A fertőzés megelőzésének legfontosabb módja a gyakori szappanos kézmosás. Ehhez ajánlott a fertőtlenítő hatású folyékony szappan, mert ennek alkalmazásával egy fázisban végezhető el a kéztisztítás és a kézfertőtlenítés. A piaci szereplők gyorsan reagáltak a fogyasztói igényekre.
Speciális termékek a kézitáskákban
A Florin Zrt. fő profilja a professzionális egészségügyben használatos fertőtlenítőszerek gyártása. 1981 óta gyárt kórházi felhasználásra Brado néven különböző kiszerelésekben kéz- és bőrfertőtlenítőket, műtéti, illetve felület fertőtlenítőszereket. „2010-ben már felismerhetővé vált a kézfertőtlenítés iránti fokozott igény a lakosság körében is, ezért a professzionális fertőtlenítőszereket alapul véve fejlesztette ki a BradoLife termékcsaládot, melynek első tagjai a BradoLife kézfertőtlenítő gél 500 ml-es változat, illetve a BradoLife egyenként csomagolt fertőtlenítő kendő 2010-ben egyedüliként jelent meg a piacon. Ez a termék egyszerre pusztítja el a baktériumot, a vírust és a gombát (otthoni környezetben). Piackutatásokra alapozva úgy döntöttünk, hogy bevezetünk egy praktikusabb, kisebb kiszerelést is, melyet bárhol, bármikor fel lehet használni. Ez a ma már mindenki számára jól ismert BradoLife kézfertőtlenítő gél 50 ml” – ismertette Drobni Adél, a Florin Zrt. PR és marketing munkatársa.
A szortimentet a BradoLife fertőtlenítő folyékony szappannal bővítette ki a vállalat. A Covid-19 járványra reagálva pedig piacra kerültek az újfajta kiszerelések is, mint pl. a tubusos kézfertőtlenítő gélek, aeroszolos és pumpás kéz-és bőrfertőtlenítők, valamint az alkoholos légtérkezelő aeroszol, tekintettel arra, hogy a vírus elsősorban cseppfertőzéssel terjed.
Mindemellett a szortimentben fertőtlenítő kendők is megtalálhatóak: a BradoLife fertőtlenítő kendő kéz és különböző tárgyak felületének letörléssel történő fertőtlenítésére kiválóan alkalmazható. A kézfertőtlenítő gélek közül a táskabarát 50 ml-es és 100 ml-es, valamint a nagyobb kiszerelésű BradoLife kézfertőtlenítő gélek többféle illatban is elérhetőek.
„A világjárvány hatására sokszorosára nőttek a rendelési igények. Elmondható, hogy a kézhigiénia rég nem kapott ekkora figyelmet, hiszen számtalan vírusos, fertőző betegséget kerülhetünk el azzal, ha ügyelünk a megfelelő kézhigiéniára” – jegyezte meg a PR és marketing munkatárs.
Számít az illat és az illatmentesség
Mint megtudtuk, a kézhigiénia és a kézmosás fontossága előtérbe kerülésének köszönhetően nőtt a fertőtlenítő hatású, pumpás, folyékony szappanok iránti igény. Szappanoknál a folyékony szappan volt a legkeresettebb, mert a fertőtlenítő hatású termékek ebben a kategóriában jelentek meg. A járvány alatt csökkent az illat jelentősége a fogyasztók körében. Több hétig a BradoLife termékekből is kizárólag a Classic verziót gyártotta a vállalat, ezzel is gyorsítva a gyártást. „Azóta természetesen már visszatértünk a különféle illatú fertőtlenítő folyékony szappanok gyártására. A fogyasztók körében az Aloe vera és a levendula illat a legnépszerűbb” – egészítette ki.
A PR és marketing munkatárs elmondta, hogy a professzionális vonalon az a bőrkímélő fertőtlenítő folyékony szappan nagyon népszerű, amely alkálimentes, színezékmentes, szappanmentes és bőrkímélő adalékot tartalmaz, így hatékonyan, de kíméletesen távolítja el a szennyeződéseket, anélkül, hogy irritálná a rendszeres fertőtlenítés miatt fokozott igénybetételnek kitett bőrfelületet.
Lakossági vonalon is egyre nagyobb az érdeklődés és az igény az olyan termékek iránt, amelyeket az érzékeny bőrű, allergiára hajlamos fogyasztók is bátran használhatnak. „Ennek a fogyasztói csoportban fejlesztettük ki a Dermaflora 0% Sensitive termékcsaládunkat, ami károsanyagmentes, allergén mentes, így kiválóan alkalmas az allergiában szenvedőknek, érzékeny bőrűeknek, illetve egyéb egészségtudatos vásárlóknak, nőknek és férfiaknak egyaránt. Kiemelkedő tulajdonsága az illatmentesség, illetve, hogy a bőrbarát hatóanyagoknak köszönhetően nem okoz irritációt, és agresszív vegyszerek nélkül is tökéletes védelmet és ápolást nyújt” – ismertette Drobni Adél.
Mint mondta, a 350 ml-es BradoLife pumpás fertőtlenítő folyékony szappanok, illetve a Dermaflora 0% károsanyagmentes termékcsalád 400 ml-es folyékony szappanok, azon belül is argánolajos és az Aloe verás termékek a legkedveltebbek a vásárlók körében.
Megduplázódott az antibakteriális szappan értékbeli forgalma A 2019. június – 2020. május közötti időszakot viszonyítva az azt megelőzőhöz, a szappan kiskereskedelmi eladása dinamikus növekedést mutat. Mennyiséget tekintve 18%-kal gyarapodott, értékbeli szempontból pedig 25%-os a növekedés: összesen csaknem 13 milliárd forintért vásároltunk szappant. |
Széles a kínálat
A fertőtlenítők iránti vásárlói igényben január óta folyamatos növekedést tapasztalunk, kisebb visszaesését érzékelhettünk május végén, június elején, majd visszaállt az idénre jellemző növekedési tendencia” – említette Kanyó Roland a dm Kft. marketing és PR-menedzsere, megjegyezve, hogy ennek oka természetesen a koronavírus-járvány megjelenésében, majd erősödésében keresendő.
A dm áruházakban a speciális fertőtlenítők termékpalettája nagyon széles, a klasszikus gélektől, a spray-ken át a kendőkig sokféle virucid és baktericid termék kapható. A vásárlás során a vevők számára a fő szempont alapvetően a hatás és a megbízhatóság, a termék ára csak ezután következik.
„Az, hogy milyen jellegű, kiszerelésű stb. fertőtlenítőt választanak a fogyasztók, elsősorban a céltól függ, hiszen az új mindennapokban a kézitáska elengedhetetlen tartalma a mini kézfertőtlenítő, és otthon is szinte mindenki tart nagyobb kiszerelésű, erős fertőtlenítőhatású felülettisztító szereket” – fűzte hozzá Kanyó Roland.
Az elmúlt hónapokban a járványhelyzethez igazodva folyamatosan nőtt az antibakteriális termékek iránt a kereslet, de ez az általános szappanokról is elmondható. A folyékony szappanok kínálata mind márka, mind illat és funkció tekintetében széles skálán mozog a dm-ben.
Az utóbbi hónapokban az antibakteriális, valamint a szenzitív termékek iránt nőtt meg a vásárlói érdeklődés, a gyakori kézmosás okozta bőrproblémák enyhítésére. „A kézmosás jelentősége előtérbe került az elmúlt hónapokban, és bár a folyékony szappanok iránt megnőtt a kereslet, alapvetően az illat másodlagos szemponttá vált az emberek számára” – jegyezte meg Kanyó Roland, kiegészítve azzal, hogy a kijárási korlátozásoknak köszönhetően, és annak, hogy az emberek igyekeztek minél kevesebbet kimozdulni otthonról, egyértelműen a nagyobb, 500 ml-es kiszerelések vagy utántöltők fogytak a legjobban.
Előtérbe kerültek a natúr termékek
„A fertőtlenítőkből elsősorban a kis kiszerelésű termékeket keresik (50 ml, 100 ml), mivel könnyen elfér a táskában. Otthoni, céges használatra pedig a nagy kiszerelést használják (500 ml). Erre a keresletre alapozva mi is ezen kiszereléseket tartjuk a polcokon” – említette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. Mint megjegyezte, a vevők előnyben részesítik a géleket a fertőtlenítő folyadékokkal szemben, népszerű a törlőkendő és a spray kiszerelés.
„Arra számítunk, hogy a járványhelyzet erősödésekor a kereslet ismét megnő, elsősorban azért, mert a vevők attól tartanak, hogy kifogy a termék a polcokról, így újra felhalmoznak a kézfertőtlenítőkből és folyékony szappanokból, hiszen a kézfertőtlenítés napi rutinná vált az életünkben” – fogalmazott a kommunikációs vezető, hozzáfűzve, hogy a SPAR vásárlói a vásárlás megkönnyítése érdekében ősszel már külön polcvégen, kihelyezésben találhatják meg ezeket a termékeket.
Mint megtudtuk, a legnagyobb kereslettel a nagy kiszerelésű folyékony antibakteriális szappanok rendelkeznek (1 l), ezt követik a kisebb kiszerelésű utántöltők, pumpás folyékony szappanok. „Hasonló vásárlói igény mutatkozik a kemény szappanok iránt, amiből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a vásárlók nagy része a kézmosás terén a tradicionális szappanokban bízik” – tudtuk meg.
Maczelka Márk elmondta: megfigyelhető, hogy az ápoló hatású mandulaolajos, Aloe verás, natúr, krémes illatokat választották elsősorban a vevők. A fenntarthatóság jegyében megjelentek a „száraz” termékek nemcsak a szappan, hanem a sampon és tusfürdő kategóriában is. Emellett a tudatos vásárlók a nagy kiszerelésű utántöltőket választják, majd otthon széttöltik adagolókba.
(TERMÉKMIX magazin – 2020. szeptemberi szám)