor először jelentek meg a „mentes” termékek a magyar boltokban, akkor sok mentes termék egyet jelentett az „íztől mentes”, rosszabb esetben az „ehetetlen, de egészséges” minősítéssel.
„Az ALL IN termékek azonban nagyon finomak, ízletesek. Rendszeresen kóstoltatjuk őket olyan fogyasztókkal is, akik nem mentesen étkeznek, és jellemzően nekik is nagyon ízlik. Ez nagyon örömteli visszajelzés számunkra, mert ők általában szkeptikusak. A vevőink is nagyon szeretik a termékeinket” – jegyezte meg.
Kiss Enikő élsportolói múltja nagy hatással volt a termékfejlesztésekre. A többszörös magyar bajnok és válogatott hétpróbázó számára a súlymegtartás és az egészségmegőrzés fontos szempontot jelentett a táplálkozásnál.
„Mindez az ALL IN termékekben is megjelenik. Figyelünk arra, hogy optimális tápértékekkel rendelkezzenek a termékeink. Cukrot nem adunk hozzájuk, és a felhasznált gyümölcsök is többnyire alacsony glikémiás indexű, de magas antioxidáns tartalmú bogyós gyümölcsök” – magyarázta.
Országos lefedettség
Az ALL IN országosan elérhető a Spar és Interspar üzletekben, a Biobarát hálózatban, egyéb bioboltokban és delikátesz üzletekben. A kiskereskedelem több módon is profitálhat az ALL IN portfólióból. Általuk egy olyan réteget is elérhet egy szupermarket vagy egy diszkont, akiket korábban nem. Nem kell elmennie ugyanis a vevőnek egy másik boltba, hogy megkapja ezeket a mentes termékeket, ami főként vidéken lehet könnyebbség.
„A vegán termékeket a laktóz- és a tejfehérjére érzékenyek is keresik, a gluténmentes tábor pedig már igen jelentős csoportot tesz ki. A portfóliónkkal egy kisebb bolt minden mentes igényt ki tud szolgálni, ezért polchely szempontjából is optimálisak” – fejtette ki.
Széles portfólió
Az ALL IN portfólió jelenleg mintegy 70 termékből áll, a szortiment 4 fő termékcsoportra osztható: desszertekre (sütemények, krémdesszertek, gyorsfagyasztott torták, bejgli), jégkrémekre, kókuszgurtokra és kókusztejitalokra, és a Vegafölre. Emellett kész- és félkész ételek, csokoládé- és mogyorókrémek, szószok, krémlevesek is megtalálhatóak a kínálatban.
Az üzletekben az ALL IN portfólióból egyértelműen a krémdesszertek a legnépszerűbbek, illetve a Vegaföl névre keresztelt vegán tejföl a top favorit. A sütemények is nagyon kedveltek.
„A retailben a gyorsfagyasztott tortákat sokan keresik, ami egy kifejezetten jó ajándékozási lehetőség. Akkor pedig nagy segítség lehet, ha mentesen étkező vendégek érkeznek a házhoz, mert nem kell külön desszertet készíteni a számukra. Sőt, egyetlen desszerttel többféle diétát követő embert ki lehet szolgálni” – mondta.
Ugyancsak sokan vásárolják a kiskereskedelemben a Kókuszgurtokat és a kókusztej italokat.
Februárban jelent meg legújabb termékük, az ALL IN Édesburgonya krokett. Hamarosan a tejhelyettesítő termékeknél is piacra lépnek újdonságokkal, amelyek várhatóan hasonló népszerűségnek örvendenek majd, mint a Kókuszgurt vagy a Vegaföl, vagy a túrót helyettesítő Rögös krém.
„Ezek is olyan termékek lesznek, amelyek jelenleg még nincsenek a hazai piacon, de a magyar fogyasztóknak szükségük van rá” – közölte.
Emellett bővítik a kész- és félkész-ételek szegmensét is.
„Már van gnocchink és lasagnánk is. Tavaly a várakozásokat felülmúlva indultak a partnereinkénél, szépen fogynak a boltokban. Ezek olyan finom, gyorsan elkészíthető, tápláló ételek, amelyeket a gluténmentes és vegán étrendet követők is fogyaszthatnak. Ilyen tiszta összetevőkkel készült, gluténmentes és vegán gnocchi, lasagne és krokett jelenleg nincs a piacon” – állapította meg.
Egyéni igényekre is tudnak reagálni, csomagopciókat is kínálnak a boltoknak. Ha egy partnerük új desszertet, süteményt kér, akkor a termékfejlesztésük igyekszik eleget tenni a kérésnek. Saját márka gyártására is nyitott a cég, jelenleg is tárgyalnak erről egy franchise-hálózattal.
Folyamatosan növekvő kereslet
Az adatok azt mutatják, hogy Európa-szerte masszívan nő a gluténmentesen táplálkozók tábora, de Magyarországon a cukorbetegek száma sem csökken.
„Azt gondolom, hogy az egészséges táplálkozás a jövőben még nagyobb figyelmet kap. A fiatalok között sokan már most is környezettudatosan, tisztán étkeznek, és itthon is intenzíven növekszik a flexitáriánus tábor. Ez a generáció 5–10 év múlva nagyon komoly hatással lesz a vásárlói szegmensre” – hívta fel a figyelmet.
A Vegan Health Kft. külföldi terjeszkedésre készül, már folytatnak tárgyalásokat ez ügyben. Főleg a környező országokban és Németországban terjeszkednének, de más irányban is nyitottak. Kiss Enikő úgy véli, a termékek minősége és színvonala ezt abszolút lehetővé is teszi. Hosszú távon azt tervezi, hogy egy folyamatosan fejlődő, innováló, európai kiterjedésű vállalkozássá válnak. Bízik abban, hogy az ALL IN brand olyan szeretetmárkává alakul, amit az emberek széles körben örömmel fogyasztanak.(x)
(TERMÉKMIX magazin – 2024. februári szám)