Ha pár éve megkérdezik, hogy mi is tulajdonképpen az Amazon, a válasz az lett volna, hogy egy online kereskedelmi cég. Az Amazon Fresh és az Amazon Go azt mutatja, hogy ma már teljesen más a helyzet. Tippek az online sikerhez.

Ha ma teszik fel ugyanezt a kérdést, akkor az lesz rá a válasz, hogy egy folyamatosan fejlődő online platform és vállalat hatalmas ambíciókkal.

Az Amazon Fresh élelmiszerben utazik, az Amazon Go pedig az egyik legprogresszívebb élelmiszerüzlet, amely app-al működik eladók nélkül. A cég stratégiája követendő példa lehetne sokaknak – a the drum portál összeszedte a hatékony stratégia legfontosabb szempontjait.

Lényeges az átfogó audit

A cégnek két forrása is van az adatok elemzésére: az Amazon Retail Analytics (ARA), és az Amazon Marketing Services (AMS). Elemzéseket és kutatásokat kínálnak a fogyasztók tartalom preferenciáiról, vásárlási kategóriákról, és információkat az életstílusukról, hobbijukról. Ennek eredményeként fel tudják tárni, hogy mire fókuszáljon a marketing tartalom, mik a targetálási lehetőségek, vagy épp kivel érdemes együttműködéseket kötni.

A „mit vásárol?”-nál lassan fontosabb a „mit csinál?”

Az online vásárlók 55 százaléka kezdi el keresését az Amazonon, ha valamilyen terméket szeretne vásárolni. Ezeknek a kereséseknek pedig, több mint a fele eredményez vásárlást. A márkáknak jóval nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk a termékajánlókra és összehasonlításokra, mivel az online vásárlók 90 százaléka olvassa azokat és e tartalmak befolyása által vásárolnak. 

Nem csupán azt kell vizsgálni, hogy mit fognak megvásárolni a fogyasztók, hanem hogy mit csinálnak – milyen aktivitásokat végeznek – olvashatjuk a cikkben.

Tradicionális és új márkák

A teljes értékű Amazon stratégiának leginkább egy játéknak kell lennie, amellyel megváltoztatjuk a cégünket. Ahhoz hogy változtassunk a tipikus szemléletmódon, az eddig különállóan dolgozókat, mint például a kiskereskedelmen, értékesítésen, vagy a fizetett média megjelenéseken munkálkodó csoportokból egy munkacsoportot kell alakítani, adatmegosztással és a lehetőségek optimalizálásával. 

A tradicionális márkák per pillanat küzdenek azért, hogy megőrizzék online is a pozícióikat az új –sokszor csak online belépő – felkapaszkodó versenytársakkal szemben. Minél előbb kezdik el építeni „amazoni” stratégiájukat annál könnyebb lesz tartaniuk a tempót a „digitális bennszülött” versenytársakkal.