A Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP-kártya) felhasználásának veszélyhelyzetben történő eltérő alkalmazásáról szóló rendelet, az egyes alapvető élelmiszerekre 2021 őszén bevezetett árstop kivezetése, valamint a vásárlással egybekötött készpénzfelvétel lehetősége megrengette az élelmiszeripar és a kiskereskedelem résztvevőit, azonban úgy tűnik, jól veszik az akadályokat.

Akciótervvel készült a SPAR
A SPAR, City SPAR és INTER­SPAR áruházakban az összes létező típusú SZÉP-kártyát (OTP, MKB, K&H, Edenrend kibocsátású) elfogadják, ami eddig is nagy segítség volt a vásárlóknak. „Az áruházlánc vevői a melegétel-szolgáltatás esetében már eddig is gyakran használták SZÉP-kár­tyá­jukat” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.
Mint megtudtuk, az üzletláncnál semmilyen ­technikai átállásra vagy fejlesztésre nem volt szükség, hiszen már ­minden adott volt. Online bankkártyás fizetés esetén ­sajnos nem ­lehet SZÉP-kártyával fizetni, emellett van néhány ­korlátozás, amelyekre a vevőknek érdemes előre ­felkészülni: például ­alkoholtartalmú italokat, nem élelmiszer terméke­ket (pl. ­vegyi árut, kozmetikumot, állateledelt, Máltai-adománykártyát, mobiltelefon-feltöltőkártyát, újságokat, hűségakciós termékeket stb.) nem lehet venni. Mindemellett a SPAR kommunikációs vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy ­önkiszolgáló kasszáknál nem lehet használni a SZÉP-kártyát, valamint online élelmiszer-vásárlás esetén kizárólag helyszíni fizetés esetén használható fel a SZÉP-kártya.
A külső toGo egységgel rendelkező üzletek esetében bármely, a külső toGo-ban vásárolt termék kifizethető SZÉP-kártyával. Az OMV-kutakon lévő SPAR Expressekben a vásárlók a helyszínen tájékozódhatnak a kártya elfogadásáról. Az Orlen töltőállomásokon működő DESPAR üzletekben fizetőeszközként nem lehet Szép-kártyával fizetni.
Maczelka Márk úgy értesítette lapunkat, hogy a SPAR Magyarország nem kívánja bevezetni az ingyenes bolti készpénzfelvételt.
A SPAR felkészülten és széleskörű információs lehetőségekkel várja a vevőket, mikor milyen termékek állnak árcsökkentés alatt, illetve milyen kiegészítő kedvezményeket vehetnek figyelembe. „Legjobb ajánlatainkat a SPAR Akcióterv ­keretein belül mindig kommunikáljuk a ­vásárlók felé. Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv” – említette Maczelka Márk. Mint mondta, a lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek azért, hogy a vásárlók mindig kifogás­talan minő­séggel és jó árakkal találkozzanak a SPAR áruházakban. „A SPAR név a vállalat működésének eredményeként – a vásárlói vélemények által is visszaigazoltan – eggyé vált a magas színvonalú, minden tekintetben minőségi szolgáltatást nyújtó kereskedelem fogalmával” – emelte ki.

Előre tervez az ALDI
Az ALDI a lehető legtöbb módon ­kíván segíteni vásárlóinak abban, hogy alacsony áron jussanak hozzá az alapvető élelmiszerekhez és non-food termé­kekhez, ezért a heti rendszeres, 70–80 terméket érintő akciók és a ­tartós árcsökkentések mellett azzal is hozzá kíván járulni a magyar családok támogatásához, hogy el­fogadja a SZÉP-kártyát élelmiszer vásárlására. Az ALDI arra számít, hogy a korábbi tapasztalatokhoz hasonlóan augusz­tustól ismét sokan fogják ezt a fizetési formát választani. Mint megtudtuk, a SZÉP-kártya igénybe­vételéhez szükséges technikai feltételeket az áruházlánc ­augusztustól biztosítja. A bolti készpénzfelvétel az ALDI üzleteiben egyelőre nem lehetséges, a vállalat jelenleg vizsgálja a ­bevezetés lehetőségét.
„Az ALDI tartja magát 2021-es vállalásához és ­kizárólag magyar forrásból érkező friss húst tart szortimentjében, továbbá immár 66 alapvető tejterméke is hazai forrásból érkezik és magyar alapanyagból készül” – emelte ki a diszkontlánc válaszában. Mint mondták, a vállalat akkor is csak magyar beszállítóktól vásárolja ezeket a termékeket, ha időnként lenne alacsonyabb beszerzési árú külföldi forrás – az áruház­lánc és vásárlói ezzel a magyar mezőgazdaságot és élelmiszeripart támogatják.
Úgy tűnik, az árverseny során az ALDI Magyarország minden lehetőséget megragad arra, hogy kedvezőbbé tegye árait a fogyasztók számára. „Az árcsökkentéssel érintett termékek köre rendkívül széleskörű, zöldség-gyümölcs, friss húsok, tejtermékek, felvágottak, fagyasztott és konzerv zöldségek, ­tészta, liszt, savanyúság és pékáruk egyaránt megtalálhatók közöttük” – fogalmaztak lapunknak. Mint azt megtudtuk, az ALDI emellett időszakosan kuponakciókkal, XXL kiszerelésű termékekkel, 3+1, 3+2, 4+1, 4+2 ajánlatokkal segíti a vásárlókat.

Felkészültek a Coopnál
A kormány döntése értelmében 2023. augusztus 1. és december 31. között lehet hidegélelmiszert vásárolni SZÉP-kártyával. A ­korábbi tapasztalatok alapján vélhetően pozitív hatása lesz a kiskereskedelemre, vélekedett Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy a Coop felkészült az elfogadásra, semmilyen előzetes technikai fejlesztésre nincs szükség. Ez nagy segítség lehet a vásárlók számára, ami kedvező a forgalom emelkedésére.
A 100 százalékban magyar üzletlánc vezérigazgatója arra számít, hogy a Szép-kártyákon lévő összeg egy részét a vásárlók az inflációs hatás miatt átforgatják élelmiszerek vásárlására.
A SZÉP-kártya keretét 200 ezer forinttal emelik meg augusztustól, így az eddigi 450 ezer forintos maximum 650 ezerre növekszik. Tóth Géza szerint a vásárlás lehetősége adott, azonban vélhetően a vásárlások a vásárlók jövedelmi helyzetétől függők, ezért a Szép-kártyán lévő összegek nem teljes mértékben jelennek meg a kiskereskedelemben, másrészt az emiatt felszabaduló jövedelmek egy része vélhetően más típusú fogyasztást is finanszírozhat.
„Úgy vélem, hogy az alapvető élelmiszerek esetében jelenthet növekedést, mert a Szép-kártya elfogadás idejének van egy korlátja, amellyel a vásárlók számolnak” – tette hozzá.
Az elmúlt időszakban az árstoppal összefüggésben a Coop üzletláncban nem nőtt az import aránya, továbbra is alap­vetően hazai előállítású élelmiszereket forgalmaznak. Tóth Géza szerint az árstop kivezetése a piaci egyensúly irányába mutató lépés, amely a kereslet kínálati viszonyokra lehet pozitív hatással, amelynek eredményeként a beszerzési és fogyasztói árak is csökkenhetnek hosszabb távon.
„A jelenlegi változások következtében valószínűsíthető, hogy a vásárlók még több akciós termékkel és még nagyobb kedvezményekkel fognak találkozni a Coop üzletekben” – ­jegyezte meg. A kötelező akciózásban érintett termékek az 1 milli­árd Ft feletti éves árbevételű franchise partnerek kb. 1700 üzletében egészítik majd ki az akciós választékot. A franchise partnerek a kötelező akcióban a lokális igényeknek meg­felelően fogják kiválasztani a kötelező 20 termékkategóriában az akciós termék­kört, hogy a vásárlói igényeket minél pontosabban és szélesebb körben tudják kielégíteni. „A kezdeti időszakban a rendelet előírásainak megfelelően egy hétig lesznek érvényesek az árak, azonban folyamatosan figyeljük a vásárlói igényeket és ennek megfelelően alakítjuk az akciós időszakok hosszát a rendelet által előírt feltételeknek megfelelően.”
A Coopnál mindenképpen a verseny erősödésére számítanak, amely várhatóan kedvezően befolyásolja majd a vásárlási kedvet és dinamizálhatja a forgalmi volumeneket is, amelynek előnyei a kedvezőbb fogyasztói árakban jelenhetnek meg, aminek a nyertesei a vásárlók lesznek. Mivel a Coop évtizedes stabil beszállítói partneri körrel bír, amely döntő mértékben a hazai beszállító partnerekre támaszkodik, ez garanciát jelent a folyamatos áruellátásra, így áru­hiányra nem számítanak az üzletláncnál.

Forgalomnövekedésre számít az Auchan
Az Auchan áruházlánc összes üzletében elfogadják a SZÉP-kártyát augusztustól. A grillpultnál jelenleg is lehet fizetni helyben fogyasztott élelmiszerek esetében, ami jelentős forgalom­növekedést hoz és a kínálatot is a szezonnak ­megfelelően bővítik. Plusz fejlesztést nem igényel ennek a szolgáltatásnak a kiterjesztése és alkalmazása az üzletekben.
Mint megtudtuk, az Auchan Magyarország nem ­tervezi lehetővé tenni a júliustól esedékes bolti készpénz­felvételt a pénztárnál.
Mindemellett a változtatások pozitív hatásait várják az Auchannál. „Az akcióktól – amely a központilag előírt mellett egy széles árukörre kiterjedő saját akciós rendszerrel bővül az OkAuchan ajánlatokkal – forgalomnövekedést várunk és azt, hogy tovább folytatódik az árcsökkenés, elsősorban az élelmiszerek estében, amivel mérsékelni lehet a bevásárlások megnövekedett anyagi terhét. Ezt szolgálja a törzsvásárlói programunk is, amelyben a Bizalomkártyával rendelkező vásárlóink vásárlásaik után pontokat kapnak, amelyeket később levásárolhatnak. Egy pont egy forintot ér nálunk. A saját akciós ajánlatainkat, a törzsvásárlói kedvezményeinket pedig egy széleskörű sajátmárkás termék­körrel egészítjük ki, ami ár-érték arányban igen kedvező és minden fogyasztói igényre megoldást kínál ­különböző árkategóriákban” – ismertette Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország HR- és kommunikációs igazgatója az akciótervet, megemlítve, hogy ebben a komplex árrendszerben a reményeik szerint már mindenki megtalálhatja a pénztárcájának legjobban megfelelő, ugyanakkor minőségi termékeket.
Az elmúlt időszakban az Auchan úgy igyekezett ­alakítani az árpolitikáját, hogy abban a legfőbb szempont az volt, hogy megőrizzék a vásárlóerőt és könnyebbséget adjanak a lakosságnak, családoknak. Ezért egy olyan árrendszert alakítottak ki, amivel jelentősen mérsékelni lehet a háztartások élelmiszerre fordított kiadásait. Az Auchan ehhez hétről hétre 3000 terméket rendkívül kedvező, úgynevezett OkAuchan áron kínál. A kedvezmény mértéke esetenként elérheti a 40 százalékot is.
„Emellett folyamatosan figyeljük 25 000 termék piaci árát, és igyekszünk a legkedvezőbbekhez igazítani az Auchan árait is, nem véletlen, hogy több árösszehasonlításból a legolcsóbb áruházláncként az Auchan jött ki” – jegyezte meg Széll Hajnalka.

A vásárlókra koncentrál a PENNY
A PENNY üzletek esetében készen áll az infrastruktúra a SZÉP-kártyával történő fizetésre. A ­teljes hálózat technikai fejlesztése ugyanis már 2022 tavaszán ­lezajlott.
Kazatsay Eszter, a PENNY magyarországi kommunikációs vezetője megjegyezte, hogy az előzetes becslések alapján nem számol kiugró forgalomnövekedéssel az üzletlánc. „Az eddigi tapasztalatok alapján a SZÉP-kártyával fizető vevőink átlagosan 17 százalékkal nagyobb értékben vásárolnak majd a PENNY üzletekben egy-egy bevásárlás alkalmával” – árulta el.
A PENNY magyarországi üzletei esetében semmiféle technikai átállást vagy beruházást nem igényel az intézkedés. A teljes hálózat technikai felkészítése már tavaly tavasszal, az első ilyen fizetési lehetőség kihirdetésekor lezajlott. Ezért a PENNY összes üzlete újra készen áll arra, hogy a Széchenyi Pihenő Kártya is felhasználható legyen fizetésre.
Mint megtudtuk, a PENNY-nél nem növelték az importtermékek arányát az árstop bevezetése óta. „Kiemelten fontos számunkra a hazai beszállítóktól érkező árucikkek hányadának folyamatos növelése, és ebben a célkitűzésünkben az árstop intézménye sem hozott negatív változást. Arra azonban nem számítunk, hogy a SZÉP-kártya felhasználását érintő változások közvetlenül befolyásolnák vagy növelnék a magyar termékek iránti keresletet” – ismertette Kazatsay Eszter.
A PENNY-nél már hosszú ideje létezik a vásárlással egybekötött bolti készpénzfelvétel szolgáltatása. Hat évvel ezelőtt, 2017-ben vezették be a pénzkifizetési (cashback) funkciót, amely azóta a teljes, immáron 229 PENNY üzletet számláló hálózatban elérhető Magyarországon. Mint megtudtuk, a funkció bevezetési projektje összesen két évet felölelő időszak volt, amiből egy évet igényelt a kasszarendszerre vonatkozó fejlesztés, további egy év pedig a finomhangolások jegyében telt, illetve azzal, hogy minden szempontból megfeleljen a jogi előírásoknak.
„A szolgálatást a továbbiakban is fenntartjuk, ugyanis a témában megkérdezett vásárlóink visszajelzései szinte kivétel nélkül pozitívak” – tette hozzá.
Kazatsay Eszter elárulta, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a PENNY nem vár keresletnövekedést. Mint mondta, a korábbiakban nem volt szükség arra sem, hogy több készpénzt biztosítsanak a kasszákban, mert nem bizonyult olyan mértékűnek a készpénzkifizetési forgalom, ami ezt ­indokolta volna. Ennek valószínűsíthető oka, hogy a vásárlók sok esetben nem tudnak a szolgálatás létezéséről, azonban elképzelhető, hogy a későbbiekben ez a forgalom emelkedni fog.
A PENNY kommunikációs vezetője úgy véli, hogy a cashback funkció használata jelenleg nagyon kezdetleges, való­színűleg azért, mert kevés vásárló van vele tisztában, hogy ­létezik. Az eddigi évek tapasztalatai alapján a legnagyobb lakossági igény a fővárosi és Pest megyei üzletekben mutatkozott meg, az ország többi részén jóval csekélyebb a bolti készpénzfelvételre irányuló tranzakciók száma. Az egész üzlethálózatra vetítve havonta átlagosan ötszáz ilyen tranzakció történik.
A PENNY az akciózás esetében a vevőire koncentrál, ezért a kötelezően előírt 10 százalékos kedvezmény helyett akár 30 százalékot nyújt 20 termékre június 1 óta. Az érintett árucikkek között megtalálhatóak a legnépszerűbb tejtermékek, húskészítmények és száraztészták, de számos kényelmi készétel, valamint teák és kávék is kedvezőbb árakon érhetőek el az áruházak polcain. Ezen felül már havonta ezer terméket kínál jelentős kedvezménnyel az üzletlánc, a választék pedig hetente megújul.

Kedvezményrendszer a Tescónál
A SZÉP-kártyás vásárlási lehetőség 2022. február 7-től május ­31-ig élt a Tesco áruházaiban, ahol az OTP, az MKB és a K&H által kibocsátott SZÉP-kártyákat fogadták el hideg élelmiszer vásárlására. A hipermarketlánc jelenleg azon dolgozik, hogy augusztus 1-jétől újra el tudjon indulni a SZÉP-kártyás fizetés a Tescónál. „A tranzakciókért nem számolunk fel extra díjat. Korábbi tapasztalataink azt mutatták, hogy a SZÉP-kártyás fizetés egy újabb eszköz a vásárlók számára a fizetéshez, ugyanakkor használata nem feltétlenül eredményez többletköltést” – fogalmazott Nagy-Peidl Adrienn, a Tesco-Global Áruházak Zrt. külső kommunikációs menedzsere
A bolti készpénzfelvétel lehetőségét a Tesco jelenleg vizsgálja, és egyelőre keresik a megfelelő megoldást. „Első körben a bankkártyás terminál tulajdonosának kell lehetővé tennie ezt a szolgáltatást, a kereskedők csak ezután tudják összehangolni azt saját rendszereinkkel. A szolgáltatás bevezetése ezért további egyeztetéseket igényel” – árulta el kérdésünkre a külső kommunikációs vezető.
Nagy-Peidl Adrienn szerint a Tesco elkötelezett az alacsony árak mellett, és választéka felülvizsgálatával, illetve átalakításával folyamatosan gyarapítja eszköztárát. „A cél az, hogy felvértezzük vásárlóinkat az infláció elleni küzdelemre: 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartjuk tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrizzük azokat.”
Tavaly a vásárlók öt hónapig használhatták erre a célra a cafeteriájukat, a kártyabirtokosok jelentős része élt is ezzel a lehetőséggel és költött élelmiszervásárlásra. Ebből kifolyólag most is hasonló fellendülésre lehet számítani, ez az intézkedés automatikusan jelentősen megnöveli a SZÉP-kártyákon megtalálható összegek bolti felhasználását, sokan fogják hidegélelmiszer vásárlásra fordítani a cafeteriájukat. A hidegélelmiszer-vásárlás újbóli bevezetése mellett az is segíti a juttatás felhasználását, hogy idén januártól ténylegesen megszűntek az alszámlák. Erre nagy szükség is van, hiszen a legutóbbi hivatalos adatok alapján fokozatosan csökken a kiskereskedelmi forgalom.

Tudatosságra törekszik a Közért+
„Jelenleg nem lehet SZÉP-kártyával fizetni webshopunkban, azonban készülünk ennek a fizetési formának a bevezetésére. Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink minden igényét teljesítsük, és megkönnyítsük számukra a vásárlást. Közös érdekünk a vásárlókkal ennek a fizetési formának az elfogadása, hiszen vásárlásösztönzőként hat, és értelemszerűen ebből fakadóan forgalomnövekedés is várható” – fogalmazott Solti Tímea, a Közért+ marketing vezetője.
„Jelen gazdasági helyzetben azt tapasztaljuk, hogy érződik az alapélelmiszerek vagy olcsóbb termékek felé fordulás. Azonban mivel zöldséget és gyümölcsöt is lehet majd a fizetésen felüli juttatásból vásárolni, így számíthatunk rá, hogy ennek segítségével több dolgot rakhatnak a vásárlók a kosarukba, készpénzüket pedig másra fordíthatják” – fogalmazott Solti Tímea. A magyar vásárlók eddig is nagyon árérzékenyek voltak, prioritásban a termékek ára van, utána nézik a fogyasztók, hogy hazait vásároljanak.
„Úgy tapasztaljuk, hogy maximum 5–10 százalékkal magasabb eladási árat tolerálnak még a vásárlók” – mondta, hozzátéve: sok esetben előfordul, hogy az import termék kedvezőbb áron szerezhető be, ezért fontos az edukáció a hazai termékek fogyasztásának előnyeiről. Mivel többek között zöldséget és gyümölcsöt is lehet majd vásárolni SZÉP-kártyával, így várhatóan növekedni fog a hazai termékek iránti kereslet. „Egyértelműen szeretik a fogyasztók a ­magyar termékeket, ezért a SZÉP-kártyával könnyebben vásárolnak hazai árukat.”
A Közért+-nál arra számítanak, hogy az árstop augusztusi kivezetése előtt biztosan növekedni fog a kereslet az árstopos termékek iránt. Ezáltal a magyar online élelmiszeráruháznak is fel kell készülni arra, hogy ezekből a termékekből ­elegendő készlettel rendelkezzen, valamint, hogy a keresletnövekedést kínálati oldalon is le tudják fedni.
„Úgy véljük, hogy augusztusban a piaci viszonyok rendeződni fognak, így a termékek normalizált fogyására számítunk, nem fog torz elmozdulásokat okozni egyes szegmensekben, például az UHT tejek kategóriában.”
Mint megtudtuk, a Közért+ próbál olyan termékeket választani a termékportfóliójába, melyek segítik a vásárlói­kat a tudatosság növelésében. „A környezetvédelem, klímavédelem, egészségre való odafigyelés továbbra is elvárás a vásárlóink részéről. Ezért az új termékek választásánál az ár mellett ezek a legfontosabb szempontok, amelyeket figyelembe veszünk” – fogalmazott a marketing vezető, aki felhívta a figyelmet arra, hogy mindenki keresi a pénztárca­barát megoldásokat.

Fontos a bizalom

„A változások pontos hatását legfeljebb becsülni tudjuk, mivel az árstop a legfontosabb termékkategóriák jelentős részét lefedte. Az akció erős befolyásoló hatással fog bírni a jövőben, így várható egy átrendeződés termékkategórián belül – például a tejeknél és a húsoknál –, és a szegmensek közt is” – fogalmazott Sárközi Péter, a Kifli.hu üzleti elemzője, aki úgy látja, hogy a SZÉP-kártyának nincs olyan kitétele, hogy csak magyar termékekre lehet felhasználni, ezért ez várhatóan nem fog hozzájárulni a magyar termékek iránti kereslet növekedéshez.

Az árstop kivezetése nem fogja jelentősen befolyásolni a kereskedelmet, ugyanis sokkal hosszabb a felkészülési és átállási idő, mint a benzin árstopjának kivezetésekor, illetve a kereskedőknek akciós kötelezettségük is van, ami sokkal szélesebb termékválasztékot fed le, mint az árstop korábban. „Az árstop kivezetéséről korábbi igazgatónk, Klekner Péter is nyilatkozott. Tartjuk magunkat ahhoz, hogy az árstop kivezetése révén több terméket tudunk remek áron adni. Nem célunk az árverseny, de minden nap törekszünk arra, hogy a vásárlóink ne csak a termékek minősége és a szolgáltatás színvonala miatt legyenek elégedettek a Kiflivel” – jegyezte meg. A szakember szerint az árstop lététől függetlenül is forgalomnövekedésre számít az online szupermarket, „hisz folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat és jól megfontolt lépésekben növeljük a kiszolgálási területünket. Ennek eredményeképp indult el többek közt az Akadálymentes klubunk, megnyitottuk a székesfehérváriak és pákozdiak számára is a Kiflit, és Budapest jelentős részébe gyorsabban szállítunk már ki” – magyarázta.

Mint említette, júliusban az élelmiszerek és alkoholos italok Kifli-kosárra súlyozott inflációja a teljes piacra a KSH mérése szerint 28 százalék felett volt. A saját belső mérés szerint a saját termékekre ettől valamivel alacsonyabb, 25 százalék körüli éves áremelkedést mutatott. „Ekkora értéknél sajnos nem tudjuk azt kijelenteni, hogy nem számítunk további áremelkedésre, de azok mértéke már jelentősen csökken, érezhető a dezinflációs hatás, néhány területen pedig már folyamatos árcsökkenést is tapasztalunk” – mondta Sárközi Péter.

Az üzleti elemző felhívta rá a figyelmet, hogy a kötelező akciózás az előírás szerint a Kiflit nem érinti. A tapasztalat azt mutatja, hogy a nagyobb láncok egy erős árversenybe kezdtek egymással, és néhány termék árát rendkívül alacsony szintre vitték le. „Szerintünk ennek nagyon rossz üzenete van, hisz azt jelzi, hogy erre eddig is képesek lettek volna, és most az Árfigyelő reklám erejét kihasználva folyamatosan egymás alá ígérgetnek – fogalmazott. – Valahol szomorú, hogy a legtöbb nagy lánc az árverseny megnyerésében látja a vásárlók megnyerésének esélyét, ugyanakkor ez is alátámasztja azt, hogy a Kiflire szükség van Magyarországon, hisz olyan alternatívát kínál, amit jelenleg senki más.”

Sárközi Péter úgy véli, hogy a legnagyobb kihívás nem technikai vagy digitális jellegű, hanem bizalmi jellegű. Mint mondta, nagyon fontos minél több emberhez eljutni és elmondani nekik, hogy a Kifli egy online szupermarket széles választékkal és remek árakkal. „Minden vásárlónak nagyon örülünk, és különösen nagy boldogság volt mindannyiunk életében az, hogy az Akadálymentes klubunk – amivel az időseket és a mozgásukban korlátozottakat segítjük – el tudtuk indítani. A vásárlóink csodálatos, kedves és őszinte visszajelzéseiből mindig tudjuk, hogy az út, amin járunk, jó-e, és ha nem, mi az, amin javítanunk kell. A házon belüli változásokat sokkal gyorsabban tudjuk kezelni, legyen az akár technikai, digitális vagy személyi jellegű” – ismertette a szolgáltatást.

A Kifli amióta Magyarországon van, jóformán egy permakrízis jellemezte a gazdaságot, hisz 2020-21-ben járványügyi lezárások voltak, 2022-ben pedig a szomszédban zajló háború és az energiaválság okozott jelentős inflációt az élelmiszerpiacon, és ezek továbbgyűrűző hatását még 2023-ban is érezni. A szakember szerint a gazdaság kihívásai ellenére a Kifli továbbra is szárnyal, aminek köszönhetően nemcsak a vásárlók száma, de a szállítók bizalma is növekszik, „így egyre különlegesebb és egyedibb akciókkal tudunk jelentkezni”.

„A Kiflinél továbbra is azt gondoljuk, hogy a jogi környezet olyan, mint a kereskedelem és a gazdaság, vagyis nehéz időkben többször változik. A változásra való képesség alapján eldől, kinek mi az előnye és hátránya az egyes intézkedésekből. Mi továbbra is mindent megteszünk azért, hogy a magyar vásárlók több időt tölthessenek a családjukkal úgy, hogy a bevásárlásuk probléma- és megalkuvásoktól mentes legyen” – hangsúlyozta Sárközi Péter.

 

 

(TERMÉKMIX magazin – 2023. júliusi szám)

AKTUÁLIS SZÁM ITT ELÉRHETŐ: