Kézzel fogható a változás a fogyasztók felfogásában és viselkedésében.
A fogyasztók közel fele (46%) azt állítja, hogy rendkívül aggódik az éghajlatváltozás miatt – írja az ESM az EY Future Consumer Index friss jelentése alapján.
A globális felmérés szerint 42%-uk fontolgatja, hogy az éghajlatváltozás árra vagy elérhetőségre gyakorolt hatása miatt változtat azon, hogy milyen élelmiszert fogyaszt, míg 29%-uk már kénytelen volt változtatni étkezésén. A válaszadók 56%-a úgy véli, hogy a fogyasztóknak jobb társadalmi és környezeti célkitűzésekre kellene ösztönözniük a vállalatokat.
„Kézzel fogható a változás a fogyasztók felfogásában és viselkedésében” – nyilatkozta Kristina Rogers, az EY globális fogyasztói vezetője. „Nemcsak fenntarthatóbb fogyasztásra törekednek, hanem életmódjukat is át kell alakítaniuk, hogy hozzájáruljanak a klímaváltozás hatásainak legyőzéséhez.”
Megjegyezte azt is, hogy hatalmas a szakadék a szándék és a cselekvés között, mind a kormányok, mind a vállalatok és a fogyasztók esetében. A klímaválság hatásai azonban felgyorsítják az intézkedéseket, valamint támogatják a vásárlói szokások megváltoztatását.
A kutatásban 28 ország több mint 22 000 fogyasztóját kérdezték meg. Ebből az is kiderült, hogy a fogyasztók 80%-a világszerte továbbra is aggódik a pénzügyei miatt, 54%-uk pedig azt mondta, hogy a jövőben kevesebbet tervez vásárolni, egyrészt a spórolás miatt (73%), másrészt mert úgy érzi, nincs szüksége új dolgokra (49%).
A válaszadók 39%-a világszerte a környezetvédelem érdekében is kevesebbet vásárol. Divatra, ruházatra és cipőkre sokan igyekeznek kevesebbet költeni.
Az EY tanulmánya szerint a fogyasztók emellett többet főznek és szórakoznak otthon, és kevesebbet rendelnek elvitelre (43%). A válaszadók mintegy 61%-a pedig azt állítja, hogy a saját márkás termékek segítenek neki spórolni.
Az ünnepi időszak közeledtével a válaszadók 61%-a tervezi, hogy részt vesz az olyan eseményeken, mint a Black Friday, 71%-uk addig vissza is fogja a vásárlásait.