A pékségek és az italboltok száma azonban növekszik az országban.
A Dun & Bradstreet becslése szerint közel 400 000 cég működik a lengyel piacon. Az előző év azonos időszakához képest ez 0,8%-os csökkenést jelent – írja a wiadomoscihandlowe.pl.
Az elmúlt 12 hónapban 3000 tűnt el a piacról. A lengyelek ugyanakkor több mint 9,5 ezer ember tevékenységét függesztették fel a boltokban, ami több mint 72%-os növekedést jelent 2023 végéhez képest.
Ennek a kutatók szerint több oka is van. Mindenekelőtt az e-kereskedelem gyors és erőteljes fejlődése, valamint a nehéz piaci helyzet az elmúlt két évben, beleértve a magas inflációt, a növekvő saját költségeket, illetve a világjárvány negatív hatásait a lengyel kereskedelemre. Igaz ugyan, hogy az üzletbezárások dinamikája is lassul, mivel a tavalyi 3000 bezárt bolt kevesebb, mint a 2022-es bezárások száma.
Tavaly a legnagyobb számban az élelmiszerüzletek száma csökkent (-787), 91,8 ezerről 91 ezerre. A cipőboltok száma csak kis mértékben (-482), a 2022-es 38,9-ről 38,4 ezerre esett vissza. Csökken a halüzletek (-1,42%), a húsboltok (-1,29%) és a zöldségesek (-0,82%) száma is.
A Dun & Bradstreet adatai azt mutatják, hogy az üzletek számának növekedésével járó iparágak a következők: autóipari boltok (+0,35%), pékségek (+0,44%), alkoholboltok (+0,12 százalék) és dohányáru szaküzletek (+5,06%), valamint sportüzletek (+0,59 százalék), játékboltok (+0,31 százalék), gyógyászati cikkek (+2,8 százalék .) és ékszer- és óraüzletek (+0,05 százalék).