Horvátország legnagyobb üzletlánca, a Studenac jelentős potenciált lát a további terjeszkedésben, 2028-ig mintegy 3.400 üzletet szeretne üzemeltetni.

A horvátországi Amerikai Kereskedelmi Kamara és az Enterprise Investors (EI) magántőke társaság által szervezett konferencián Dragan Baškarad, a kiskereskedelmi vállalat igazgatótanácsának tagja kifejtette: a következő öt év során 3.400-ra növelnék a kirendeltségeik számát. A terjeszkedést a horvát kiskereskedelmi piac folyamatban lévő konszolidációját, és a hagyományos üzletek fennmaradó 15%-os piaci részesedésében rejlő növekedési potenciált kihasználva valósítanák meg.

Baškarad szerint a horvát kiskereskedelmi piac becsült értéke meghaladja a 10 milliárd eurót, és az elkövetkező években várhatóan évente akár 5%-kal is növekedhet, ami azt jelenti, hogy értéke 2028-ra mintegy 13 milliárd euróra ugorhat. Elmondása szerint a Studenac sikerének a receptje a szomszédsági üzletformájában rejlett, ami jelentősen meg is különböztette a többi kiskereskedőtől. Itt a közvetlen közelben élők vagy dolgozók mindennapi szükségleteit elégítik ki, és olyan árucikkeket kínálnak, mint az élelmiszerek, testápolási termékek, újságok.

A Studenac jelenleg már több mint 1.300 üzletet üzemeltet Horvátországban, de már megkezdte a terjeszkedését a szomszédos Szlovéniában is.

(ESM Magazine)