Ma már nem kérdés, hogy érdemes-e, kell-e az online és mobil csatornákon is értékesíteni. Sokkal inkább az, hogy hogyan lehet ebben a szegmensben is versenyelőnyhöz jutni a jelentős számú konkurens mellett?
Míg az offline – fizikai - világban a válaszunk erre a marketing lehet, nem szabad elfelejtenünk, hogy a webes piac egy informatikai alapú világ, ahol miközben a fogyasztó kedvenc csokoládéja nevét írja be a keresőbe, programok és kódok sokasága fut végig a rendszeren a megfelelő és legrelevánsabb válaszok listázása érdekében.
Vajon az Ön online boltja is ott lesz ebben a listában? És ha igen, hányadik lesz a sorban? És ha nem, miért nem??
A legtöbb terméket a gyártók GTIN számmal (Globális kereskedelmi áruazonosító szám, melyet a vonalkódok alatt találhatunk meg a termékek csomagolásán) látják el, amely egyedileg és minden kétséget kizáróan azonosítja az adott terméket a globális piacon és az online piacon egyaránt. Ha a termékadatok feltöltésekor a GTIN számot is megadja a kereskedő, akkor a keresőmotorok sokkal biztosabban azonosítják az adott terméket, így a valóban mérvadó eredményeket listázhatják az online vásárlóknak. Ezen az elven működik ma már a keresés az olyan sikeres webshopokban is, amilyen az Amazon, vagy az Alibaba.
Az okos online értékesítés azonban nem áll meg a GTIN-nél. Mi az az Okoskeresés (SmartSearch) és miért érdemes minden online kereskedőnek foglalkoznia ezzel éppen most?
Az online kereskedelem legnagyobb ellentmondása, hogy miközben az emberi igényeket szeretnénk minél jobban kiszolgálni, a gépek szabványos nyelvén kell hatékonyan beszélnünk. Ha a kereskedő minden lényeges és érdekes információt kiírt a webshopban erre kialakított felületre a termék mellé, az még korántsem jelent teljes sikert. Az információs technológia nyelve ugyanis egy szabványosan strukturált nyelv, melynek szabályai igen messze állnak a hagyományos emberi kommunikációtól. A GS1 legújabb, ún. SmartSearch szabványa és útmutatója abban segít, hogy milyen módon szükséges a termékadatok megadása a webshopokban ahhoz, hogy a különböző keresőmotorok és okostelefon applikációk gyorsan és hatékonyan értelmezhessék ezeket és a fogyasztó keresésére az így talált legrelevánsabb választ listázzák az első helyen számára.
A GS1 szabványok az online világban is segítik a gyártókat és kereskedőket abban, hogy kiaknázhassák a többcsatornás értékesítés minden előnyét, miközben a fogyasztók számára is az elvárt vásárlási élményt nyújtják.
Kíváncsi a részletekre? Írjon nekünk! Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.