Az amerikai Costco kiskereskedelmi vállalat átlépte az 500 millió eurós értékesítési határt Spanyolországban, ami főleg az új üzletnyitásoknak és a taglétszám növekedésének köszönhető.
A vállalat a 2023-as pénzügyi évben 544 millió eurós forgalmat ért el, ami 29%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Taglétszáma 24%-kal, 650.000 tagra nőtt, az üzleteinek a látogatottsága pedig meghaladta a 3,7 milliót.
Spanyolországon belül Sestao-ban nyílt meg a negyedik kirendeltsége, az ötödik Zaragoza-ban fogadja a vásárlókat szeptember 13-ától. Mindegyik spanyol boltjának ugyanaz a koncepciója: több mint 15.000 négyzetméteres alapterületű, és a vásárlás feltétele a tagsági díj megfizetése. A másik három Costco áruház Getafe-ban, Las Rozasban és Sevillában található.
A vállalat itt nem áll meg, bolthálózatának további bővítését tervezi Spanyolország régióiban. Az eredeti terv az volt, hogy Madridban három központot is létrehoznak, valamint Barcelonában és Valenciában is terjeszkednek - ez azonban még nem valósult meg.
Bár a Costco Spanyolországban a 2023-as pénzügyi évben 7,7 millió eurós veszteséget könyvelt el, ez azonban az előző évinél 40%-kal és 10 éve a legalacsonyabb visszaesés volt. A vállalat arra számít, hogy továbbra is lesznek veszteségei, amíg el nem éri a piaci penetráció és az értékesítés magasabb szintjét.
A Costco összesen 267 millió eurót fektetett be a spanyol leányvállalatba, ebből 51 millió eurót költöttek tavaly. Az összeg zöme (50 millió euró) egy Torijában felépült új logisztikai központ felépítésére ment el, amely a kiskereskedő szerint a legnagyobb a maga nemében Európában.
A Costco Spanyolországon kívül Európában Franciaországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban is jelen van.