A Kantar éves Brand Footprint jelentésének legfrissebb kiadása megállapította, hogy a Coca-Cola világszinten továbbra is a legtöbbet vásárolt márka, melyet közel 8,3 milliárdszor választottak a polcokról a vásárlók.

A Coca-Cola penetrációja is nőtt – 2,6%-kal emelkedett a márkát vásárló háztartások aránya – derült ki a Kantar adataiból.
A Kantar Brand Footprint jelentése 62 piacon elemzi a fogyasztói magatartást, a világ népességének 76%-át, és a bolygó GDP-jének 86%-át reprezentálva.
Az idei jelentés szerint a háztartásonkénti átlagos élelmiszerköltés több, mint 1000 dollárra (919,53 euróra) nőtt, ami közel 60%-os növekedés az egy évtizeddel ezelőtt, 2013-ban mértekhez képest.

A Red Bull a leggyorsabban növekvő márka

A jelentés további megállapításai közé tartozik, hogy a Red Bull a leggyorsabban növekvő FMCG-márka (17,8%) a vásárlások számát tekintve, ami az új vásárlók bevonzásának köszönhető olyan piacokon, mint Brazília, Kína, Franciaország, Németország és az Egyesült Államok.
Emellett a Sunsilk mondható még a legsikeresebb márkának, ami az új vásárlók bevonzását illeti, 2023-ban ugyanis több, mint 26 millió új háztartás vásárolta meg a márkát.

Fogyasztói kiadások

A fogyasztási cikkek márkáira fordított kiadások átlagosan 8,6%-kal, vásárlónként 1052 dollárra (967,35 euróra) nőttek.
Ezt a növekedést többek között az - év során átlagosan 4%-kal nőtt - élelmiszer-infláció generálta, de hozzájárult a tendencia, hogy a fogyasztók a megélhetési nehézségekkel szembeni megküzdési stratégiaként jobban igénylik az otthoni kényeztetést és szívesebben áldoznak csúcskategóriás termékekre.

Ezek a típusú vásárlások átlagosan 6,7%-os költségnövekedést eredményeztek cikkenként.

A legtöbbet az Egyesült Államokban költik a vásárlók csomagolt fogyasztási cikkekre, háztartásonként átlagosan 3063 dollárt (2816,52 eurót), míg Bangladesben a legalacsonyabb az átlagos kiadás, háztartásonként kevesebb mint 159 dollár (146,21 euró).



(Forrás: www.esmmagazine.com)