Nemcsak a koronavírus-járvány miatt érdemes óvatosan végezni szabadtéri ­tevékenységeket, a túl erős UV-sugárzás számos betegség kialakulásának ­kockázatát növelheti, ezért fokozottan érdemes fényvédő napozószereket használni.

Minőség és újdonságok a leégés ellen
Az ALDI mind a logisztikai, mind az áruházi értékesítés területén már hónapokkal ezelőtt elkezdte a felkészülést a nyári szezonra, így a koronavírus-járvány idején is törekszik a termékek folyamatos elérhetőségére és a vásárlók zökkenőmentes, magas színvonalú kiszolgálására. Ennek megfelelően a diszkontlánc a korábbi évekhez hasonlóan idén is minőségi naptejeket, napozószereket kínál a lehető legkedvezőbb áron.
Idén az utazási és egyéb korlátozások következtében vélhetően csökkenhet a napozási termékek forgalma. Az üzlet­lánc közlése szerint az intézkedések enyhítése után az időjárási előrejelzések alapján és a lakhelyközeli nyaralások következtében jó, de az előző évitől némileg elmaradó forgalomra számít az ALDI.
„Az Ombra Sun saját márkás termékcsaládunk a legmagasabb minőséget kínálja, és mindenki megtalálhatja a számára megfelelő fényvédőt. A napozószereket elsősorban a faktorszámuk alapján érdemes kiválasztani, mely azt ­mutatja meg, hogy bőrünk védekezőképességét mennyivel növeli meg az adott termék használata” – fogalmazott az üzletlánc. Mint mondták, az ALDI a világos bőrű vásárlóknak és a gyermekeknek minden esetben a magas, 30 feletti faktorszámú napozószereket javasolja, de a nyári szezonban érdemes lehet használni a Tropical Feeling elnevezésű napvédőt is, mely karotin kivonata miatt hosszantartó barnaságot biztosít. A faktor­szám mellett célszerű arra is figyelni, hogy az adott készítmény vízálló-e, valamint védi-e a bőrünket az UVA és az UVB sugaraktól.
A tapasztalat szerint a faktorszám mellett a vásárlók bőrtípusuk, napozási szokásaik és személyes preferenciáik alapján választanak a krém, spray, vagy egyéb kiegészítő termékek közül. A nyári sportok szerelmesei inkább a sprayt választják a krém helyett, a gyermekek bőre pedig érzékeny, emiatt fokozottan hajlamosak a leégésre és a napszúrásra is.
Mint megtudtuk, az ALDI a gyermekeknek szánt napozótermékeket szintén az Ombra Sun márka alatt kínálja, amely termékek magas, illetve nagyon magas, akár 50+ faktorszámmal elérhetők, így megfelelő védelmet nyújtanak a kicsiknek a nyári napozás, strandolás során. Az idei év újdonsága a napozási termékek területén egy 30-as faktorszámú, gyerekeknek készült spray, az Ombra Kids, továbbá egy praktikus, ­kétféle, 75 és 100 ml-es kiszerelésben készülő Ombra Sun naptej.
Az érdeklődők a korábbi évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatnak számos, a nyári kikapcsolódáshoz szükséges kiegészítőt, vagy a kerti sütögetéshez elengedhetetlen eszközt az ALDI-ban, időszakosan, a készlet erejéig ­elérhető például medence, vízijátékok, faszenes grillkocsi, tűzrakó tál, sport és fittnesz eszközök, szabadidős és sportruházatok.

Napozószereket az egész családnak
Magyarországon is egyre több fogyasztó fordít figyelmet a fokozott ultraibolya sugárzás elleni védekezésre, és ez a tudatosság megjelenik a napozószerek keresletének növekedésében, valamint a különféle kiegészítő szegmensek iránt, úgymint napozás utáni termékek, napfény­védő rúzsok stb. megnő a kereslet. Bár a koronavírus-világjárvány okozta nehézségek a mindennapokba is begyűrűztek, a TESCO áruházak igyekeznek minden vásárlói igényt kielégíteni.
A TESCO kínálatában elérhető napozószerek kínálatában sikeresek az aktív E-vitamin-tartalmú vagy a barnulást támogató termékek, amelyek természetes pro-melanin össze­tevője önbarnító nélkül támogatja a bőr saját melanin-termelését, így segítve elő a barnulási folyamatot. A kiszerelést nézve, a családi kiszerelésű termékek iránt minden nyáron megnő a kereslet, csakúgy, mint a kisebb, akár a kézi táskában is hordozható kiszerelések iránt.
Az érzékeny bőrűek számára a vitaminokkal dúsított magasabb faktorszámú napozószerek, spray-k is megtalálhatók az áruházak polcain.
A biztonságos barnulás a cél
A napsütés egészségre gyakorolt pozitív hatása, a D-vitamin pótlásában betöltött szerepe is megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor tény, hogy az elmúlt tíz évben jelentősen nőtt a melanomás megbetegedések és halálozások száma.
Mint megtudtuk, a gyakorlat szerint elmondható, hogy a napozáskor használatos termékek iránti kereslet változatlan, ugyanakkor a napozás utáni szereké jelentősen nőtt. Emellett sokan választják még az önbarnító napozószereket, de a gyermekeknek és babáknak való fényvédő termékek iránt is nőtt az érdeklődés – közölte a Szépségtrend webáruház, hozzátéve, hogy a forgalom közel nagyobb részét a napkrémek teszik ki, állag alapján a krémek és a napvédő spray-k fogynak a legjobban.
Mint hangsúlyozták, lehetőleg már azelőtt használjon mindenki napozószert, mielőtt kilép a szabad ég alá, ugyanis a napvédő készítmények 20 perccel a felvitel után fejtik ki hatásukat. Felhős, szeles időben vagy árnyékos helyeken sem érezhetjük magunkat biztonságban, mert az UV-sugárzás 50–60 százaléka ide is behatol.

A tudatosság jellemzi a kínálatot
„Ugyan még a napozószerek szezonjának az elején járunk, de eddig elmondhatjuk, hogy a koronavírus-járvány nem érezteti a hatását a termékkategória forgalmát illetően, mi több, növekedést tapasztalunk. Tapasztalataink alapján a fogyasztók számára a legfontosabb a faktorszám, ezzel együtt pedig a jó ár-érték arány. A vásárlók évről-évre egyre tudatosabbak, és akár a kerti tevékenységek végzése vagy egy hosszabb séta során is használnak valamilyen fényvédő terméket” – mondta Sükösd Barbara, az Auchan Retail Magyarország illatszer kategóriamenedzsere, hozzátéve, hogy idén is bővítették ezt a termékkört.
Mint megtudtuk, az áruházlánc folyamatosan figyelemmel kíséri a piaci igényeket és változásokat, ezekhez igazít­ják a termékkínálatot is. „Éppen ezért fontosnak éreztük, hogy megoldást nyújtsunk azoknak a vásárlóinknak is, akik inkább a természetes eredetű készítményeket részesítik előnyben, így bekerült választékunkba a Lovea termékcsalád” – említette Sükösd Barbara. Ezeknek a termékeknek egy része parabénmentes, másik része pedig tanúsítvánnyal ­rendelkező bio fényvédő. Ebben az évben újdonságként megtalálható lesz az Auchan áruházak polcain a Lirene márka, valamint ismét kaphatók lesznek a közkedvelt Fabulon napozószerek is.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Cosmia saját márkás termékcsaládunk évről-évre kiemelkedő eredményeket ér el, leginkább a termékekre jellemző magas minőség és a nagyon jó ár-érték arány miatt. Választékunkban egyaránt megtalálhatók felnőtteknek és gyermekeknek szánt napozókrémek, spray-k és olajok alacsonyabb és magasabb faktorszámmal, kisebb kiszerelésű, utazáshoz ajánlott termékek, valamint napozás utáni testápoló tej vagy aloé vera gél is” – ­ismertette a kategóriamenedzser. Mint megtudtuk, ezenkívül két­féle, napozáshoz használható Cosmia arckrémet is kínálnak a szortimentben, melyeket azért fejlesztettek, hogy ne kelljen választani a védelem és az ápolás között. Hozzátette, hogy mindegyik terméket könnyed formula jellemzi, vízállóak és az UVA- és UVB-sugárzás ellen is védelmet nyújtanak.
Sükösd Barbara hangsúlyozta, hogy a gyermekek bőrét fokozottan védeni kell a nap káros hatásaitól, ezért az áruházlánc választékában nagy figyelmet szentelnek a termékkörnek. „A napozás utáni bőrápolás kiemelten fontos, emiatt minden évben számos márka közkedvelt termékét kínáljuk vásárlóink számára” – jegyezte meg.

Széles kínálat mindenki számára
Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR-menedzsere úgy látja, hogy egészen biztosan hatással lesz a koronavírus-­járvány okozta helyzet a napozószerek ­piacára, legalábbis a szezonindulásnál kisebb forgalomra számít a cég, mint az elmúlt években. A kínálat idén is az előző évekhez hasonló: a megszokott termékekkel és ezenkívül sok újdonsággal. A napozó termékek gyártása már hónapokkal korábban zajlik, így a járványügyi helyzet erre semmilyen hatást nem gyakorolt.
A dm nemcsak a vevőire, hanem a dolgozókra is figyel: a kollégáknak saját használatra biztosít dm-márkás gumikesztyűt, maszkot, és a rendelkezésre álló készletek szerint kézfertőtlenítőt. Emellett a megelőzés érdekében felhívták a figyelmet a kötelező higiéniai szabályok fokozott betartására, a kassza környékének, a bevásárlókocsiknak és kosaraknak fertőtlenítőhatású szerrel történő gyakoribb tisztítására, amely a bolti dolgozók és a vásárlók biztonságát egyaránt szolgálja. 
A naptejek, napkrémek, sprayk vásárlásánál elsőként a faktor­számot kell kiválasztani, majd, hogy a bőrtípusnak (normál vagy érzékeny), bőrszínnek (világostól a kreolig) megfelelő termék legyen, ezt a célcsoport választása ­követi, azaz felnőtt vagy gyerek számára kell a napozószer és végül, hogy milyen célra, mikor használja a fogyasztó: sportoláshoz, tengerparti nyaraláshoz stb.
A dm minden korosztály, azaz akár egy család minden tagja számára kínál megfelelő védelmet nyújtó termékeket. Kanyó Roland példaként említette, hogy az allergiások és érzékeny bőrűek számára kifejlesztett termékek ­száma megnőtt az utóbbi időben, de széles gyerekszortimenttel rendel­kezik a drogérialánc, a legkisebbekre gondolva pedig a babylove márka alatt kínálják a napozókat. Mint mondta, a SUNDANCE termékek védik a bőrt a káros környezeti hatások ellen. UVA/UVB- és IR-A*-védelemmel vannak ellátva. Nemcsak az UV, hanem az infravörös A-sugárzással szemben is védik a bőrt.
„Kisebb célcsoportot érünk el vele, de az utóbbi években egyre több terméket kínálunk a sportolóknak, ezek a termékek speciálisan a sportoláshoz lettek kifejlesztve, ezenkívül spray állaguknak köszönhetően gyorsan felvihetők a ­bőrre, és nagyon hamar beszívódnak, nem hagynak hátra zsíros bőrérzetet” – említette Kanyó Roland.
Mint mondta, a natúrkozmetikai napozószerek még ­kisebb vásárlói réteget szólítanak meg, de évről évre nő a tudatos vásárlók száma, akik a természetes összetevőket részesítik előnyben. Az idei szezonban debütálnak a Sundance Nature környezetbarát termékek, felnőtteknek és gyermekeknek 30+, illetve 50+ faktoros kivitelben. Előállításuk során mellőzték a szintetikus polimereket és a nehezen lebomló octocrylene nevű kémiai UV-szűrőt.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. májusi szám)