Napjainkban egyre több olyan élelmiszer kerül reflektorfénybe, amelyek hozzájárulnak a szervezet megfelelő működéséhez, erősítik az immunrendszert és támogatják a vitalitást. A hazai piaci szereplők szerint egyre népszerűbbek a szuperételek, valamint a fenntartható és természetes összetevőkre építő trendek.
Egészségtudatosság a szem előtt
Szabó Erika, az Ökovital Kft. résztulajdonosa úgy véli, hogy napjainkban egyre inkább előtérbe kerül az egészségtudatos táplálkozás iránti igény. A vásárlók keresik azokat az élelmiszereket, amelyek kevesebb adalékanyagokat, ízfokozókat, vegyszereket tartalmaznak, nagyobb mennyiségben vásárolnak friss alapanyagokat, olyan termékeket, amelyek ellenőrzött, megbízható, hazai termelőtől származnak.Mint említette, az X generáció még ismerkedett a 2000-es évektől ezzel a termékkörrel, de nyitottságuk és a szemük előtt játszódó technológiai fejlődés révén terjedt el ez az új, egészségesebb táplálkozási trend. Az Y és Z generáció tagjai pedig már tudatosan figyelnek egészségük megőrzésére, a helyes táplálkozásra, az ételérzékenységre, illetve a speciális igényű táplálkozás étrendjeinek összeállításra, a legújabb táplálkozási irányzatokra. Az Alfa generáció tagjai még gyerekek vagy fiatalkorúak, ők a jövő fogyasztói.
„A csírák és mikrozöldek élő élelmiszerek, amelyek természetes módon tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, különféle enzimekkel. Többnyire nyersen érdemes a csírákat fogyasztani, szendvicsekbe, salátákba felhasználni, esetleg főétkezéskor kiegészítő köretként javasoljuk” – hívta fel rá a figyelmet Szabó Erika.
„A választékunkban lévő kétféle retek, póréhagyma, brokkoli, búza, lucerna, borsó és cékla csírák, valamint a 3 féle növesztett zöldek (zsázsa, rukkola és lila karalábé) bio minősítéssel rendelkeznek. A mungóbabcsíránk alapanyaga még nem ökológiai termesztésből származik, de terveink között szerepel, hogy ennél a terméknél is áttérünk a bio alapanyag használatára.”
Valamennyi csíra vízkultúrás technológiával, növesztő-, vagy növényvédőszerek hozzáadása nélkül készül. Szabó Erika hangsúlyozta: nagyon szigorú élelmiszerbiztonsági előírások vonatkoznak a csírák és mikrozöldek termesztésére, ehhez kapcsolódik, hogy a vállalat az élelmiszergyártásban és kereskedelemben elvárt IFS minőségi tanúsítvánnyal rendelkezik, ezen kívül a biotermékeket a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. auditálja.
„Legfontosabb a maximális élelmiszerbiztonság, hogy mindig kiváló minőségű termékeket kínáljunk a fogyasztóknak, hiszen csak így tudjuk megtartani bizalmukat.”
A fogyasztói igényeket figyelembe véve fokozatosan növelik termelési, hűtési és szállítási kapacitásukat, kereskedelmi partnerhálózata pedig lehetővé teszi, hogy országosan, egyre több üzletben megvásárolhatóak konyhakész, friss csíráik. „Mindemellett termékeinket részben vagy teljes egészben újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagokba csomagoljuk és szállítjuk.”
Mint megtudtuk, idén a mikrozöld választékát szeretné bővíteni a vállalat. „Az eddigi 3 mellett további új fajtákat tesztelünk, és a közeljövőben kerül kereskedelmi forgalomba az ÍZES vegyes csíra, amely póréhagyma-, brokkoli- és mungóbabcsírát tartalmaz egy 120 grammos kiszerelésben. Reméljük, hogy az új termékünket is rövid időn belül megszeretik a vásárlók!” – mondta.
(T)rendet teremt az étkezésben
„Félig viccesen mondhatnám, hogy a hummusz »jókor van jó helyen«, ugyanis a legtöbb aktuális táplálkozási trend a kezére játszik. Egyre többen követnek egészség- és környezettudatos étrendeket, melyekbe kiválóan illik a természetes módon mindenmentes csicseriborsókrém, mely kiváló növényi fehérjeforrásnak is számít. Ráadásul azt látjuk, hogy a többség úgy szeretne egészségesen étkezni, hogy közben nem kell éheznie és minőségi élelmiszereket fogyaszthat – ezek metszetében is ott találjuk a hummuszt. Ezzel párhuzamosan kinyílt a világ, a fogyasztók kíváncsiak más kultúrák ízeire, vágynak a megszokottól eltérő gasztronómiai élményekre, mint amit a tradicionális közel-keleti recept alapján készülő FANAN hummuszaink is nyújtanak” – fogalmazott Dror Yefet, a Bezula Kft. tulajdonos-ügyvezetője. Hozzátette, a fentiek révén a hummusz mára a vegán, glutén-, laktóz- vagy épp cukormentes étrendet, az intuitív táplálkozást követők és a húsfogyasztást övező problémák miatt aggódó vásárlók egyik megbecsült finomsága lett, melyet egyre inkább a superfoodok és funkcionális élelmiszerek közt jegyeznek.A tulajdonos-ügyvezető hangsúlyozta: a hummusz a nap bármely napszakában fogyasztható, sőt, sokoldalú alapanyagként is használható – nem véletlen, hogy az éttermek, foodtruckok, büfék is egyre inkább felfedezik maguknak. A szupermarketek polcairól pedig legnagyobb arányban a 30 feletti, egészségtudatos vevők emelik le, akiknek kiemelten fontos, hogy minőségi alapanyagokból álló, friss, sokszínű ételek kerüljenek a család asztalára.A hazai gyártó újdonsága, a 100 grammos kiszerelésű FANAN Falat viszont éppen a 30 alattiak körében tűnik a legnépszerűbbnek. A piacon nemrég debütált Falat termék 2 új ízt hozott a palettára (sült paprikás és citromos-köményes), a 250 grammos változatot nézve a 6 íz közül a natúr a hazai vevők kedvence, megelőzve az olívást és a képzeletbeli dobogó harmadik fokán osztozó csípős és chilis hummuszt.
A jövőről Dror Yefet elárulta, a 100 grammos tégelyben rövidesen más ínyencségeik is feltűnnek majd a tahinától a majonézes padlizsánsalátán át a baba ganoush-ig, de ezenkívül is több újdonsággal készül a Bezula. „Dolgozunk olyan kombinációkon, ahol több termékünk együtt jelenik meg, amire a hummuszkrémjeinknél használt »ízszigetek« jó lehetőséget adnak. A tervek szerint idővel ezek a koncentrált feltétek önálló dobozban is elérhetőek lesznek, emellett hamarosan érkeznek a szezonális ízekre hangolt, limitált kiadású hummuszaink is!” – zárta gondolatait a tulajdonos-ügyvezető.
Megfelelni az elvárásoknak
A Dawn Foods Hungary Kft. channel managere szerint a tapasztalat szerint folyamatosan növekszik az egészségtudatos termékek iránti kereslet. A cukorcsökkentett és cukormentes sütemények egyre népszerűbbek, és a termékek cukorcsökkentési igényére adott válaszok dinamikusan bővülnek. Emellett a vegán termékek iránti kereslet is a figyelem középpontjában áll. Ocsovszki Ditta hozzátette, hogy a Z generáció és a milleniálok jelentik az egészségtudatos termékek legfőbb vásárlói csoportját. Ezek a generációk nyitottak az innovatív ízekre, limitált kiadású termékekre és a fenntartható alternatívákra.„A Dawn Balance® termékcsalád számos „better-for-you” megoldást kínál. Ezek közé tartoznak a vegán, gluténmentes, alacsony cukor- és zsírtartalmú, valamint tiszta címkés termékek. A vegán keverékeinkkel, például muffinok, torták, browniek, amerikai kekszek és fánkok készíthetők egyszerűen – ismertette. – A kínálat része továbbá a Dawn Balance® Delifruit Xtra gyümölcstöltelék-család, amely 80%-os gyümölcstartalommal rendelkezik, természetes ízesítőkkel és édesítőkkel, hogy még inkább megfeleljen az egészségtudatos fogyasztók igényeinek.”Ocsovszki Ditta felhívta rá a figyelmet, hogy a Dawn Balance® termékcsalád tagjai lehetővé teszik a partnerek számára, hogy prémium kategóriás, egészségtudatosabb termékeket állítsanak elő. Ezek a megoldások a vásárlói igényeknek megfelelően kombinálják az ízélményt és a táplálkozási előnyöket, kompromisszumok nélkül.
„Európában a termékfejlesztésünk fókuszában a cukor-, só- és zsírcsökkentett termékek, valamint a növényi alapú és vegán opciók bővítése áll, hogy partnereinkkel közösen kiszolgálhassuk az egészségtudatos fogyasztók igényeit. Emellett elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett.”
Mint hangsúlyozta, az európai fogyasztók elvárásaihoz igazodva a Dawn Foods folyamatosan fejleszti termékeit, hogy megfeleljen az egészségtudatos és fenntartható trendeknek. A legnagyobb kihívás, hogy a termékek ízben és minőségben is felvegyék a versenyt a hagyományos változatokkal. „A fogyasztók gyakran keresik a tradicionális ízeket, de modern csavarral, fenntartható módon előállítva. Az alapanyagok fenntartható beszerzése és árazása szintén nehézséget jelent” – fűzte hozzá.
A növényi alapú tejek piaca tovább növekszikA növényi alapú tejek piacának mérete 2023-ban 20,24 milliárd USD volt, és 2031-re várhatóan eléri a 47,10 milliárd USD-t, 2024-2031 közötti 8,7%-os összesített átlagos növekedési rátával (CAGR). Vegán és vegetáriánus étrendek: A veganizmus és a vegetarianizmus terjedése erőteljes hatjóerőt jelent a növényi alapú tejeknek. Ezek az étrendek a növényi alapú élelmiszerek fogyasztását ajánlják, emiatt nő az alternatív tejtermékek iránti kereslet.
|
Innovatív egészségtudatos tejtermékekkel
Hetényi Csaba, az Alföldi Garabonciás Kft. új ügyvezetője szerint az egészségtudatos termékek piacán markáns trend, hogy a fogyasztók növekvő figyelmet fordítanak az adott termék összetevőire és az átláthatóságra. Jelentős kereslet van a természetes alapanyagokból, adalékanyagoktól mentesen készült termékek iránt, illetve fontos szempont, hogy ezek jól érthető, egyszerű összetevőlistával rendelkezzenek. „Ez a bizalom építésének egyik kulcsa, hiszen a vásárlók szeretnék pontosan tudni, hogy mit fogyasztanak.”
Emellett folyamatosan nő az érdeklődés az olyan termékek iránt, amelyek valamilyen kedvező élettani hatással bírnak, és nemcsak finomak, hanem tápanyagokban is gazdagok. Ezért egyre népszerűbbek például a fehérjedús vagy csökkentett cukortartalmú termékek, illetve azok, amelyek természetes módon támogatják az emésztést vagy az immunrendszert. „Az is jól látható tendencia, hogy az egészségtudatos vásárlók egyre inkább a fenntarthatóságot is figyelembe veszik a döntéseik során. Egyre fontosabb szempont, hogy egy termék milyen forrásból származik, hogyan készül, és milyen csomagolásban kerül a polcokra. Mi, a Garabonciásnál erre is fokozott figyelmet szentelünk” – egészítette ki az aktuális trendek jellemzését az ügyvezető.
A tapasztalat szerint a Garabonciás termékek iránt leginkább a nagyvárosokban élő, 25 és 54 év közötti, affluens és tudatos vásárlók érdeklődnek. Ebben a vásárlói körben különösen népszerű a Garabonciás teljes tehéntej. Emellett nagy az érdeklődés a prémium kecskesajtok iránt is, amelyeket az ínyencek és az egészségtudatos fogyasztók egyaránt kedvelnek. A hagyományos ízek kedvelői szintén előszeretettel választják a Garabonciás sajtokat és tejtermékeket. Különösen nagy népszerűségnek örvend körükben a Garabonciás aludttej, amely teljes tejből készül, és igazi, hagyományos élményt nyújt a vásárlóknak.”
Emellett a gyermekes családok is kiemelt vásárlói a Garabonciás termékeknek. Ők elsősorban olyan tejtermékeket keresnek, amelyek természetesek, de a gyerekek is szívesen fogyasztják őket. „Arra törekszünk, hogy minden vásárlói igényt figyelembe vegyünk, miközben továbbra is ragaszkodunk a prémium minőséghez és a fenntarthatóság elveihez. Célunk, hogy a Garabonciás termékek minden generáció számára vonzó alternatívát kínáljanak az egészségtudatos és kiegyensúlyozott táplálkozásban egyaránt.”
Az Alföldi Garabonciás Kft. célja a prémium minőség megőrzése, amellett, hogy a termékek kedvező ár-érték aránnyal rendelkezzenek. Tavaly ősszel a fogyasztói igényekre reagálva jelent meg kecskesajtjaival, illetve kenhető kecske sajtkrémjeivel a gyártó. „Már a termékfejlesztés végén járunk Gomolya sajtjainkkal, amelyek hamarosan a nagyobb élelmiszerboltok polcaira kerülnek. Emellett a második negyedévben érkeznek gyümölcsjoghurtjaink, és nagy kedvencünk, a kefir is hamarosan megjelenik a kínálatunkban” – ismertette a várható újdonságokat Hetényi Csaba.
Meglepetésekkel teli év elé nézve
„A gesztenyefogyasztás folyamatosan emelkedik, ami a cégünk volumennövekedésében is megmutatkozik: közel 30%-os 2024-ben az előző évhez képest. A gesztenye jótékony hatásai egyre inkább ismertek a fogyasztók körében. Termékeink közül a hozzáadott cukor nélküli Maroni Natúr Gesztenyemassza nagyon jó eladásokat mutat” – mondta lapunknak Rimár Gergely, a Prima Maroni Kft. ügyvezetője. A gesztenyepüré, mint alapanyag iránt az élelmiszeripar egyéb területén szereplők is egyre inkább érdeklődnek. „A forgalmunk ezen a területen is meredeken emelkedik. Mindez azt mutatja, hogy a piac jól érezhetően a kedvező élettani hatású élelmiszerek közé sorolja a gesztenyét.”
A Prima Maroni termékeket minden korosztály szívesen fogyasztja. Tavaly a közétkeztetésben bemutatták a Gesztenye Marci natúr gesztenyés rudat, azóta egyre több cég érdeklődik a Gesztenye Marci Család többi tagjának belistázása iránt. „A célunk, hogy a gesztenyés rudak az ország egész területén elérhetőek legyenek” – hangsúlyozta.
A Prima Maroni termékeit laktóz- és gluténérzékenyek is fogyaszthatják, egyre több vásárló kerül ki az ételintoleranciával küzdők közül. „Az egészségtudatos vásárlók a gesztenyepüréink közül a Maroni Natúr Gesztenyemasszát, a Maroni BIO gesztenyepürét és a Maroni Édesítőszeres Gesztenyepürét választják, de mi bátran ajánljuk a Maroni Fehérarany Gesztenyepürét is. Hozzáadott cukrot ugyan tartalmaz, de a gesztenye kedvező élettani hatásai ezt a terméket is jellemzik” – ismertette a kínálatot az ügyvezető, megemlítve, hogy az egyik legkeresettebb csemege lett tavaly a Maroni Sült Gesztenye és Maroni Gesztenye Snack. A fogyasztók a gesztenyegyümölcsöt itt feldolgozás nélkül, natúr formában évezhetik.
A mentesség mellett számos egyéb előnye van a gesztenyének: a B6-vitamin hozzájárul az immunrendszer, az idegrendszer normál működéséhez és a vörösvérsejt-képződéshez, valamint részt vesz a normál energiatermelő, anyagcsere folyamatokban. A gesztenye alacsony zsírtartalmú termék és túlnyomórészt többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz.
„Az új termékeink a fagyasztás problémáját fogják megoldani. A Maroni Fehérarany és Maroni BIO hűtött gesztenyepüré már kapható a boltokban. Ezeknek a termékeknek az élvezeti értéke még jobb, ráadásul kényelmi termékek, azonnal fogyaszthatóak, nem kell a kiolvasztással bajlódni” – ismertette az ügyvezető, hozzáfűzve, hogy ebben az évben lesz pár új saját márkás termék, amiket kereskedelmi hálózatok részére gyárt a Prima Maroni.
Mint mondta, a cégük számára nagyon pozitív visszajelzés, hogy néhány gesztenyés terméket gyártó vállalat, akiknek gesztenye alapanyagot szállítanak, ragaszkodik ahhoz, hogy termékei csomagolásán megjelenjen a Prima Maroni logója is. „Úgy gondolják, hogy a Maroni gesztenyének hozzáadott értéke van a terméküknél.”
„Idén lesz egy nagy dobásunk, amiről még nem árulhatok el a részleteket. Remélem, hogy a következő lapszámukban már be tudunk számolni erről a legújabb fejlesztésünkről is” – mondta Rimár Gergely.
Izgalmas fejlesztésekkel
„A tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a tudatos táplálkozásra, amit akkor is szem előtt tartanak, ha nassolnivalót keresnek. Ilyenkor olyan alternatívákat választanak, amelyek illeszkednek az aktuális céljaikhoz, legyen szó például cukormentes vagy akár magas fehérjetartalmú termékekről” – mondta a fogyasztói változásokról a BioTechUSA-cégcsoport elméleti termékfejlesztés és regulatory csoportvezetője. Gáborik Petra felhívta a figyelmet a kollagén és kreatin tartalmú termékekre is, amelyek népszerűsége folyamatos növekvő tendenciát mutat. „A trendek nem egységesek még sokszor Európán belül sem, például a vegán trend Németországban és Franciaországban nagyon felkapott, míg itthon ez kevésbé érzékelhető” – fűzte hozzá.Mint mondta, noha a fiatalabb, 16-35 éves korosztály rendkívül nyitott az egészséges életmódra és az innovatív termékekre, az 50-60 év feletti korosztály szintén egyre nagyobb érdeklődést mutat az egészségtudatos termékek iránt.
„2000 termékből álló portfóliónkban megtalálhatók az olyan kiváló minőségű fehérjeporok, mint az Iso Whey Zero, amely laktózcsökkentett, glutén- és cukormentes megoldást kínál, illetve a növényi alapú alternatívák, mint a Vegan Protein, amely fenntartható és ízletes opciót jelenthet. Vitamin- és ásványianyag készítményeink, mint a One-A-Day termékcsalád tagjai, a mindennapi egészséget támogatják, míg a specifikus termékek, például az Arthro Forte termékek, a Clear Collagen, a D-vitamin vagy Biotiq C, célzott megoldásokat nyújthatnak az ízületek, a bőr, az immunrendszer vagy a bélflóra egészségének támogatására. Ezen felül snackekkel, például a Zero Bar fehérjeszelettel vagy a Rice Puddinggal, is igyekszünk kielégíteni az egészségtudatos nassolás iránti igényt” – sorolta az egészségtudatos élétmódot támogató termékeket Gáborik Petra. Megemlítette, hogy termékeit a fogyasztói igényekre építve úgy tervezi a vállalat, hogy könnyedén beilleszthetők legyenek bármilyen egészségtudatos életmódba, legyen szó aktív sportolókról, irodai dolgozókról vagy bárkiről, aki az egészségmegőrzést tartja szem előtt.
„Számunkra a vásárlói visszajelzések a legfontosabb iránytűk, legyen szó új termék fejlesztésről vagy a már meglévő kínálatunk finomhangolásáról. Megfigyelhető, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és szívesen tájékozódnak a termékek hatásairól és használatáról. Ezt szem előtt tartva igyekszünk egyértelmű, könnyen érthető információkat biztosítani és megosztani a legfontosabb tudnivalókat a hatóanyagokról.”
Mint megjegyezte: az egészségtudatos termékek szegmense egy nagyon dinamikusan fejlődő piac. Sok a versenytárs és az új kereskedő, forgalmazó, gyártó, így óriási a verseny. Ebben a helyzetben olyanfajta megoldásokat kell kínálni, amik biztosítják a versenyképességet. Mindemellett a sok konkurens nemcsak azt jelenti, hogy óriási a választék, hanem hogy a reklámzaj is nagy a piacon.
„A közeljövőben számos izgalmas fejlesztés készül, amelyek mind technológiai, mind termékoldalon új mérföldköveket jelentenek a cégünk életében – említette. – A legfontosabb jelenlegi termékfejlesztésünk a multilayer szeletünk, amelyben a roppanós és krémes rétegek találkozásával egy igazán harmonikus és izgalmas fogyasztói élményt szeretnénk létrehozni.”
A mentes termékek iránt folyamatosan nő az igény Világszerte, így hazánkban is egyre több ember szenved gluténérzékenységtől, tejfehérje-allergiától, tejcukor-érzékenységtől (laktózintoleranciától) és cukorbetegségtől. Kiemelten fontos, hogy a táplálkozási allergiától szenvedők tudják tartani a megfelelő diétát, amihez segítséget nyújtanak számukra a különböző mentes termékek. Ezen termékek előállítása magas szintű szakértelmet kíván, hiszen a vonatkozó jogszabályok, előírások és szabványok, a speciális gyártási technológia mellett a táplálkozástudomány fejlődését is folyamatosan nyomon kell követni a biztonságos és hatékony termékelőállítás érdekében, az élelmiszer-összetevők kiválasztásában. |
Szélesedő kínálat az Auchanban
Nagy Attila, az Auchan Magyarország értékesítési igazgatója szerint egyre többen szeretnének elfogyasztani egy pudingot, egy shake-et vagy akár egy túrószeletet a “bűnözés” érzése nélkül, így egyre népszerűbbek az egészségtudatos termékek. Erősödés figyelhető meg a proteinnel dúsított, magas fehérjetartalmú, valamint a hozzáadott cukor nélküli termékek iránt, mind a normál tejtermékek, mind pedig az egészséges termékek választékában. Tovább növekszik a növényi italok iránti kereslet is, a kávégépekhez barista termékekkel kibővülve.
A tapasztalat szerint leginkább a 30-as, 40-es korosztály a legnyitottabb az egészségtudatos termékek iránt, az e feletti korosztályoknál leginkább az egészségmegőrzés a fontos cél.
Az Auchan kínálatában minden egészséghez kapcsolódó termék szerepel, legyen szó laktózmentes-, gluténmentes termékekről, alakformálásról, hozzáadott cukor nélküli vagy magasabb fehérjetartalommal rendelkező termékről. Széles a biotermékek és a vegán termékek választéka.
„Hazai termékfejlesztéseink leginkább a laktózmentes kategóriában vannak, azonban nagy számban kínálunk saját márkás import termékeket vásárlóinknak. A bio növényi italok, a gluténmentes, a csökkentett cukor, a hozzáadott cukor nélküli, a diabetikus termékek vagy akár a vegán termékkategóriákban is megtalálhatók a biotermékek” – említette az értékesítési igazgató. Hozzátette: a tapasztalat szerint fogyasztói szempontból az alakformálás, a súlykontroll a legfontosabb szempont.
Nagy Attila elárulta lapunknak, hogy idén az Auchan áruházakban kapható magas proteintartalmú termékek választéka bővül, valamint a vegán felvágottak, a kész- és félkész ételek terén is növekedés várható.
Sikeres egészségtudatos választékkal
Szalma Rita, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója szerint az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kap az egészségtudatos életmód, ami a termékkínálatban és a keresletben is megmutatkozik. „A Kifli választékából különösen népszerűek a bio és növényi alapú élelmiszerek, valamint a cukor-, glutén- és laktózmentes termékek. Örömmel látjuk, hogy egyre többen választják ezeket a termékeket, és fontosnak tartják az egészséges életmódot” – fogalmazott a kereskedelmi igazgató.
„Különösen büszkék vagyunk a hazai kistermelőkkel való együttműködésünkre, akik természetes és egészséges termékeket kínálnak vásárlóinknak. Például a NaTuri márkával évek óta jó kapcsolatot ápolunk, és örömmel láttuk, hogy a „Cápák között” műsorban több befektető is érdeklődést mutatott a termékeik iránt” – ismertette, hozzáfűzve, hogy az online webáruház folyamatosan bővíti portfólióját, hogy megfeleljen a vásárlók egészségtudatos igényeinek, és támogassuk őket az egészséges életmód fenntartásában.”
A Kifli.hu termékfejlesztései során kiemelt figyelmet fordít a vásárlói igények folyamatos változására és a fenntarthatóságra. „Célunk, hogy minél több helyi kistermelő és prémium minőségű termék kerüljön kínálatunkba, ezzel támogatva a hazai gazdaságot és biztosítva a friss, minőségi árukat vásárlóink számára. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a speciális étrendet követők igényeire is, így folyamatosan bővítjük gluténmentes, laktózmentes, bio és vegán termékeink választékát” – mondta Szalma Rita. Hozzátette: a fenntarthatóság jegyében a Kifli törekszik a környezetbarát csomagolások és a hulladékmentes megoldások bevezetésére, valamint az élelmiszer-pazarlás minimalizálására.
(TERMÉKMIX magazin – 2025. februári szám)