2025.júl.18.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

    Szilva

    Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza

    Általános

    Színes saláta

    A helyes táplálkozás nem kitartás kérdése, hanem s…

    Kutatás

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

    Újrahasznosítás

    15 milliós napi rekord született a visszaváltásban…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

    babaápolás

    Gondoskodás nagy kiszerelésben is: Kettős kihívás …

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

    Sörcsap

    Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Trend

Az élelmiszer- és italpiacon 2025-re  általános növekedést prognosztizálnak
Trend
2025.jan.08.

Az élelmiszer- és italpiacon 2025-re általános növekedést prognosztizálnak

A fogyasztói tendenciákat vizsgáló tanácsadó cég, a Circana közzétette a globális élelmiszer- és italpiacra vonatkozó prognózisát.

2024-ben az élelmiszer- és italpiac (F&B) alapárainak mérsékelt növekedése tovább folytatódott, amit a növekvő promóciós ráták ellensúlyoznak. Az átlagár változásaihoz hozzájárul az is, hogy az értékesített F&B termékek összetétele változik, ahogy a fogyasztók az elérhető termékek közül az olcsóbb alternatívákra váltanak, miközben sokan a prémium kategóriájú, innovatív új termékek felé is nyitnak.
A kiskereskedelmi forgalom ismét növekedni kezdett, eközben a vendéglátásban tapasztalható áremelkedés arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy inkább otthon étkezzenek.

Növekedési lehetőségek a jövőben

Miközben a piaci volumen 2023-hoz képest idén javulni látszik, és a fogyasztók továbbra is nagyobb hangsúlyt fektetnek az otthoni kiadásokra, a kiskereskedelmi élelmiszer- és italpiacon tapasztalható dinamikák kihívást jelentenek, és a jövőben várhatóan mérséklik az összesített növekedést.
„A fogyasztókat az érték iránti igény hajtja, ami hatással van a volumen mellett az ár-mix növekedésre is” – magyarázta Sally Lyons Wyatt, a Circana globális ügyvezető alelnöke és főtanácsadója. „Azt tapasztaljuk, hogy az általános értékeket kínáló csatornák egyre befolyásosabbakká válnak. A külön­féle e-kereskedelmi alternatívák szintén növelik a kényelmet és ártranszparenciát, az online tranzakciók pedig mostanra már az élelmiszer-és italpiac dollárban kifejezett növekedésének 35%-át generálják, annak ellenére, hogy mindössze 10%-os piaci részesedéssel rendelkeznek. Arra számítunk, hogy a fogyasztók továbbra is a saját márkás termékeket fogják előnyben részesíteni, amelyek volumene 3%-kal nőtt az előző évhez képest, szemben a mainstream márkák 1%-os visszaesésével, mivel szelektíven választják a megfelelő értékeket nyújtó prémium márkákat.”
Eközben a kiszámíthatatlan fogyasztói magatartás tovább bonyolítja a piaci dinamikát. A fogyasztók egyre inkább az otthoni étkezések felé fordulnak (ennek volumene 1%-kal nőtt), szemben a vendéglátóhelyekkel (ahol a forgalom 2%-kal csökkent). Közben a vásárlási szokások is változnak: a fogyasztók gyakrabban, de alkalmanként kevesebb terméket vesznek. A fogyasztók egyre szelektívebb vásárlási szokásaival párhuzamosan bizonyos termékeket egyre ritkábban vásárolnak meg, egyes beszerzéseket elhalasztanak, más alternatívákra váltanak, és több teret engednek a tetszés szerinti termékeknek.


Mi várható 2025-ben?

A Circana előrejelzése szerint az élelmiszer- és italipar 2025-ben 2,0% és 4,0% közötti növekedést mutat majd dollárértékben.
Az értékesítés volumenének növekedése valószínűleg 0% és 1% között fog mozogni, mivel az otthoni fogyasztás növekedése mellett a vendéglátóegységek forgalma is fellendül. Az értékorientált vásárlói magatartás változása valószínűleg továbbra is befolyásolni fogja a volumennövekedési lehetőségeket.
A Circana előrejelzése mérsékelt gazdasági feltételek lassulását feltételezi 2025-ben, ideértve a bruttó hazai termék és a rendelkezésre álló jövedelem 2024-nél gyengébb növekedését, a munkaerőpiac enyhe gyengülését és a stabil fogyasztói bizalmat. Ha a gazdasági körülmények felülmúlják a várakozásokat, előfordulhat, hogy a volumennövekedés enyhe csökkenést mutat majd, mivel a fogyasztók többet látogatják majd az éttermeket, amihez a prémium élmények iránti kereslet által vezérelt erősebb ármix párosul. Ezzel szemben a vártnál gyengébb gazdasági feltételek tovább erősíthetik az ­otthoni étkezési preferenciákat, miközben csökkenthetik a ­prémium termékekért való ­fizetési hajlandóságot.

Kilátások

A Circana várakozásai szerint az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) az F&B értékesítések 2025-ben is 4% körüli növekedést mutatnak, a 2024-es hasonló tendenciát követően. Ez a növekedés elsősorban az ár-mix 3%-os növekedésének köszönhető. Fontos tendencia az EMEA régióban a generikus és saját márkás termékek egyre bővülő jelenléte.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. decemberi szám)

digitális lapszám ITT:

Tags: italtrend
  • Előző cikk: Ezek lesznek a fogyasztói trendek 2025-ben Előző
  • Következő cikk: Milyen változásokra számíthatunk a snackek piacán 2025-ben? Következő

Legfrissebb

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Mizo Art Coffee

Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

2025.júl..16

Solti Andrea mozaikkép

Leköszön posztjáról Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary …

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom