Ázsia az e-kereskedelemben olyan tempót diktál, amellyel sem Európa, sem az USA nem képes lépést tartani.

A Kantar Worldpanel egy nemrégiben nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint az ázsiai térségben az FMCG cikkek online vásárlásainak részesedése 7,3% volt. Ez az érték Európában 5,6%, az USA-ban pedig 1,9%. Az elmúlt években az Ázsia/Csendes-óceáni régióban a kiskereskedelem e-commerce forgalma a 2014-es 0,6 billió USA dollárról 2018-ra 1,8 billió­ra emelkedett.

Az országok között abszolút éllovasnak számít Kína, ahol a kiskereskedelemben az e-kereskedelem forgalma 2019-ben előreláthatólag el fogja érni a 2,3 billió USA dollárt.

Az ázsiai térségben az FMCG cikkek és a friss élelmiszerek (több, mint 25%-kal) a fogyasztói költségek jelentős hányadát teszik ki. A folyamatosan javuló életminőség és az egyre jobb internet-elérhetőség következtében jelentősen emelkedett az FMCG cikkek online kereskedelme.

Ezen a területen azonban jelentős különbségek vannak abban, hogy a különböző országok mit részesítenek előnyben: Kínában és Koreában a fogyasztók inkább készételeket vásárolnak, miközben a vietnámi vásárlók a szépségápolási termékeket részesítik előnyben.

Az ázsiai e-kereskedelmi piac fejlődése nagyon változatos: Dél-Koreában, Kínában és Tajvanban kiemelkedő, ezzel szemben Vietnámban, Thaiföldön és Malajziában még jócskán akad fejlődési lehetőség. Ázsiában számtalan oka van annak, hogy a vásárlók kiemelten használják az e-kereskedelmet. Egyrészt az ázsiai fogyasztók online és mobil generációnak számítanak. Dél-Koreában, Tajvanban és Kínában már a lakosság mintegy 2/3-a használ okostelefont.

Ázsiában az online vásárlások népszerűségét jelentős mértékben elősegíti a tény, hogy az online vásárlás csekély időbefektetéssel kényelmes hozzáférést biztosít a legkülönfélébb termékekhez és szolgáltatásokhoz.