2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Kutatás

sajátmárka
Kutatás
2018. október 15

Fellendülőben a kereskedelmi márkák

Az elkövetkező 5 évben forradalomra kerülhet sor a kiskereskedelemben, amely jelentős mértékben befolyásolni fogja a globális élelmiszer-gazdaságot. Ezt jósolják a Nielsen piackutatói „A kereskedelmi márkák tartós előretörése” című új tanulmányukban.

A Nielsen kereskedelmi márkákról szóló aktuális tanulmányában azt a trendet elemzi, amely szerint a kiskereskedelem világszerte egyre több saját terméket és márkát fejleszt és ad el. A Nielsen 60 országban elemzi a piacokat. A gazdaság általános fejlődése mellett a fogyasztói magatartásban bekövetkezett változások és a növekvő digitalizáció gondoskodnak a kereskedelmi márkák felemelkedéséről. Ha a gazdasági fejlődés egy országban nem annyira átütő, a Nielsen szerint a fogyasztók hajlanak arra, hogy az élelmiszerekre és a háztartási cikkekre kiadott összegeket csökkentsék. Ekkor a vevők gyakran vásárolnak a szupermarketben kereskedelmi márkákat, hogy pénzt takarítsanak meg. Ha a gazdaság újra fellendül, a fogyasztók akkor is visszafogottan vásárolnak és kitartanak a kereskedelmi márkák mellett, mivel abból indulnak ki, hogy azok jobb ár-érték arányt biztosítanak számukra. A vevők világszerte osztják ezt a nézetet.

 

 Változó arányok az egyes piacokon

Ehhez jön hozzá a termék minőségébe vetett bizalom. A növekvő piacokon a kereskedőknek ki kell használniuk a lehetőséget, hogy saját márkás árukészletüket bővítsék. Ennek megfelelően a Nielsen az újra fellendülő, fejlődő piacokon növekedési lehetőséget lát a kereskedelmi márkák számára, amelyeknek különösen Nyugat-­Európában magasak a piaci részesedései. A kereskedelmi márkák részesedése a ­különböző országokban 20–40% között mozog. A diszkontok legtöbbször magas saját márkás részesedésükkel erős befolyást gyakorolnak a piacokra. Euró­pában piaci részesedésük évek óta emelkedik, ezáltal egyre több saját márkás terméket adnak el. Ezzel egy időben Európában azt látjuk, hogy az ott aktív, nemzeti kereskedők ­vásárlóik számára jó, innovatív saját márkás termékeket kínálnak. Ezzel egyrészt a jelenlegi vevői igényekre reagálnak, ezzel párhuzamosan arra törekednek, hogy különbözzenek a diszkontoktól. Ez is elősegíti a piac fejlődését.

tabla2

A kisebb gyártók piaci részesedést nyernek

Nyugat-Európában ezzel egy időben azt látjuk, hogy a kisebb márkagyártók a nagy nemzetközi vállalatok rovására piaci részesedést nyernek. A tanulmány szerint ennek az az oka, hogy a kereskedelmi vállalatok és a kisebb élelmiszergyártók innovatívabbak és közelebb állnak a vásárlókhoz. Ennek megfelelően éppen ezeken a telített pia­cokon azt látjuk, hogy a kereskedelem tovább fejleszti a saját márkákat, mivel változik a kereslet: például prémium kereskedelmi márkák jönnek létre, amelyek elsősorban egy lifestyle-orientált fogyasztói réteget szólítanak meg. Ezek olyan aspektusokat tartanak szem előtt, mint például az egészség, a wellness és az élelmiszer-­biztonság. Az USA-ban például megfigyelhető, hogy egyre népszerűbbek a biotermékek és a vásárlók egyre inkább hajlandóak ezekre az árucikkekre költeni. Ez különösen az ezredfordulósokra érvényes, akik elsősorban Észak-Amerikában ismertek arról, hogy szívesen próbálnak ki új termékeket és kevésbé hűségesek a márkákhoz. Tehát a célcsoport gyakrabban vásárolja meg a szupermarketek saját márkás termékeit.

tabla1

 

A digitalizáció növekvő hatása

A digitalizáció egy további aspektus, amely befolyásolja a keresletet. A vásárlók digitális kompetenciája növekszik és ezáltal számtalan információ áll a rendelkezésükre. Ily módon a termékekről tájékozódhatnak, vagy megkereshetik pontosan azokat a termékeket, amelyek megfelelnek az igényeiknek. A kereskedők számára ezért fontos, hogy jelen legyenek a digitális világban is és fogyasztóik számára kellemes, személyre szabott vásárlói élményt nyújtsanak. Kiindulhatunk abból, hogy a vásárlók, akik a helyhez kötött kereskedelemben gyakrabban döntenek a szupermarketek saját márkái mellett, ezt az interneten is folytatni fogják. A Nielsen szerint ezek a trendek továbbra is pozitívan fogják befolyásolni a saját márkák piaci részesedését. Tehát az elkövetkező években előreláthatólag nem kell számítanunk hanyatlásukra.

tabla3

 

(TERMÉKMIX – 2018 október)

  • Előző cikk: Kozmetikumok fiatal fogyasztói, avagy az AVID-generáció Előző
  • Következő cikk: Az ötven év feletti fogyasztó 3,56 évvel fiatalabbnak érzi magát Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom