Noha a szeletelt felvágottak forgalma egész évben kiegyensúlyozott, az őszi iskolakezdéstől a nyári vakáció kezdetéig valamennyivel megemelkedik a termékek iránti érdeklődés. A szülők elsősorban a hagyományosan jól ismert felvágottakat teszik kosaraikba, de szívesen kipróbálják az újdonságokat, vitaminnal dúsított, bio, esetleg vegán szeletelt felvágottakat is.

Minőség és kínálatbővítés
Az ALDI gazdag szeletelt felvágott szortimentjében megtalálhatók a kedvező árfekvésű felvágottak (többek között olasz, zala, fokhagymás felvágott, sertés párizsi, tavaszi szelet csirkehúsból), a különféle sonkák (mint a csirkemellsonka, szeletelt combsonka, szeletelt tarja és karaj), a vegán felvágottak és a prémium kategóriába tartozó termékek (pl. mortadella, prosciutto crudo, serrano sonka) is. A diszkontlánc lapunknak megemlítette, hogy egész évben gondolnak valamennyi korosztály egészséges táplálkozására, így az egyre bővülő, kiváló ár-érték arányú szeletelt felvágottak kínálata folyamatosan elérhető.
A vásárlók – a mentes termékek mellett – a magasabb hústartalmú termékeket keresik a kínálatban. Az ALDI a vásárlói igényekre is reagál, a szeletelt felvágottak kínálat­bővítése a különféle laktóz- és gluténmentes felvágottak, vala­mint a húsmentes, illetve húst helyettesítő termékek bevezetésével valósul meg.
Az üzletlánc állandó választékában egész évben elérhető, gyerekek számára kínált párizsi laktóz-, glutén- és színezékanyag-mentes, ízvilága mégis a klasszikus párizsi ízjegyeit idézi. Az iskolai időszakban a reggelire, uzsonnára kínált felvágottak forgalma valamelyest megemelkedik, de egész évben kiegyensúlyozott.
A szeletelt felvágottak kínálatában többféle kiszerelés elérhető, amelyek mindegyike megtalálja a saját vásárlóközönségét. Az ALDI a lehető legjobb ár-érték arányra törekszik, éppen ezért számos termékből nagyobb kiszerelésben is kínálja termékeit. Mint fogalmaztak, elmondható, hogy a vásárlói igények alapján összeállított szortiment minden eleme kedvelt, az összes kategória töretlenül fejlődik.
Mint megtudtuk, a tapasztalat azt mutatta, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt a nagyobb kiszerelésben elérhető termékek keresettebbé váltak.
Az iskolakezdésre kiemelt figyelmet fordít az ALDI, így az ehhez kapcsolódó termékeiről számos csatornán keresztül kommunikál. A széles termékválasztékra klasszikus, szórólapos és webes megjelenéssel, valamint a közösségi médiumok felületein való kommunikációval hívja fel vásárlói figyelmét. Weboldalán számos, az iskolakezdéssel kapcsolatos hasznos információ is elérhető, amely valódi segítséget nyújt vásárlói számára a zökkenőmentes évkezdéshez.

Keresettek a mentes felvágottak
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy a „normál” szortimentből a szülők gond nélkül megtalálják a megfelelő termékeket gyerekük számára. Amennyiben mégis speciálisan nekik szánt termék kerül fejlesztésre, ott ezekre a termékekre igazak a következők: magas hústartalom, glutén-, laktóz- és szójamentes, hozzáadott ízfokozó mentes, vagy erre való törekvés. „Tehát a mentességekben kell erősnek lennie a kifejezetten gyermekeknek is ajánlott terméknek, valamint az sem ritka, hogy hozzáadott vitamint tartalmaznak” – egészítette ki.
Mint említette, a SPAR a húskészítmény szortimentjével az elmúlt években is rendkívül magas elégedettségi szintet ért el a vásárlói kutatások alapján, tehát az elvárások majdnem teljes palettáját lefedjük. A termékek forgalmára természetesen hatással van a szeptember eleji iskolakezdés, de ez nem számottevő, mert a gyerekek egész évben szívesen fogyasztják a folyamatosan bővülő kínálatból a szeletelt felvágottakat.
„Magában a kategóriában elvárás lett a laktóz-, szója-, és gluténmentesség, illetve az egyre magasabb hústartalom. Emellett természetesen megjelentek a választékban vegán és vegetáriánus készítmények, melyek leginkább az egészségtudatosságra törekvő és ehhez kapcsolódó táplálkozási szokással rendelkező vásárlókat elégítik ki, illetve a ­csökkenő húsfogyasztást kiváltó flexiteriánus vásárlók számára adnak alternatívát” – fogalmazott Maczelka Márk.
A kommunikációs vezető megjegyezte, hogy kifejezetten a gyerekek számára előállított és fűszerezett szeletelt felvágottak szortimentje nem rendelkezik nagy ­termékpalettával. Maczelka Márk szerint kevés nagyon célzottan készült ilyen termék van a piacon, pont azért, mert szűk a kereslet és nem éri meg fejleszteni. A „normál”, felnőtteknek szánt kínálattól abban különböznek a gyerekeknek szánt termékek, hogy enyhe fűszerezésűek, kevés adalékkal bírnak és magas hústartalom jellemzi őket.

Megszokott és egyedi ízek
Az elmúlt időszakban a járvány hatására a kényelmi kategória, azaz az előre csomagolt, szeletelt termékek forgalma nagyobb arányban nőtt, mint a személyes kontaktust ­igénylő kiszolgáló pultoké.
Az iskolába járó gyerekekre és a többlet feladatokat el­látó szülőkre is gondolva, az iskolakezdéshez kapcsolódó kategóriákban csökkenő, illetve akciós átlagárak mellett, széles választékkal várják az Auchan Retail Magyarország áruházai a vásárlókat.
Az Auchan áruházakban minden évben iskolakezdési akcióval, tematikus kínálattal várják a gyerekeket és szüleiket az áruházak bejáratánál elhelyezett területeken. A ­reggelizés és az uzsonnázás fontosságát hangsúlyozva az üzletekben az előre csomagolt, vákuumcsomagolt és pultos szeletelt fel­vágott kínálat összeállításánál idén is nagy gondot fordítottak arra, hogy minden gyermek jól és egészségesen ­töltse idejét az iskolákban.
Mint fogalmaztak, az Auchan üzletek állandó kínálatában megtalálható kiváló minőségű és ízű szeletelt fel­vágottak – többek között baromfi, sertés, marha húsáru – a kulináris felhasználások széles skálájával bírhatnak. Így az iskolába járó gyerekeknek is ajánlottak.
Az előre csomagolt szeletelt felvágottak címkézésén az elvártaknak megfelelően minden információ elolvasható, ami segíti a szülőket a választásban – így például glutén- vagy laktózmentes –, milyen fűszereket, hozzáadott anyagokat tartalmaznak.
Bár a gyerekek éppúgy kedvelik a „normális”, hagyományos felvágottakat, választhatnak a kifejezetten az ő számukra előállított kínálatból is. A kisebbek számára készült szeletelt felvágottak előállítása során a fűszerezésre, összetevőkre, vitamintartalomra külön figyelmet fordítanak a gyártók.

Szeletelve is nagyban
A tapasztalat azt mutatja, hogy a szülők számára kifejezetten fontos a minőség és az alapján választja a természetes, fogyasztásra kész hús­készítményeket, tudtuk meg a TESCO sajtóosztályától. Ezt a tartósan nagy keresletet több gyártó is fejlesztésekkel – pl. feldolgozási, csomagolási technológiák – igyekszik kielégíteni, hogy olyan természetes és ízletes termékek kerüljenek a vásárlók kosaraiba, amelyek nemcsak hosszabb ideig tárolhatók, de adalékanyag-mentesek is.
A TESCO folyamatosan bővülő szeletelt felvágott választékából az iskolai időszak alatt nagy sikert érnek el a ­marha és baromfi párizsik, sonkafélék és szalámik. A pultokban kapható friss termékek iránti kereslet csökkenést mutatott az elmúlt évben, ami főként a pandémia hatásának tudható be. A szülők nagyobb mennyiségben vásároltak előre csomagolt szeletelt felvágottakat, nem ritkán a nagyobb kiszereléseket választva.
Mint megtudtuk, egyértelműen megmutatkozik a szülők gondossága és nagyobb figyelme a gyerekek élelmezése terén. A visszajelzések alapján elmondható, hogy a választáskor az összetevők mellett befolyással bírnak a csomagolások dizájnja, színvilága, a címke olvashatósága is.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. szeptemberi szám)