A hitelminősítő szerint az infláció és a magasabb kamatlábak továbbra is korlátot jelentenek a profitot nézve.

A továbbra is magas infláció, az emelkedő kamatlábak és a visszafogott gazdasági aktivitás még mindig akadályt jelent abban, hogy visszaálljon az élelmiszeripari gyártók forgalma és nyeresége a következő 12-18 hónapban – írja az ESM a Moody's jelentése alapján.

A hitelminősítő ugyanakkor azt is közölte, hogy a legtöbb élelmiszeripari gyártó jó hitelhányaddal és megfelelő likviditással rendelkezik. A prémium és nem alapvető élelmiszereket értékesítő vállalatok azonban valószínűleg nehezebb helyzetben lesznek. A Moody's szerint 2023-ban a legtöbb élelmiszeripari vállalkozás nyereségessége valószínűleg javulni fog, ami a tavalyihoz képest az inflációs nyomás enyhülésének, a megemelkedett áraknak és árréseknek köszönhető.

A Moody's szerint az átlagos globális nyereség várhatóan 4 és 7 százalék közötti mértékben nő a következő 12-18 hónapban, azonban az infláció és a magasabb kamatlábak számos országban valószínűleg továbbra is hatással lesznek az élelmiszeripari cégek nyereségére.

A hitelminősítő intézet közölte azt is, hogy a magas infláció és az alacsonyabb vásárlóerő következtében egyre több fogyasztó fordul a saját márkás termékek felé, ami azt jelenti, hogy a jól kialakított és változatos saját márkás kínálattal rendelkező élelmiszergyártók előnyre tehetnek szert.