A reggeli a nap egyik legfontosabb étkezése, amelyhez a gyártók egyre szélesebb kínálattal igazodnak. Egészségtudatos müzlik, fehérjében gazdag péksütemények, innovatív tejtermékek és gyorsan elkészíthető alternatívák – a piac folyamatosan változik, hogy megfeleljen a fogyasztók elvárásainak.
A jövőre nézve: folyamatos innováció
„Semmi sem lehet lágyabb, mint a Fit legkrémesebb zabkásája! Az egészségtudatos reggelik kínálata folyamatosan bővül, és cégünk, az Úsovsko Hungary Kft. is lépést tart a változó fogyasztói igényekkel. A 2023-as év során hatalmas örömmel fogadtuk, hogy a Fit étcsokis rizskása lett a legtöbbet eladott termék a rizs- és zabkása szegmensben a NIELSEN IQ felmérése szerint. Már megérkeztek a 2024-es eredmények, és boldogan jelenthetjük, hogy sikerült megtartanunk ezt az előkelő első helyet!” – fogalmazott Vida Róbert, az Úsovsko Hungary Kft. ügyvezetője.
Mint mondta, ez a visszajelzés arra is ösztönözte a vállalatot, hogy továbbra is a legjobbat nyújtsa a fogyasztóknak. Ezért tavaly év végén egy különleges újdonsággal jelentkeztek: bemutatták a Fit Zab Krémkása termékcsaládot, amely jelenleg vaníliás és csokoládés ízben érhető el.
„A Fit zab krémkásák nemcsak finomak, de a praktikum és az egészséges táplálkozás jegyében készültek. A termékcsalád a lágy textúrát és a gazdag ízvilágot ötvözi, miközben könnyedén illeszkedik a rohanó hétköznapok reggeli rutinjába. A »Semmi sem lágyabb nála« szlogen tökéletesen kifejezi azt, amit a Fit krémkása nyújt: egy krémes, ízletes és tápanyagokban gazdag reggeliélményt” – vélekedett az ügyvezető.
Vida Róbert megemlítette: az egészségtudatos vásárlók igényei folyamatosan növekednek, és a Fit márka célja, hogy ezeket maradéktalanul kiszolgálja. A növényi alapú, alacsony cukortartalmú és magas rosttartalmú termékek fejlesztése továbbra is központi szerepet kap. „Az Úsovsko Hungary számára a minőség és a fogyasztói elégedettség mindig elsődleges szempont, ezért a termékfejlesztések során olyan újításokra törekszünk, amelyek ízletesek és táplálóak egyaránt.”
A Fit Zab Krémkása tökéletes választás mindenkinek, aki a reggeleit tápláló különlegességgel szeretné indítani. Legyen szó egy gyorsan elkészíthető reggeliről vagy egy kis kényeztetésről.
Fejlesztések és újdonságok mindenkinek
Pókecz Anna, a Cerbona Élelmiszergyártó Zrt. marketingvezetője szerint a fogyasztói igények folyamatosan változnak, de a vásárlók alapvetően továbbra is a kiváló ízű, kedvező ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a változatos ízvilágra és a termékek funkcionalitására. Nem csupán az élvezeti érték számít, hanem a hozzáadott érték, mint például a csökkentett cukortartalom, a dúsított vitaminok vagy a magas fehérjetartalom, amelyek hozzájárulnak az egészségtudatos választáshoz.
„A cereáliapiac egésze az elmúlt két évben stagnált, és ez alól a Cerbona sem kivétel. Bár a piac értékben növekedést mutatott, a mennyiségi eladások terén nem sikerült áttörést elérni. A cereáliákon belül egyes kategóriák valamivel jobb, míg mások kissé gyengébb teljesítményt mutatnak” – ismertette röviden az elmúlt év nehézségeit.
A marketingvezető megemlítette, hogy a Cerbona termékeinek többsége könnyedén beilleszthető az egészségtudatos életmódot követő fogyasztók étrendjébe. Ugyanakkor a kínálatban szerepelnek olyan speciálisan tudatos vásárlóknak szánt termékek is, mint a vegán granolák. „Ezek nemcsak cukor-, édesítőszer- és adalékanyag-mentesek, hanem magas rosttartalmúak és rendkívül ízletesek is!” – hívta fel rá a figyelmet.
Pókecz Anna szerint, bár a kategóriára jellemző a márkahűség, a fogyasztók nyitottak az újdonságokra és szívesen kísérleteznek változatos termékekkel. Ennek eredményeként átjárás figyelhető meg a különböző márkák között.
„Nálunk folyamatosan zajlanak a termékfejlesztések. Minden kategóriában dolgozunk újdonságokon, legyen szó izgalmas, trendi ízekről vagy teljesen új termékcsaládokról. Érdemes lesz figyelemmel kísérni a polcokat, mert hamarosan izgalmas újdonságok érkeznek!”
Mint megtudtuk, a Cerbona idén debütált új, ropogós granola termékcsaládjával, amelyet a tervek szerint az év folyamán tovább bővít. Emellett a kásakínálat is frissül izgalmas, trendi ízekkel és továbbfejlesztett funkcionalitással.
INDÍTSUK JÓL A NAPOTA reggeli kiemelt szerepet játszik abban, hogy testünk és elménk is a legjobb formáját hozza. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) és a Danone Magyarország közös kezdeményezése, az Emésztési Jóllét program szakértői összegyűjtötték, hogy mi mindenre érdemes figyelnünk a reggelizés kapcsán. |
Széles kínálat mindenki számára
„2024-ben sikeres évet zártunk, és különösen büszkék vagyunk az Actimel termékcsaládunkra, amely az immunrendszer támogatására készült reggeli kiegészítőként kiemelkedő eredményeket ért el” – fogalmazott Mizser-Sebők Melinda, a Danone Magyarország Kft. brand managere.
Az Actimel termékcsalád minden tagja a D-vitamin és B6-vitamin erejével támogatja az immunrendszert, míg az Actimel+ változat egyetlen palackja a D-vitamin napi beviteli referenciaértékének 100%-át tartalmazza, emellett pedig C-vitaminnal és magnéziummal járul hozzá a fáradság és kifáradás csökkentéséhez.
Az Activia natúr joghurtjai tökéletes alapot adnak a modern reggelikhez, legyen szó müzlikről, granolákról vagy akár tápláló zabkásáról és turmixokról. A megújult Rost termékcsalád pedig ideális választás azok számára, akik rostosabb étkezésre is vágynak. Emellett minden Activia kalciumforrás, mely hozzájárul az emésztőenzimek normál működéséhez.
„Az Alpro növényi alapú, természetes módon laktózmentes és vegán termékei változatos reggeli opciókat kínálnak. Cukormentes italaink és remekül habosítható Barista termékeink ideálisak a nap indításához, míg a gluténmentes Barista zabital speciális étrendekbe is beilleszthető. Gyümölcsös szójagurtjaink és kókuszgurtjaink önmagukban vagy müzlivel, granolával együtt fogyasztva is kiegyensúlyozott választást biztosítanak."
Az egészségtudatos fogyasztók kifejezetten kedvelik a vitamin- és ásványianyagokat is tartalmazó Danone joghurtokat, valamint a hozzáadott cukrot nem tartalmazó termékeket, mint a YoPRO, de mellettük az Actimel és az Activia portfóliójában is találhatóak hozzáadott cukor nélküli változatok. Az Activia kalciumtartalmának köszönhetően hozzájárulhat az emésztőenzimek normál működéséhez. A tej- és laktózmentes alternatívák iránt érdeklődők számára pedig az Alpro növényi alapú italai, szója- vagy kókuszgurtjai és növényi alapon készülő pudingjai ideális választást kínálnak.
„Idén újdonságokkal is készülünk: az Actimel egy új, nyári ízzel jelenik meg májustól, míg az ActiKids csomagolása frissül, és új mesehősök díszítik majd a palackokat. A YoPRO pedig karamellás pudinggal és epres joghurttal bővül, tovább gazdagítva a választékot. Az Alpro márka is új ízekkel bővíti ízesített italainak kínálatát tavasszal, valamint magas proteintartalmú termékcsaládunk is új variánsokkal gazdagodik. Az év második felében pedig egy teljesen új termékkategóriával lépünk piacra, így érdemes figyelemmel követni a fejlesztéseinket” – ismertette az újdonságokat.
Új, tiszta ízkombinációkkal
Szabóné Karcza Veronika, a DÉR Juice gyümölcslevek ágazatvezetője szerint az utóbbi időben növekedett az igény az egészséges (hozzáadott cukor-mentes, alacsony kalóriatartalmú), az egzotikus (mangót, maracuját, guavát tartalmazó), a funkcionális (immunrendszert erősítő, antioxidánsokkal dúsított), valamint a fenntartható hazai termékek iránt.
A DÉR Juice termékek kizárólag gyümölcsöt és zöldséget tartalmaznak, kíméletes feldolgozáson mennek keresztül. „Így nemcsak a frissen szedett gyümölcs ízét, de a beltartalmi értékeket is a lehető legjobban meg tudjuk őrizni, ami valamennyi termékünket nagyszerű reggeli itallá teszi – említette. – A gyerekeknek az édesebb ízeket javasoljuk: 100%-os almalevünkkel, mangós és őszibarackos almalevünkkel megszerettethetjük velük a gyümölcsök természetes zamatát. Az egészségtudatos felnőttek figyelmébe ajánljuk almás céklalevünket, homoktövises vagy épp feketeribizlis almalevünket.”
Szabóné Karcza Veronika úgy látja, az elsődleges elvárás az egészségtudatos fogyasztók részéről az adalékanyag-mentesség és a 100%-ban természetes összetétel, kiemelkedő jelentőséggel bír emellett az alacsonyabb szénhidráttartalom és a nyomon követhetőség is. „Sokan kifejezetten egészségmegőrzés céljából választják gyümölcsleveinket. Köszönhetjük ezt a köztudottan jótékony hatással bíró összetevőknek, mint amilyen a cékla vagy éppen a homoktövis” – említette, hozzáfűzve, hogy a DÉR Juice népszerű a tudatos anyukák körében is, számukra fontos ugyanis, hogy gyermekeik cukros üdítők helyett természetes alternatívákat fogyasszanak.
A DÉR Juice termékfejlesztéseinek két fő iránya van. Egyrészt a feldolgozás hatékonyságának növelésével a gyümölcsök kíméletesen préselve a lehető legrövidebb idő alatt kerülnek a palackokba, így valóban a friss gyümölcs élménye juthat el a fogyasztókhoz. Emellett új, tiszta ízkombinációkkal jelentkeznek az aktuális trendeknek megfelelően. „Az idei évben a nyári ízekre alapozunk. Új termékeink megálmodásánál mind a hazai fogyasztók, mind pedig a szomszédos országok vásárlóinak igényeit figyelembe vettük. Csomagolásaink tekintetében pedig kiemelt figyelmet kap a környezettudatosság” – tudtuk meg.
Széles termékpaletta újdonságokkal
A poralapú termékek kereslete és ezáltal kínálata is folyamatosan bővül. A fogyasztók egyre nyitottabbak a poralapú termékekre mind az élelmiszerek, mint az étrend- és táplálékkiegészítők kategóriájában. „A TUTTI Kft. mindháromban meghatározó szereplő ma már. A gyártói brandjeink (TUTTI és BodySelect) és az általunk gyártott Private Label termékek forgalmi adatai azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre nyitottabbak a klasszikus FOOD termékek mellett a Nutrition megoldásokra is” – említette lapunknak Horváth Adrienn, a Tutti Élelmiszeripari Kft. marketingvezetője, hozzátéve, hogy a kínálat fejlesztésének fókuszában minden esetben a fogyasztói igények állnak.
Mint mondta, egyértelműen kimondható, hogy a kávé- és kakaó-piac soha nem látott turbulens időszakában van – az extrém mértékű alapanyagár-növekedés, a beszerzési források, termelői nehézségek miatt. „A mi kitettségünk is nagy gyártóként, azonban fontos tényező, hogy a legnagyobb beszerzési forrásokkal működünk együtt, amely jelenleg még nagyobb előnynek tűnik, mint korábban.”
Horváth Adrienn szerint a költségnövekedés teljes mértékben történő áthárítása a partnerekre és a fogyasztókra továbbra sem lehetséges, és nem is cél, mivel a vásárlók egyre nagyobb árérzékenysége is korlátozza a forgalomnövekedés mértékét. „A TUTTI számára a minőség biztosítása és a jó ár-érték arány fenntartása kiemelt prioritás – hangsúlyozta. – Széles termékpalettánknak és ennek az üzletpolitikánknak köszönhetően tudunk továbbra is az otthoni reggelizéshez is hozzáadott értékkel bíró alternatívát adni. Forgalmunk stabilizálása küzdelmes, ugyanakkor eredményes.”
Horváth Adrienn felhívta rá a figyelmet, hogy a TUTTI reggeli kínálatában számos termék található, amelyek gyorsan és egyszerűen elkészíthetők, így ideálisak a nap indításához. „A szinte minden háztartásban megtalálható TUTTI Holland kakaó mellett, az Instant Kakaóink és a kávémixeink (3:1 és 2:1), Forrócsokoládéink és Milk-shake-jeink hozzájárulnak a reggeli frissességhez, miközben energiát biztosítanak a napi teendőkhöz. A Pótkávé Brummix Cikória-Gabonakávé Italpor koffeinmentes alternatívaként szolgál, amelyet gyermekek és koffeinérzékenyek is fogyaszthatnak” – ismertette a választékot.
A TUTTI és a 100%-ban az egészségtudatos fogyasztóknak ajánlott BodySelect termékpalettájával párhuzamosan, bérgyártóként is folyamatosan dolgozik új fejlesztéseken a gyártó. „Ezeknek a projekteknek célja, hogy még inkább igazodjunk a gyorsan változó fogyasztói igényekhez. Az innovációink fókuszában a funkcionális élelmiszerek, az egészségtudatos és egyben változatos összetevők, valamint az új ízvariációk állnak.”
A gyártó legújabb fejlesztése, a hamarosan kapható TUTTI Édes fogások. Az új termékkategóriában első körben amerikai palacsinta, császármorzsa és brownie-muffin (2:1) alapporok lesznek elérhetőek a tavasz folyamán. „Így a TUTTI-val az italok mellett, már reggeli ételek is könnyen, jó minőségben készíthetőek el, nem mellesleg elérhető áron” – fűzte hozzá a marketingvezető.
(TERMÉKMIX magazin – 2025. februári szám)
AKTUÁLIS LAPSZÁM DIGITÁLISAN ITT ÉRHETŐ EL: