A minőségi fagyasztott pékárukat a frissesség, az íz, az egyszerű elkészítés, a hosszú eltarthatóság és a fenntarthatóság jellemzi. Noha a magyar gyerekek főként a hagyományos, jól ismert ízeket és termékeket kedvelik, a pikánsabb ízeket is szívesen megkóstolják. Idén nemcsak az iskolakezdés kedvez a kategóriának, a koronavírus-járvány miatti korlátozások is hatással voltak a termékkör forgalmára.

A klasszikus ízektől a pikánsakig
A Pek-Snack termékek célcsoportja széles kört fed le, portfóliójában minden korosztály megtalálja a számára kedvére valót nemtől, kortól függetlenül. Nock-Vető Katalin, a ­Pek-Snack Kft. marketingvezetője elárulta lapunknak, hogy a gyermekek felé kiemelt a figyelem és a kínálat ebben az iskolai időszakban: a klasszikus minik éppolyan kedveltek, mint a kakaós csiga, a túrós táska.
A fogyasztók igyekeznek gyorsan elkészíthető vagy akár már kész, frissen sült illatos finomságot beszerezni reggelire időmegtakarítás céljából. „Nemcsak az időmegtakarítás, de kényelmi szempontok is kedveznek az iskolabüféink, iskolaközeli látványpékségeink forgalmának. Így elmondhatjuk, hogy számunkra is fontos és kiemelt időszak az iskola­kezdéshez kapcsolódó szeptemberi-októberi hónapok, ­hiszen a kategória fogyasztása látványosan megemelkedik a nyári szezon után” – említette Nock-Vető Katalin.
A marketingvezető megjegyezte, hogy a gyerekek ­számára a klasszikus ízek a meghatározóak: édes vonalon a csokis, ­barackos és túrós viszi a prímet, míg sós kategóriában a ­pizzás, bolognai töltetű termékek.
A fogyasztói igényeket és a statisztikai számokat is figyelembe véve egyre nő a kereslet a funkcionális termékek iránt. Ezt az irányt a Pek-Snack is szem előtt tartja termékfejlesztései során. „Vannak már szénhidrátcsökkentett, fitt péksütijeink is, és a laktózmentes étkezést követők is tudnak választani termékeinkből. Jelenleg is azon dolgozunk, hogy a fentieken túl, milyen más speciális, egészségtudatos igényeket tudnánk kielégíteni” – árulta el Nock-Vető Katalin.
Mint megtudtuk, a márciusban bekövetkezett, hirtelen kialakult helyzetre gyorsan és hatékonyan kellett reagálnia a Pek-Snack Kft.-nek.
„Piacunk egy szempillantás alatt teljesen meg­változott. Az iskolai, kórházi és munkahelyi büfék egyik pillanatról a másikra bezártak, valamint az élelmiszerboltok forgalma is drasztikusan lecsökkent. A koronavírus miatt kialakult helyzetben nemcsak az életünk változott meg szinte egyik napról a másikra, de a fogyasztói szokások is. Ezt a helyzetet felismerve, termékfejlesztéseink kimondottan a fogyasztókat célozták meg: a kisebb kiszerelésű 2 kg-os termékek, ­illet­ve szendvicsalapnak szolgáló pékáruk bevezetésével újabb ­piacokra törtünk be” – ismertette Nock-Vető Katalin.
Értékesítéseinek támogatása érdekében nagyszabású, a válla­lat életében eddig még nem jellemző marketingkampányt indított közösségi oldalain (Facebook, Instagram) Maradj otthon! Süss otthon! felhívással. A kampányban több híres ember készítette el és népszerűsítette otthonában a termékein­ket kisvideók és fényképek segítségével, melyeknek megosztásán túl nyereményjátékot is szerveztünk a ­nagyobb siker és elérés érdekében.
A szeptemberi iskolakezdés miatt érdemes nagyobb hangsúly fektetni a gyermekek kiegyensúlyozott és egészséges étkezésére. Ezért is a Pek-Snack kiemelten koncentrál a fitt és laktózmentes termékeire. Ennek érdekében a cég Food Truck autójával vett részt a nyár utolsó vasárnapján egy vadiúj szabadtéri eseményen, a budapesti Fitbalance Kids rendezvényen

Színes a választék
A kiskunfélegyházi Dél-100 Kft. raktárközpontja a Goods Market bolthálózatot látja el áruval. A csávolyi és a lajos­mizsei Goods Market tulajdonosa, Rátvai Dezső elárulta, hogy a fagyasztott pékáru szegmensből főként a helyben ­frissen sütött, jól ismert termékek – sajtos és tepertős pogácsa, sós rúd, ­pizzás táska, kakaós csiga, túrós táska – a keresettek.
Mint mondta, megfigyelhető, hogy a fagyasztott élelmiszerek forgalma évek óta növekszik, idén pedig – a korona­vírus-járvány miatt megnövekedett otthontöltött idő hatására is – például mind a mini termékek, mind a nagyobb kiszerelésű termékek iránt megnőtt az érdeklődés.
„Úgy vélem, hogy a fagyasztott pékáruk iránti igény emelkedő tendenciája a termékek minőségének javulására, változatosságára és széles kínálatára vezethető vissza. A gyerekeket nem szükséges rábeszélni, hogy reggelire vagy tízóraira néhány darab mini pogácsát, vagy pizzás táskát vigyenek magukkal az iskolába” – említette a bolttulajdonos.

Ízletes falatok az uzsonnatáskákban
Az ALDI tapasztalatai szerint az őszi ­iskolakezdéskor elsősorban a helyben ­sütött pékáruk esetében figyelhető meg lényegesen megnövekedett kereslet, hiszen sokkal több frissen sütött pékárut vásárolnak a szülők gyermekeik számára reggelire, tízóraira, vagy uzsonnára.
A vállalat fagyasztott termékkínálatában immár május óta hatdarabos kiszerelésben megtalálhatóak a legnépszerűbb fagyasztott péksütemények is (pl. kakaós csiga, sajt­krémes párna, virslis táska mustárral, túrós táska, mini baguette és sokmagvas császárbuci). Az ALDI közlése szerint ezek a termékek nagyon praktikusak és otthon is könnyen el­készíthetőek, így várhatóan szeptemberben nőni fog az érdeklődés a fagyasztott péksütemények iránt, de kiugró ­kereslettel egyelőre nem kalkulálnak.
Évek óta az áruházlánc kínálatának részét képezik a sós és édes aprósütemények is (sajtos pogácsa, tepertős hatszög, burgonyás pogácsa, túrós párna, kakaós mini tekercs), amelyeket inkább házias, vendégváró falatokként keresnek a vevők, így ezeknél a termékeknél rendszerint nem tapasztalható keresletnövekedés az iskolakezdés időszakában.
A fagyasztott pékáruk idén bevezetett újdonságként szerepelnek az ALDI kínálatában, így az eladási adatok egyelőre nem összevethetők a korábbi évekkel. Mint megtudtuk, általánosságban megállapítható, hogy a hagyományos ízvilágú termékek a legkeresettebbek, így a kakaós csiga és a túrós táska számít a legnépszerűbbnek a vásárlók körében.
Az ALDI Azon melegében látványpékségének kínálatában rendkívül kedveltek a speciális termékek, mint például a teljes kiőrlésű, cukormentes kakaós csiga, az előrecsomagolt gluténmentes kakaós csiga, valamint az egyéb, cukorcsökkentett, vegán vagy különleges receptúrájú újdonságok.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. szeptemberi szám)

Belelapozok